• Anonym (..)

Ljuger han eller är det sanning

Kontaktsidan "MIN KONTAKT" har skickat ut ett sms till min man, som är från en tjej som skriver att han kan kontakta henne där igen,  och att dom kan lära känna varann mer om han vill ses. 

Min undran är, någon som har koll om dom skickar ut sms så, utan att man själv varit aktiv där. 
    Han menar på att det är ett spam medd. 

Någon som har koll?

• Svar på tråden Ljuger han eller är det sanning
  • Arcnice

Med stor sannolikhet spam. Brukar själv få liknande sms ibland (som tur var fastnar de i spamfiltret). De försöker få en att registrerar sig på en sida där man förmodligen måste betala per meddelande man skickar.

Brukar även dyka upp den typen av meddelanden på mail ibland, och de är alltid formulerade så att man ska tro att det är någon man redan har en kontakt med.

• Anonym (Porrsurfaren)
    Anonym (..) skrev 2023-01-18 20:31:30 följande:

Det är det jag tänker med, om det är från nån gammal sida, men å andra sidan, hur långt bak kan man tänka då..

Kan vara allt från 1 till 10 år, ingen vet. Får fortfarande spam på min porr mail från en sida ja var medlem på för 6-7 år sedan.. har man knappar in uppgifterna finns dom ju lagrade hos sajten..
  • Arcnice
    Anonym (Porrsurfaren) skrev 2023-01-18 20:48:52 följande:
    Kan vara allt från 1 till 10 år, ingen vet. Får fortfarande spam på min porr mail från en sida ja var medlem på för 6-7 år sedan.. har man knappar in uppgifterna finns dom ju lagrade hos sajten..
    Dessutom har ju diverse olika databaser innehållande mejladresser och telefonnummer blivit hackade genom åren. Och vissa företag säljer ju även vidare den typen av data från sina register.
  • Anonym (M)

Du är välkommen att höra av dig? Vilken tjej uttrycker sig så? Och varför inte höra av sig till telefonnumret istället?

Men han kan ju dock ha varit aktiv på den eller liknande tjänster. Och det är väl huvudproblemet isåfall.

• Anonym (..)

Alltså, ja min fundering är väl om han verkligen kan ha fått ett sånt sms om han inte haft något med dom att göra.

• Arcnice
    Anonym (..) skrev 2023-01-18 21:12:21 följande:

Alltså, ja min fundering är väl om han verkligen kan ha fått ett sånt sms om han inte haft något med dom att göra.

Som jag skrivit tidigare finns det ju massvis med telefonnummer och mejladresser som blivit hackade (och det på sidor/databaser som inte har något med porr och sex att göra) och sånna där meddelande skickas ju ut från en dator och är ju inte det minsta personliga. Det är ju massutskick som görs och så hoppas de att någon stackare nappar på det hela.
  • Anonym (Cde)
    Anonym (Reality check) skrev 2023-01-18 20:17:54 följande:
    Jaha. Nej det där är INTE spam. Det kommer INTE från någon kontaktsida utan från tjejen själv. Hon har hans privata telefonnummer och tipsar honom om var han kan kontakta henne för att ta upp kontakten igen. De känner alltså varandra ganska väl och har diskuterat att kanske ses.
    Det kan du omöjligen veta av det som framkommit i tråden.
  • Olivialova

Jag hade skrivit till henne från mitt nummer men typ skrivit "Jag har bytt nr, detta är mitt nya du kan höra av dig till, hälsningar och sen din killes namn. Då kan du luska fram om det är spam eller en riktig kvinna som skriver. 

• Anonym (Casanova)

Det är ingen seriös kontaktsida.

De kan mycket väl spamma och hitta på tokigheter. Dra inga slutsatser alls ärligt talat.

• Anonym (dadumdidum)
    Anonym (..) skrev 2023-01-18 19:42:42 följande:
    Ljuger han eller är det sanning

Kontaktsidan "MIN KONTAKT" har skickat ut ett sms till min man, som är från en tjej som skriver att han kan kontakta henne där igen,  och att dom kan lära känna varann mer om han vill ses. 

Min undran är, någon som har koll om dom skickar ut sms så, utan att man själv varit aktiv där. 
    Han menar på att det är ett spam medd. 

Någon som har koll?

1) 9 av 10 ljuger om sin otrohet

2) För att kunna spamma måste han ha angett sitt telefonnummer / mail där annars kan de ju inte veta var de ska skicka saker,

Så ja, han ljuger nog.
Svar på tråden Ljuger han eller är det sanning