Inlägg från: Ordinär Man |Visa alla inlägg
  • Ordinär Man

Otrohet?

Om du nu inte kan ge henne vad hon behöver. Vad är problemet med att hon träffar den mannen?

• Ordinär Man
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-14 11:42:13 följande:
    Problemet ligger säkert i det gängse facket. Paret är av allt att döma inte inne i ett öppet förhållande. Deras relation och deras interna kontrakt bygger följaktligen på monogami.
    Hur kan det vara monogami om de inte ligger med varandra?
  • Ordinär Man
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-14 16:06:51 följande:

Paret har bevisligen ej separerat. Därmed utgår jag ifrån att en överenskommen trohetsnorm parterna emellan  ej omförhandlats. 

Menar du kvinnan utan att verbalisera ändringen ska ta ut svängarna. Utan att kommunicera nya läget med mannen sedan 40 år tillbaka? 

Han har gjort klart att något sex blir det inte.
  • Ordinär Man
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-15 15:37:00 följande:
    Mannen avstår sex, som jag förstår saken, av sjukdom och inte av ovilja. Eventuellt har jag missat en post men så lyder åtminstone ingressen i TS. En stor skillnad anser jag. Menar du det är okej ifall hustrun vänstrar när mannen är sjuk? Utan ett öppet samtal i vilket båda parter diskuterar bristen på samliv; eller rättare sagt ventilerar sin syn på den sexuella torrperioden som uppstått. Pga ohälsa.
    Du märker själv vilket jävla liv det skulle bli bara hon andades om det. Skriver bland annat till FL och har sig. Klart hon håller tyst.
  • Ordinär Man
    Anonym (japp) skrev 2023-01-16 09:59:32 följande:
    Som vuxen borden man kunna klara av att diskutera saker med sin partner även om det blir "ett jävla liv". Om man tror att livet går ut på att alltid ha det så lätt som möjligt och problem löser man genom att smyga bakom ryggen på andra för att det är lättast så så är man både feg och omogen.
    Därför att det kan finnas flera att ta hänsyn till.
  • Ordinär Man

Rätt självklart att din fru vänstrar.

Det du bör fråga dig själv, är hur viktigt är det? Egentligen.

Är det inte så, om du tänker efter, att det du behöver är inte en trogen fru. Utan något själv vid sidan av?

• Ordinär Man
    Anonym (japp) skrev 2023-01-17 17:25:04 följande:
    Och det kan man inte göra på något annat sätt än att gå bakom ryggen?
    Nej.
Svar på tråden Otrohet?