• millionvoices

Spara barnbidraget

Mitt första barn anländer snart och jag vill spara hela barnbidraget i en fond, långsiktigt. Vilken rekommenderar ni?

• Svar på tråden Spara barnbidraget
  • Anonym (…)

Hitta en index-fond med mycket låga avgifter (eller utan avgifter)

• EnAnonumius

Så undra många varför man vill ha inkomstbeprövad barnbidrag.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EpicF
    Fossil skrev 2023-01-21 15:55:33 följande:
    Precis min tanke.
    Helt sjukt att skattepengar ska gå till folks sparande till sina ungar.
    Kan lika gärna vara så att hon sparar samma summa Som barnbidraget från sin egna lön... 
  • Anonym (0L0f)
    Vilma8899 skrev 2023-01-21 17:10:07 följande:
    Leg. Ssk... Så vad förväntar du dig? Får vara glad om epic kan knyta skorna själv.
    Lite så ja. Sofia överdriver nog lite grann.
  • Anonym (Ella)

Vi sparar delvis i HSB-fond (bostad) och dels i aktier. Sen spelar det ju ingen större roll om det är just barnbidraget man sparar men det är ju lite smidigt att få dem insatta direkt på ett öronmärkt spar-konto. 
    (Men ja jag kan hålla med om att det är sinnessjukt att alla får barnbidrag.)

• millionvoices

Min frågar var inte vad ni tycker om att inkomstpröva barnbidraget. Min fråga var hur jag bäst sparar det. :)

Detta kommer göra min dotter en stor tjänst i framtiden gällande bostad, utbildning eller körkort. Tror alla föräldrar önskar de kunde ge sina barn detta och jag kan det. 

• Anonym (0L0f)
    millionvoices skrev 2023-01-21 18:59:10 följande:

Min frågar var inte vad ni tycker om att inkomstpröva barnbidraget. Min fråga var hur jag bäst sparar det. :)

Detta kommer göra min dotter en stor tjänst i framtiden gällande bostad, utbildning eller körkort. Tror alla föräldrar önskar de kunde ge sina barn detta och jag kan det. 

Det är fortfarande fel att skattebetalarna ska stå för notan.
  • Kockobello

Det gör ni rätt i.

Folk gnäller på sparande människor, men hade ni kastat bort vartenda sekin på skräp hade de inte haft några synpunkter.

• Kockobello
    Kockobello skrev 2023-01-21 19:55:49 följande:

Det gör ni rätt i.

Folk gnäller på sparande människor, men hade ni kastat bort vartenda sekin på skräp hade de inte haft några synpunkter.

Så det är ok att bränna barnbidraget på bajs från typ BR Leksaker, men sparar ni pengarna är ni ondskan själva. 
  • Anonym (0L0f)
    Kockobello skrev 2023-01-21 19:57:16 följande:
    Så det är ok att bränna barnbidraget på bajs från typ BR Leksaker, men sparar ni pengarna är ni ondskan själva. 
    Hur kan du misstolka så grovt?
Svar på tråden Spara barnbidraget