• Ante50

Otrohet?

Min fru är förändrad. Varit gifta i 40 år. Pga olika orsaker har
    vårt samliv inte varit bra då jag drabbats av en sjukdom. Hon har
    pratat om en man vid flera tillfällen, han bor i närheten. Märker
    nu ett förändrat beteende hos min fru. Hon har skaffat svarta
    underkläder (jag har hittat dom undanstoppade), säger saker
    i sängen som är helt nya för mig. Allt känns oroligt, man känner
    ju varandra efter så många år och nu är hon förändrad. Vägrar
    berätta när jag undrar varför denne man är så intressant. Han
    ser till att vara där hon är och jag vet att de träffats för att fika
    etc. Hon viftar bort allt. Mannen är ogift och äldre än min fru.
    Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Otrohet?
  • Anonym (S)
    Ante50 skrev 2023-01-12 20:52:40 följande:

Prata går inte, Hon höjer rösten och nekar till allt. Hittar på dumma förklaringar - helt ologiska. Detta har förstört mitt liv. Och förmodligen hennes också.

Men varför stannar du då? Räcker inte detta, hur mkt mer illa ska hon behandla dig innan du lämnar?
  • Anonym (Z)
    Ante50 skrev 2023-01-12 20:52:40 följande:

Prata går inte, Hon höjer rösten och nekar till allt. Hittar på dumma förklaringar - helt ologiska. Detta har förstört mitt liv. Och förmodligen hennes också.

Om det gått så långt att du känner så, så är det nog dags att skilja sig.
  • Ordinär Man
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-14 16:06:51 följande:

Paret har bevisligen ej separerat. Därmed utgår jag ifrån att en överenskommen trohetsnorm parterna emellan  ej omförhandlats. 

Menar du kvinnan utan att verbalisera ändringen ska ta ut svängarna. Utan att kommunicera nya läget med mannen sedan 40 år tillbaka? 

Han har gjort klart att något sex blir det inte.
  • Anonym (Kvinna)
    Ordinär Man skrev 2023-01-14 23:22:41 följande:
    Mannen avstår sex, som jag förstår saken, av sjukdom och inte av ovilja. Eventuellt har jag missat en post men så lyder åtminstone ingressen i TS. En stor skillnad anser jag. Menar du det är okej ifall hustrun vänstrar när mannen är sjuk? Utan ett öppet samtal i vilket båda parter diskuterar bristen på samliv; eller rättare sagt ventilerar sin syn på den sexuella torrperioden som uppstått. Pga ohälsa.
  • Ante50

Jag avstår inte sex, men som jag skrev; finns nya beteenden från min
    fru som inte alls förekommit förut. Detta tillsammans med andra "nya"
    saker har fått mig att undra vad som har hänt. Mannen bor så nära att
    det är obehagligt.

• Ordinär Man
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-15 15:37:00 följande:
    Mannen avstår sex, som jag förstår saken, av sjukdom och inte av ovilja. Eventuellt har jag missat en post men så lyder åtminstone ingressen i TS. En stor skillnad anser jag. Menar du det är okej ifall hustrun vänstrar när mannen är sjuk? Utan ett öppet samtal i vilket båda parter diskuterar bristen på samliv; eller rättare sagt ventilerar sin syn på den sexuella torrperioden som uppstått. Pga ohälsa.
    Du märker själv vilket jävla liv det skulle bli bara hon andades om det. Skriver bland annat till FL och har sig. Klart hon håller tyst.
  • Anonym (Kvinna)
    Ordinär Man skrev 2023-01-14 23:22:41 följande:

Nej, Ante50 har inte klargjort att sex med frun är uteslutet. Läs om. Läs rätt:

Ante50 skrev 2023-01-15 18:25:44 följande:

det är obehagligt. 

Ordinär Man skrev 2023-01-15 20:35:05 följande:
    Du märker själv vilket jävla liv det skulle bli bara hon andades om det. Skriver bland annat till FL och har sig. Klart hon håller tyst.
    Åter nej. Spontant inser jag vilken kalabalik som skulle uppstå om frun i huset höjde sin ribba i ärlighet och ökade sitt ansvar mot mannen. Det är fullständigt normalt att en turbulens uppstår om hon väljer lägga korten på bordet. Vi vet dessutom inte om hon faktiskt löpt några linor fullt ut, eller om inköpen av sexiga underkläder står för något annat. I så fall om hon har någon slags inbyggd trohetsspärr behöver dramatiken inte bli särskilt stor, utan mer av en nödvändig ögonöppnare för vår trådskapare.

• Anonym (Z)
    Ante50 skrev 2023-01-15 18:25:44 följande:

det är obehagligt.

Är det inte en reaktion på att ert samliv varit dåligt då? Hon söker bekräftelse? Det behöver ju faktiskt inte betyda att hon gått så långt som till otrohet. 

Föreslå familjeterapi?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Z) skrev 2023-01-15 22:14:39 följande:
    Är det inte en reaktion på att ert samliv varit dåligt då? Hon söker bekräftelse? Det behöver ju faktiskt inte betyda att hon gått så långt som till otrohet. 

Föreslå familjeterapi?
    + 1
  • Anonym (japp)
    Anonym (Z) skrev 2023-01-15 22:14:39 följande:

Föreslå familjeterapi?
    Otrohet är aldrig ett tecken på relationsproblem, det är ett tecken på dålig förmåga att hantera relationsproblem. För om hon nu inte var nöjd med deras relation, varför tog hon inte upp det med TS istället för att söka bekräftelse hos andra?
Svar på tråden Otrohet?