Anonym (Pelle) skrev 2023-02-14 14:29:14 följande:
Vaddå ingen talan i frågan? Förklara det för mig.
Du inleder ett förhållande med en man/kvinna som är gift, som redan har en man eller en kvinna och de har bildat en familj. Ja, huvudansvaret har alltid den som är otrogen, men "den andra" tar ingen hänsyn överhuvudtaget att man aktivt deltar i att lura en annan person, den bedragne, att splittra familjen och barnens trygghet. Så, som du tänker förstår jag att du varit både otrogen och kanske "den andra kvinnan". Nämligen det är en viss sort människor som tänker att de inte har något ansvar alls. Och hur ynkligt är inte det att nedvärdera sig själv och vara "den andra"? Han leker med dig, säger och lovar fina saker, men sedan åker han hem till sin fru och sina barn. I väldigt få fall, händer det att man skiljs och då kanske blir ni tillsammans, men det är väldigt sällan det varar länge, Det finns undantag, men vääääldigt sällan.
Ja, jag ska förklara för dig. Den har ingen talan i frågan om att separera eller inte. Separera, bete sig illa, låta barnen hamna i kläm, allt det är eget beslut, eget val, ingen tvingar dig att hantera saker och ting på värsta tänkbara sätt.