• Arcnice

Ljuger han eller är det sanning

Med stor sannolikhet spam. Brukar själv få liknande sms ibland (som tur var fastnar de i spamfiltret). De försöker få en att registrerar sig på en sida där man förmodligen måste betala per meddelande man skickar.

Brukar även dyka upp den typen av meddelanden på mail ibland, och de är alltid formulerade så att man ska tro att det är någon man redan har en kontakt med.

• Arcnice
    Anonym (Porrsurfaren) skrev 2023-01-18 20:48:52 följande:
    Kan vara allt från 1 till 10 år, ingen vet. Får fortfarande spam på min porr mail från en sida ja var medlem på för 6-7 år sedan.. har man knappar in uppgifterna finns dom ju lagrade hos sajten..
    Dessutom har ju diverse olika databaser innehållande mejladresser och telefonnummer blivit hackade genom åren. Och vissa företag säljer ju även vidare den typen av data från sina register.
  • Arcnice
    Anonym (..) skrev 2023-01-18 21:12:21 följande:

Alltså, ja min fundering är väl om han verkligen kan ha fått ett sånt sms om han inte haft något med dom att göra.

Som jag skrivit tidigare finns det ju massvis med telefonnummer och mejladresser som blivit hackade (och det på sidor/databaser som inte har något med porr och sex att göra) och sånna där meddelande skickas ju ut från en dator och är ju inte det minsta personliga. Det är ju massutskick som görs och så hoppas de att någon stackare nappar på det hela.
Svar på tråden Ljuger han eller är det sanning