Jobba hemma
Jag har jobbat hemma 2 dagar i veckan i ett år. Upplever att jag jobbar effektivare. Ni som jobbar hemma kan ni med o ta eb halvtimma då o då o glra något annat. Handen på hjärtat?
Jag har jobbat hemma 2 dagar i veckan i ett år. Upplever att jag jobbar effektivare. Ni som jobbar hemma kan ni med o ta eb halvtimma då o då o glra något annat. Handen på hjärtat?
Oh ja. Nu kan jag styra mina tider rätt mycket själv, så jag lägger upp det som det passar. Men jag brukar åka och handla på lunchen, tömma diskmaskin, hänga tvätt, dammsuga etc lite under dagen. Tar ju inte lång tid och jag tänker att det är sällan (iaf på min arbetsplats) att den där fikarasten på en kvart verkligen blir en kvart utan snarare 30 minuter. Och ägnar jag de stunderna åt hushållsarbete istället så blir det mycket trevligare att vara på min arbetsplats som också är mitt hem.
Ni tvättar o lagar mat o fixar m hemmet medan er arbetsgivare betalar full lön alltså? Välkommen att följa med ut i verkligheten? gå med en sjuksköterska en dag så får ni känna på jobb o puls.
Det här m att jobba hemma var nödvändigt en tid under pandemin, men det klassas inte som allmänfarlig sjukdom längre så lyft på rumpan o gå till ditt jobb.
O alla dessa latmaskar som ska fortsätta m teamsmöten? Hallå pandemin är över.
Den förstörde arbetsmoralen hos halva Sverige
Så alla som inte jobbar inom vårdyrken där man inte KAN jobba hemma har inte "riktiga jobb"?
Du inser att det finns andra funktioner i samhället?
Vi har på min arbetsplats mer teamsmöten än riktiga då vi upptäckt att det funkar bra och är mer tidseffektivt, samt att vi kan ha möten mellan olika kontor utan att personer ska behöva lägga till restider. Vi har dessutom aktivitetsbaserade kontor där det inte FINNS platser till alla - man ska vara på kontoret när man behöver och inte mer än så, för platserna räcker inte om alla är där samtidigt. Det beror inte på pandemin utan det är en kostnadsfråga. Idag anses en arbetsplats vara mer attraktiv om man erbjuder flexibelt arbete och möjlighet till distansarbete.
Vi har gjort utvärderingar som visar att vi ligger högre i effektivitet efter Corona och distansarbete.
(Jag jobbar som utvecklare för ett IT-system som många kommuner och landsting i Sverige använder.)
Om du hatar ditt jobb så mycket och tycker att det är så orättvist att du måste släpa dig dit varje dag - BYT JOBB
För övrigt, du avundssjuka människa längre upp i tråden som grundlöst menar att hemarbete förstört arbetsmoralen i Sverige. Min arbetsgivare har aldrig sett sådana strålande resultat och produktivitet som när vi arbetade hemma på heltid. DÄRFÖR får vi fortsätta arbeta hemifrån. Arbetsgivaren vinner massor på det.
För övrigt, du avundssjuka människa längre upp i tråden som grundlöst menar att hemarbete förstört arbetsmoralen i Sverige. Min arbetsgivare har aldrig sett sådana strålande resultat och produktivitet som när vi arbetade hemma på heltid. DÄRFÖR får vi fortsätta arbeta hemifrån. Arbetsgivaren vinner massor på det.
Så alla som inte jobbar inom vårdyrken där man inte KAN jobba hemma har inte "riktiga jobb"?
Du inser att det finns andra funktioner i samhället?
Vi har på min arbetsplats mer teamsmöten än riktiga då vi upptäckt att det funkar bra och är mer tidseffektivt, samt att vi kan ha möten mellan olika kontor utan att personer ska behöva lägga till restider. Vi har dessutom aktivitetsbaserade kontor där det inte FINNS platser till alla - man ska vara på kontoret när man behöver och inte mer än så, för platserna räcker inte om alla är där samtidigt. Det beror inte på pandemin utan det är en kostnadsfråga. Idag anses en arbetsplats vara mer attraktiv om man erbjuder flexibelt arbete och möjlighet till distansarbete.
Vi har gjort utvärderingar som visar att vi ligger högre i effektivitet efter Corona och distansarbete.
(Jag jobbar som utvecklare för ett IT-system som många kommuner och landsting i Sverige använder.)
Om du hatar ditt jobb så mycket och tycker att det är så orättvist att du måste släpa dig dit varje dag - BYT JOBB
Jag har jobbat hemifrån sen pandemin drog igång. Arbetstiden flyter ut över hela veckan. Saknar fasta arbetstider på kontoret där man är effektiv och sedan går hem och har fritid skiljt från jobbet.
Maken jobbar hemma bara då och då. Han är så glad att han under de senaste åren haft jobb som till hela eller största delen måste göras på plats, han ogillar hemjobb i längden. Men rätt praktiskt är det ju när han jobbar hemma. Under dötid(som på jobbet används till att städa undan, planera arbete, sortera papper, inventera och annat) hinner han ju med hur mycket hushållsarbete som helst. Vi hinner luncha,se film och annat ihop. Lyx att få betalt för sånt. Å andra sidan har maken ständig jour, så det kanske väger upp lyxen under hemjobbet. Jag har hört samma från de flesta vänner som jobbar eller jobbade hemma under covid. Arbetsgivaren betalade för fritid.