• Ante50

Otrohet?

Min fru är förändrad. Varit gifta i 40 år. Pga olika orsaker har
    vårt samliv inte varit bra då jag drabbats av en sjukdom. Hon har
    pratat om en man vid flera tillfällen, han bor i närheten. Märker
    nu ett förändrat beteende hos min fru. Hon har skaffat svarta
    underkläder (jag har hittat dom undanstoppade), säger saker
    i sängen som är helt nya för mig. Allt känns oroligt, man känner
    ju varandra efter så många år och nu är hon förändrad. Vägrar
    berätta när jag undrar varför denne man är så intressant. Han
    ser till att vara där hon är och jag vet att de träffats för att fika
    etc. Hon viftar bort allt. Mannen är ogift och äldre än min fru.
    Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Otrohet?
  • Anonym (japp)
    Ordinär Man skrev 2023-01-15 20:35:05 följande:
    Du märker själv vilket jävla liv det skulle bli bara hon andades om det. Skriver bland annat till FL och har sig. Klart hon håller tyst.
    Som vuxen borden man kunna klara av att diskutera saker med sin partner även om det blir "ett jävla liv". Om man tror att livet går ut på att alltid ha det så lätt som möjligt och problem löser man genom att smyga bakom ryggen på andra för att det är lättast så så är man både feg och omogen.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (japp) skrev 2023-01-16 09:59:32 följande:
    Som vuxen borden man kunna klara av att diskutera saker med sin partner även om det blir "ett jävla liv". Om man tror att livet går ut på att alltid ha det så lätt som möjligt och problem löser man genom att smyga bakom ryggen på andra för att det är lättast så så är man både feg och omogen.
    Huvudet på spiken i din post! Ja, det är både fegt och omoget att bedra någon annan eller smyga bakom ryggen. 
  • Ordinär Man
    Anonym (japp) skrev 2023-01-16 09:59:32 följande:
    Därför att det kan finnas flera att ta hänsyn till.
  • Ordinär Man

Rätt självklart att din fru vänstrar.

Det du bör fråga dig själv, är hur viktigt är det? Egentligen.

Är det inte så, om du tänker efter, att det du behöver är inte en trogen fru. Utan något själv vid sidan av?

• Anonym (japp)
    Ordinär Man skrev 2023-01-17 16:52:27 följande:
    Därför att det kan finnas flera att ta hänsyn till.
    Och det kan man inte göra på något annat sätt än att gå bakom ryggen?
  • Ordinär Man
    Anonym (japp) skrev 2023-01-17 17:25:04 följande:
    Och det kan man inte göra på något annat sätt än att gå bakom ryggen?
    Nej.
  • Anonym (japp)
    Ordinär Man skrev 2023-01-17 19:05:44 följande:
    Nej.
    Ehm jo det kan man, faktum är att massor med människor gör det. Alla springer ju inte runt bakom ryggen på på sin partner så fort de blir missnöjda med något. Men för det krävs ju en ryggrad och det är det inte alla som har.
  • Anonym (M)
    Anonym (japp) skrev 2023-01-18 12:33:09 följande:
    Ehm jo det kan man, faktum är att massor med människor gör det. Alla springer ju inte runt bakom ryggen på på sin partner så fort de blir missnöjda med något. Men för det krävs ju en ryggrad och det är det inte alla som har.
    Vilket sätt är det då? Som man tar hänsyn till andra som kanske finns att ta hänsyn till.
  • Anonym (M)
    Anonym (japp) skrev 2023-01-16 09:54:03 följande:
    Otrohet är aldrig ett tecken på relationsproblem, det är ett tecken på dålig förmåga att hantera relationsproblem. För om hon nu inte var nöjd med deras relation, varför tog hon inte upp det med TS istället för att söka bekräftelse hos andra?
    Det kanske hon gjorde.
  • Anonym (japp)
    Anonym (M) skrev 2023-01-18 14:26:20 följande:
    Vilket sätt är det då? Som man tar hänsyn till andra som kanske finns att ta hänsyn till.
    Sin partner kanske?

Vad är det som är som är så komplicerat med att om man är missnöjd med något i sin relation så bollar man det med sin partner istället för att inleda en relation med någon annan?
Svar på tråden Otrohet?