Vems ansvar är otrohet egentligen?
Vad menar du med ansvar? Hur ska man ta det ansvaret? Vad tänker du att kvinnan ska göra, om hon bär ansvaret?
Vad menar du med ansvar? Hur ska man ta det ansvaret? Vad tänker du att kvinnan ska göra, om hon bär ansvaret?
Jag klandrar inte mej själv för det, men ser det som en del i förklaringen att det som hände hände.
Nu med ett par års avstånd till allt är jag inte ens arg på honom längre. Ser han mest som svag och patetisk som inte klarade av att finnas för mej när jag blev sjuk. Ser det lite som att jag kanske drog en vinstlott också. Han visade vad han går för i skarpt läge och det är definitivt inte en sån man jag vill bli gammal ihop med.
Nej, hon gjorde mej ingen tjänst alls. Tvärtom.
Han visade vad han gick för. Gissar att det kommit något tillfälle senare i livet där han behövt steppa upp för mej och antagligen schabblat bort sej då också. Han visade att han inte fanns där på flera plan när jag blev sjuk. Nu fick jag se den sidan i tid och slippa upptäcka den när jag bli gammal och skröplig och kanske inte kapabel nog att skicka honom på porten.
Nåja, den andra kvinnan fick lite kuk. Hon vann.
Ni förlorade bägge två.
Jag känner väl igen din historia. Min är liknande, om än givetvis inte identisk. Likheterna är i alla fall stora.
Skillnaderna också: Det föll mig aldrig in att ens tänka på att vara otrogen, jag slet ut mig i hopp om att hustrun skulle tillfriskna. Jodå, det gjorde hon så småningom och började genast leta efter en ny karl... Så där var det omvända roller!
För att svara på frågan: Den huvudansvarige är förstås den om är gift och inte kan låta bli att ligga med andra. Däremot är den andra parten inte oskyldig om den känner till att den man lägger an på redan är upptagen.