Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Bara en vanlig kvinna - tack!

Anonym (H) skrev 2023-02-17 18:22:48 följande:
    Det där är typ majoriteten av de kvinnor jag känner. 
    Exalt detta!

Till TS: Vad är det du vill fråga om eller diskutera? Tycker du att det är ovanligt att kvinnor är glada, trevliga, intresserade och anstränger sig för att få till ett trevligt samtal? Är de flesta kvinnor du träffar otrevliga, ointresserade av dig och babblar på om politiskt resonemang som du finner extremt? Och samtidigt ser de opererade och översminkade ut? Varför dejtar du såna utseendefixerade och otrevliga tjejer? Varför inte vardagliga tjejer med alldagligt utseende?

En framtida partners fittfrisyr och fasthet i brösten är kanske inte det första som kommer på tal men nu var det ju inget krav från din sida heller. Så kanske lite onödigt att berätta det men det är ju inte så att nån tar skada av att du berättade det så okej fine.

Men frågan kvarstår: är det svårt för dig att träffa en sån kvinna? Vill du ha tips på hur du ska göra för att finna henne? Vill du diskutera ifall såna kvinnor finns? Eller varför kvinnor inte är så? Eller vill du diskutera med andra män om de också söker en sån kvinna?

Det blir också lite svårt att diskutera när man inte vet om du är 20 eller 60 år, om du vill bilda familj eller om du har småbarn. Du nämner inte heller om du har fler utseendepreferenser. Du ogillar operationer men gilar stora bröst så jag antar att du gillar lite rundare kvinnor? Söta och naturliga ansikten och naturlig hårfärg och frisyr? Inte en massa smink och blonderat hår eller tajta kläder?

Har du preferenser gällande karriär, ekonomi och social status? Kan du tänka dig en förskollärare eller sjuksköterska i hyresrätt med två barn varannan vecka? 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Simon) skrev 2023-02-21 08:50:06 följande:
    Jag skall erkänna att jag har insett att jag borde ha tydligare deklarerat syftet med tråden med tanke på reaktionerna och kommentarerna här. Nu är ju det här ett diskukssionsforum så man kan väl för all del utgå ifrån att en TS syftar till att inleda en diskussion. Och där bör då i såfall finnas en tydlig frågeställning, ett påstående och inramning för att diskutera runt. En uppmaning till samtal. Det hade inte jag. Och det var heller inte mitt syfte. Även om tråden har formligen skenat iväg.

Vad ville jag då? Ja...som jag skrev inledningsvis i min TS så är det här bara en reaktion från mig. En reaktion på ett antal artiklar, ett antal trådar här osv, på vissa (många?) kvinnors syn på män och deras förväntan på hur mannen skall prestera inför dom som motvikt till deras ansträngningar i att se "perfekta ut". Och vidare uppfattningen jag fått från dessa texter om att kvinnan uppfattar sig ha rätt att kritiskt bedöma mannens försök och ansträngningar. Tänk bilden: "armarna i kors". Alltså...det är den uppfattning jag har fått. Jag påstår inte att alla delar samma uppfattning. 

Nu dejtar inte jag. Det var väldigt länge sedan jag gjorde det. Jag skall strax återkomma till det. Men om jag gjorde det så skulle jag vara enormt nyfiken på henne jag dejtade. Jag skulle vilja veta mycket om henne, och jag skulle vilja att hon var lika nyfiken på mig. Jag skulle vilja ha en balans. Inte att dejten handlar om att jag skall betala tillbaka till henne för hennes ansträngingar inför dejten (fixa till sig). Det är den bilden jag får mer och mer. Jag vill bara att hon skall vara hel och ren. Och trevlig och nyfiken.

Varför dejtar jag inte då? Jo helt enkelt därför att jag är gift sedan väldigt länge. Någon frågade hur gammal jag är. Lite oklar vilken betydelse det här i det här men visst....jag är närmare 60 än jag är 20. Mycket närmare 60 faktiskt. 
    Så varför startar jag en tråd om det här fenomenet när jag ändå inte själv är "drabbad" av det som jag skriver om? Ja...det finns en massa saker som jag kan reagera på som iof inte drabbar mig direkt. Ibland ger jag uttryck för det. Ibland inte. Här valde jag att ge uttryck för det.
    Har du nåt exempel på nån sån artikel eller vad det står att de tycker att män ska göra? Tänker du att influensers och medieprofiler hänger här på Familjeliv?

Om du inte dejtat på länge, hur vet du då att kvinnor inte är sådär glada och trevliga på dejter? Om det är så länge sen du dejtade känns det lite märkligt att du kommer och berättar för kvinnor hur de ska göra när de dejtar? 

Och detta med att kvinnor minsann sagt så om män - är det nån "tillbaka-kaka" då eller? Kvinnor har varit dumma enligt dig och nu vill du ge igen? Du har känt dig förolämpad (angående storleken på din snopp kanske?) och nu vill du att kvinnor ska få smaka på sin egna medicin? 

Det du vill diskutera är alltså "fenomenet att kvinnor lägger tid och pengar skönhetsingrepp och sen är otrevliga och dömande mot män de dejtar"? Du kanske får förklara lite närmare för det verkar ju inte bara vara jag som inte riktigt känner igen detta så kallade "fenomen"?

Din ålder spelar en viktigt roll här, som jag ser det. Influensers brukar vara unga och är knappast intresserade av män i 60-årsåldern. Om du är närmare 60 så kanske det är därför du reagerar och tror att det du reagerar på är nåt som gäller kvinnor generellt. Jag är snart 40 och jag bryr mig inte ett skit om vad Influensers gör. De är levande varumärken och vi vanliga kvinnor håller inte på med sånt trams. 
  • Anonym (Mia)

Är det alltså vanligt att kvinnor i 60-årsåldern håller på som de influensers och medieprofiler du irriterar dig på? Har du träffat många kvinnor som håller på så? Stora och fasta bröst utan operation och rakad snippa har alla 60-åringar, inklusive frugan, antar jag? 

