• Anonym (Lina)

Jobba hemma

Jag har jobbat hemma 2 dagar i veckan i ett år. Upplever att jag jobbar effektivare. Ni som jobbar hemma kan ni med o ta eb halvtimma då o då o glra något annat. Handen på hjärtat?

• Svar på tråden Jobba hemma
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Lina) skrev 2023-01-15 13:59:51 följande:
    Jobba hemma

Jag har jobbat hemma 2 dagar i veckan i ett år. Upplever att jag jobbar effektivare. Ni som jobbar hemma kan ni med o ta eb halvtimma då o då o glra något annat. Handen på hjärtat?

Ja, det kan jag. Jag tar inga kaffepauser, så att jag tömmer en maskin tvätt eller slänger ihop en köttfärssås under arbetstid, om jag hinner, har jag inga problem med. Även när jag är på kontoret så pratar jag bort lite tid då och då. 
  • Anonym (ja men)

Ja, det kan jag. Men om jag gör det så loggar jag ut så länge, förutom på min lagstadgade rast. Jag kan även börja när jag vill på dagen och sluta när jag vill på kvällen.  Det är det som är det positiva med att jobba hemifrån, man styr över sina egna tider. Själv har jag heller inga timmar som jag måste jobba per dag, bara deadlines.

• Tow2Mater

Ja, tvingar mig själv, för om jag inte gjorde det skulle jag jobba 10-12 timmar totalt varje dag. Brukar ofta börja vid strax efter 6 och sluta mellan 17-18, beroende på vad som är akut för dagen.

• Anonym (???)

Vad jobbar ni med ni som jobbar hemifrån?

• Anonym (V)

Ni tvättar o lagar mat o fixar m hemmet medan er arbetsgivare betalar full lön alltså? Välkommen att följa med ut i verkligheten? gå med en sjuksköterska en dag så får ni känna på jobb o puls. 

Det här m att jobba hemma var nödvändigt en tid under pandemin, men det klassas inte som allmänfarlig sjukdom längre så lyft på rumpan o gå till ditt jobb. 

O alla dessa latmaskar som ska fortsätta m teamsmöten? Hallå pandemin är över. 

Den förstörde arbetsmoralen hos halva Sverige 

• Cereal Killer

Jag hatar att ta korta pauser när jag jobbar, så att gå och städa i 30 minuter och sedan komma tillbaka och fortsätta jobba funkar inte för mig. ibland stänger jag dock av datorn vid lunch, hämtar dottern tidigt, förbereder middagen, städar lite, och så sätter jag mig vid datorn igen efter middagen och jobbar några timmar. 

• Anonym (Skitsnack)
    Anonym (V) skrev 2023-01-16 00:01:56 följande:

Ni tvättar o lagar mat o fixar m hemmet medan er arbetsgivare betalar full lön alltså? Välkommen att följa med ut i verkligheten? gå med en sjuksköterska en dag så får ni känna på jobb o puls. 

Det här m att jobba hemma var nödvändigt en tid under pandemin, men det klassas inte som allmänfarlig sjukdom längre så lyft på rumpan o gå till ditt jobb. 

O alla dessa latmaskar som ska fortsätta m teamsmöten? Hallå pandemin är över. 

Den förstörde arbetsmoralen hos halva Sverige 

Äsch du är bara avundsjuk. En hel del sjukvårdsadmin skulle också gå mycket bättre hemifrån men regionerna är så sjukt dåliga arbetsgivare så de vågar inte släppa kontrollen. Längtar absolut inte tillbaka.
    Jag har jobbat 15 år på sjukhus men jobbar nu privat och jobbar hemma 3 dagar i veckan. Fungerar ypperligt. Får mycket mer gjort än innan pandemin eftersom fika, korridorsnack och lunch går bort. Går så mycket bättre att koncentrera sig hemma. Pauser med lite tvätt och diskplock är absolut inga problem. Bra för privatliv. Bra för psyke. Bra för arbetsgivare. Bra för miljön. Bara dåligt för sådana som du som blir avundsjuka. 
  • Anonym (Nn)
    Tow2Mater skrev 2023-01-15 23:11:41 följande:

Ja, tvingar mig själv, för om jag inte gjorde det skulle jag jobba 10-12 timmar totalt varje dag. Brukar ofta börja vid strax efter 6 och sluta mellan 17-18, beroende på vad som är akut för dagen.

Vad jobbar du med? (Bara nyfiken Glad)
  • Tow2Mater
    Anonym (Nn) skrev 2023-01-16 00:23:02 följande:
    Vad jobbar du med? (Bara nyfiken Glad)
    Integration mellan olika tekniska grupper i flera olika länder. Ser till att alla får tillgång till det de vill ha och behöver för att förstå och göra sin part, vilket ofta är ett ganska otacksamt jobb eftersom alla aldrig kan bli nöjda oavsett. Det är alltid någon part som inte får de de anser sig behöva, eller inte kan leverera sin del inom den tid en annan grupp anser nödvändigt. Mycket teamsmöten blir det.
  • Anonym (Nn)
    Tow2Mater skrev 2023-01-16 00:39:51 följande:
    Integration mellan olika tekniska grupper i flera olika länder. Ser till att alla får tillgång till det de vill ha och behöver för att förstå och göra sin part, vilket ofta är ett ganska otacksamt jobb eftersom alla aldrig kan bli nöjda oavsett. Det är alltid någon part som inte får de de anser sig behöva, eller inte kan leverera sin del inom den tid en annan grupp anser nödvändigt. Mycket teamsmöten blir det.
    Oj - låter jobbigt, haha... Tack för att du berättade :)
Svar på tråden Jobba hemma