Jobba hemma
Jag har jobbat hemma 2 dagar i veckan i ett år. Upplever att jag jobbar effektivare. Ni som jobbar hemma kan ni med o ta eb halvtimma då o då o glra något annat. Handen på hjärtat?
Jag har jobbat hemma 2 dagar i veckan i ett år. Upplever att jag jobbar effektivare. Ni som jobbar hemma kan ni med o ta eb halvtimma då o då o glra något annat. Handen på hjärtat?
Jag brukar tömma diskmaskinen medans jag värmer lunchen. Kan även slänga in kläder i tvättmaskinen efter jag har varit på toaletten. Tar inga raster utan jag äter vid datorn eller inne på ateljén.
Jobbar med att driva 2 företag. Ena är med min man inom transport och den andra som konstnär.
Jag jobbar hemma alla dagar i veckan. Flera dagar i veckan har jag inte ends tid att ta rast för lunch. Det blir en sen macka framför datorn med jag har nästa möte.
Jag har mycket mindre tid för rast när jag jobbar hemifrån. Mötena går i ett när man inte behöver gå mellan mötesrum.
Jag kan justera mina timmar lite dock. På förmiddagen har de flesta av mina kollegor inte börjat jobba än (andra tidzoner), så jag kan få in lite tid för gym på morgonen, men det blir ofta sena kvällar.
Ni tvättar o lagar mat o fixar m hemmet medan er arbetsgivare betalar full lön alltså? Välkommen att följa med ut i verkligheten? gå med en sjuksköterska en dag så får ni känna på jobb o puls.
Det här m att jobba hemma var nödvändigt en tid under pandemin, men det klassas inte som allmänfarlig sjukdom längre så lyft på rumpan o gå till ditt jobb.
O alla dessa latmaskar som ska fortsätta m teamsmöten? Hallå pandemin är över.
Den förstörde arbetsmoralen hos halva Sverige
Varför är man lat för att man har ett möte online?
Vi som har jobb där man kan jobba hemifrån kan slappa lika bra på kontoret om man har den läggningen. Det är ingen större skillnad. På jobbet blir det för- och eftermiddagsfika, en timmes lunch, snicksnack i korridorerna mm. Det stjäl tid, men kan vara bra för det sociala när man jobbar i grupp.
Hemma har jag mer fokus och det tar 5 minuter att springa ner till tvättstugan och slänga in lite kläder. Jag tar en promenad eller går till gymmet på lunchen och hinner handla på vägen hem. Det sänker stressen något enormt. Plus fördelen att vara hemma när sonen kommer hem från skolan.
Jag är ledsen att du har ett tufft jobb, men vi gör alla våra val i livet.
Många av oss har dessutom förtroendearbetstid så vi har inga exakta arbetstimmar/-tider. Man har vissa arbetsuppgifter som ska lösas.
Jag jobbar hemma 2 till 5 dagar i veckan. Jag har ett extremt stillasittande jobb och tar därför aktiva pauser med träning och promenader under arbetsdagen. Hellre att jag börjar och slutar någon halvtimme tidigare och senare så att jag kan ut och springa mitt på dagen och kanske göra ett kort yogapass. Lite rörelse och frisk luft gör mig också betydligt mer produktiv och kreativ. Ofta försöker jag äta lunch tillsammans med en kompis eller i alla fall prata på telefon med någon levande människa. Jag blir helt degig i huvudet av att sitta stilla och ensam i timmar. Min chef är helt ok med att jag gör så och jag har aldrig missat en deadline.
På jobbet är det annorlunda med kollegor och fler naturliga pauser. Lite svårare att verkligen fokusera dock.
Jag tar massor med pauser, men det spelar ju ingen roll för arbetstiden. Jag tidsredovisar ju allt jag jobbar och om jag inte jobbat finns ju inget att redovisa.
Börjar normalt arbeta vid 7 på morgonen och slutar någon gång mellan 16-21. Och på den tiden lägger jag 6-12 timmar på arbete och jag redovisar då också de timmarna (dvs 6 om jag jobbat 6 timmar och 12 om kan jobbat 12 timmar).
Skillnaden mot när man är på kontoret är att då kan man ju mer sitta och slöa och bara sitta av tiden jämfört med när man är hemma där man ju faktiskt måste jobba aktivt för att kunna säga att man jobbar
Ni tvättar o lagar mat o fixar m hemmet medan er arbetsgivare betalar full lön alltså? Välkommen att följa med ut i verkligheten? gå med en sjuksköterska en dag så får ni känna på jobb o puls.
Det här m att jobba hemma var nödvändigt en tid under pandemin, men det klassas inte som allmänfarlig sjukdom längre så lyft på rumpan o gå till ditt jobb.
O alla dessa latmaskar som ska fortsätta m teamsmöten? Hallå pandemin är över.
Den förstörde arbetsmoralen hos halva Sverige
Jag jobbar delvis hemifrån. På ett sätt tycker jag att det är lättare att fokusera när jobbar hemma.
Vid tidigare anställning med förtroendearbetstid hände det att jag tvättade och donade när det var lugnt med arbetsuppgifter. Det var naturligtvis ett krav att vara tillgänglig hela tiden dock.
Jag fokuserar mycket bättre hemma, än i vårt nya och moderna aktivitetsbaserade kontor. Kommer man efter 07.30, vilket jag ofta gör eftersom barn ska lämnas innan, får man springa som en dåre efter vettig plats. Väl där tar någon ett möte i landskapet, några sitter och småpratar och skrattar högt och av och till får någon syn på mig och ska säga något. Det är ständiga avbrott helt enkelt.
Jag har förtroendearbetstid och behöver inte klocka tider. Jag har ingen riktig arbetstid. Vissa dagar lyfter jag knappt rumpan från stolen innan läggdags. Andra dagar hinner jag kasta in en tvätt innan mötet och hänga den efter mötet. Jag sparar dessutom massa tid på att vara hemma, dels i effektiv arbetstid eftersom störningsmomenten är färre, och i restid och lunchtid. Nu kan jag jobba till det är fem minuter kvar innan barnen ska hämtas, och inte som tidigare, avbryta en timme innan hämtning. Oerhört skönt, mycket mindre stress och mer kvalificerad arbetstid.