• Tow2Mater

Jobba hemma

Ja, tvingar mig själv, för om jag inte gjorde det skulle jag jobba 10-12 timmar totalt varje dag. Brukar ofta börja vid strax efter 6 och sluta mellan 17-18, beroende på vad som är akut för dagen.

• Tow2Mater
    Anonym (Nn) skrev 2023-01-16 00:23:02 följande:
    Vad jobbar du med? (Bara nyfiken Glad)
    Integration mellan olika tekniska grupper i flera olika länder. Ser till att alla får tillgång till det de vill ha och behöver för att förstå och göra sin part, vilket ofta är ett ganska otacksamt jobb eftersom alla aldrig kan bli nöjda oavsett. Det är alltid någon part som inte får de de anser sig behöva, eller inte kan leverera sin del inom den tid en annan grupp anser nödvändigt. Mycket teamsmöten blir det.
  • Tow2Mater
    Anonym (Ja) skrev 2023-01-16 16:29:03 följande:
    För övrigt, du avundssjuka människa längre upp i tråden som grundlöst menar att hemarbete förstört arbetsmoralen i Sverige. Min arbetsgivare har aldrig sett sådana strålande resultat och produktivitet som när vi arbetade hemma på heltid. DÄRFÖR får vi fortsätta arbeta hemifrån. Arbetsgivaren vinner massor på det. 
    Absolut. Ofta arbetar man dessutom mera, inte bara effektivare, vilket dock kan vara både positivt och negativt. Men jag ser också en hel del mellanchefer som har svårt att se sin nytta om de inte fysiskt har arbetare på plats som de kan 'leda', och de nu på en del platser kräver folk ska komma in för den skull och inte bara i de fall när det verkligen har en fördel för teamen. Hoppas dock den typ av chef försvinner mer och mer i takt med att flexibiliteten för många utökas.
Svar på tråden Jobba hemma