• Anonym (Mia)

Känner du nån som dejtar eller har gjort det? Nån kompis, bekant, kollega, granne? Upplever den personen det "fenomen" du beskriver? Har du eller din fru nån kvinnlig vän eller bekant som dejtar eller har dejtat? Är hon som dessa influensers? Hur var det när du dejtade, alltså innan du gifte dig, var tjejerna glada och trevliga och rakade mellan benen? 

• Anonym (Mia)

Och naturlig hårfärg är det som gäller, om jag förstår dig rätt? Så gråhåriga kvinnor är att föredra antar jag? 

Ser framför mig 60-årig kvinna som sminkat sig i timmar och sitter med armarna i kors och väntar på att mannen ska prestera framför henne... Säkert jättevanligt. Bra att nån äntligen reagerar! 

• Anonym (Mia)
    Anonym (Jaha) skrev 2023-02-21 13:35:33 följande:
    Med andra ord hade som hävdade att tråden är ytterligare en gnälla-på- kvinnor-tråd helt rätt.
    Det har du rätt i. TS vill inte diskutera sin egen situation, egna upplevelser eller annat som gäller honom. Han vill inte ha tips och råd. Han vill inte diskutera med andra som har liknande upplevelser. Han vill inte fråga om nåt och inte inspirera till samtal, skriver han själv klart och tydligt: "det var inte mitt syfte". Han skriver själv, klart och tydligt, att inlägget är en reaktion på dumma saker som kvinnor skrivit och att han med sitt inlägg vill berätta hur och varför han tycker att kvinnor gör fel och hur de borde göra. Inte för att det spelar honom nån roll, han är ju gift sen länge. Han vill bara berätta hur han tycker att kvinnor borde göra. Och hur de ska vara för att falla honom i smaken. Trots att han själv är gift då. Och vad han föredrar för bröst och snippfrisyr passar han på att berätta som hämnd för nån tråd om snoppar, som han känt sig förolämpad av. Ni som hävdat detta har ju rätt. TS bemöt gärna det här! 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Bjarne) skrev 2023-02-21 13:58:15 följande:
    Är det inte bra att TS är tydlig?

Om han gillar stora bröst är det väl bra att det är klart från början?

Så behöver han kanske inte tjata på någon om att göra förstoringar.
    1. TS är gift sen många år så det får du nog fråga hans fru om. Eller för vem är det bra att TS är tydlig med sina bröstpreferenser?

2. TS ogillar starkt skönhetsoperationer. Det är en av de viktigaste punkter han vill lyfta fram: han vill INTE ha en opererad kvinna. Så varför skulle han tjata på nån om operationer?

3. TS är i 60-årsåldern så stora och fasta bröst utan operation är säkert ett användbart tips för kvinnor som vill dejta honom. Absolut, det ska jag tänka på när jag börjar närma mig 60. Men nu är han ju gift så jag vet inte vad man ska dra för nytta av det tipset? 
  • Anonym (Mia)

För att reda upp detta lite så har jag gjort en liten sammanfattning (TS påpeka gärna om det förekommer felaktig information!).

Resumé: 60-årig gubbe, gift sen många år, tycker att kvinnor ska sminka sig mindre, vara naturliga och ha grått hår. Kvinnor ska inte göra skönhetsoperationer utan vara som de är. De får gärna ha stora och fasta bröst naturligt när de är 60 år. Men detta är inget krav utan bara nåt han vill berätta om. För nån annan än sin fru. Av nån anledning.

Kvinnor bör också vara glada och trevliga och nyfikna på honom. Rent hypotetiskt alltså. Han är ju gift. Kvinnor bör lyssna på män och vara beredda att ändra uppfattning (Ja, han skriver att han själv är beredd att göra samma sak. I jämlikhetens namn.) och inte ha nån bestämd uppfattning i nån fråga eller några uttalade starka åsikter, utan vara formbar. Ja, inte för att det spelar honom nån roll, han är ju gift som sagt.

På en dejt där man lär känna varandra, i hopp om att hitta en livspartner, och berättar om sig själv och sina fritidsintressen, så är en helrakad snippa bara en bonus och inget krav. Kanske ökar det chansen till en andra dejt, vem vet. Rent hypotetiskt alltså. TS är ju gift.

Så, nu vet alla på Familjeliv hur en anonym, 60-årig gift gubbe tycker att kvinnor ska bete sig och se ut när de dejtar. Och anledningen till att TS delar med sig av detta är att det är så många översminkade, omopererade, gifta 60-åriga kvinnor, vars förebilder är influensers, som skriver på Familjeliv om hur män ska prestera på dejter och hur deras snoppar bör se ut på första dejten. Han ville helt enkelt dela med sig av sin reaktion på detta mycket vanliga fenomen.

Var detta en bra sammanfattning, TS? 

• Anonym (Mia)
    Anonym (Bjarne) skrev 2023-02-21 15:02:45 följande:
    Varför skriver du snippa och inte fitta?

Är inte snippa småbarnsspråk?

Vad har du?
    TS skrev "mellan benen" så jag antar att det uttrycket är att föredra? 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Bjarne) skrev 2023-02-21 15:32:29 följande:
    Perfekt - lite som Barbie och Ken.

Funkar på allt och alla.

Tar bort skämskudden kring 'snippa'
    Win Win helt enkelt.

'mellan benen' får det bli!
    Med tanke på ditt förnamn så kanske vi ska använda det norska uttrycket "tissen"? 
Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!