Inlägg från: Mathilda88 |Visa alla inlägg
  • Mathilda88

Utredning/insemination/ivf 2023

Teriz skrev 2023-04-06 18:16:34 följande:

Nej va tråkigt och läsa! Åh blir så ledsen? varför? såklart är man lite inställd på det men det hjälper inte. Fyfan va de är orättvist. Förstår att du känner dig förkrossad, det är en sån kamp hela tiden. Det tar på en. Ni får ro om varann och landa i allt, tillåt er att va nere innan ni vill försöka igen? Får ni fler chanser eller hur går det till? 

Hos mig Är det stabilt. Varken mer eller mindre med symptomen och jag börjar bli nervös inför vul nästa vecka. Det kan ju visa vad som helst Känns det som men vill tro på ett tickande hjärta!!

Hej Teriz!
    Hur har det gått för dig? Hjärta
  • Mathilda88
    Teriz skrev 2023-05-04 19:41:25 följande:

Hej 😍 
    Det är fortfarande väldigt stabilt haha.. vi såg ett tickande hjärta i v6 vilket var en sån stor lättnad! Nu är jag i v 10 och  jag har nästa ultraljud nästa vecka. Blir mer och mer orolig ju närmare tiden jag kommer. Har haft lite symptom som svagt illamående, trött, molvärk och ömma bröst. Men känns som de försvunnit mkt senaste dagarna, så de gör mig oxå orolig men har hört att det kan försvinna från en dag till en annan. 

Hur mår du, och hur går det för dig? 😍

Så underbart att höra! Hjärta Hur mådde du under stimuleringen?
    Spännande, snart nästa ultraljud då! Ush ja kan bara föreställa mig oron för förändringar även om förändringarna är helt normala. Så underbart att höra din solskenshistoria, ger verkligen hopp inför ens egna nyligen påbörjade tripp!

Jo här har hänt mkt nu! Jag har haft en längre paus från familjeliv, var så intensivt första månaderna att jag behövde andas och landa lite sen.

Sen sist jag var här så har mkt hänt som sagt. Den 26 april hade vi välkomstsamtal (som höll på att sluta i katastrof och ombokning på plats pga sambon fastnade i trafiken på vägen in efter övertid på jobb, men klarade sig tack o lov in några min sen). Den 28 april kom mensen på morgonen - och vi fick ja till att påbörja behandlingen!!!!! HjärtaHjärta Förväntade oss två nekanden då många fått det på RMC Malmö nu när där är så högt tryck. 

Påbörjade behandlingen 29 april med Gonal-F. Efter 2 timmar började jag få molande känsla och inom en timme till var det full mensvärk och illamående så man knappt kunde sova den natten. Skriver och frågar RMC om det är normalt och om dosen kanske behöver sänkas eller så. Smärtan lättar under förmiddagen och jag åker på den planerade dressyrtävlingen för Falsterbo-kval, de ringer och säger att anser att behandlingen skall avslutas!!! Att ngt nog är fel i kroppen (ex infektion). Man var helt krossad!!! Lyckas förklara att jag ju normalt kan må kasst vid mens (spyr två första dagarna som värst) och att det kanske är det som triggats av medicinen. Lyckats intyga att det nog inte är så farligt som de tror och att jag istället ska åka till gynakuten för att kollas upp. Så det gjorde jag efter jag tävlat klart och de hittade inget fel och jag fick fortsätta!! Vilken berg-o-dal-bana till dag - eller snarare vecka för att vara ärlig. 

Jag har inte blivit lika dålig efter sprutorna sen nummer ett, men varje spruta ger mig molande och i vågor blir molvärk - och molvärken ger illamående liksom när jag har mens. Så svårt att äta ordentligt och tappat knappt ngt kg i vikt. Tyvärr har Alvedon ingen effekt alls på detta på mig, aldrig haft i hela mitt liv tyvärr. Tar vanligtvis Naproxen 500 mg med ca 5h mellan för att kunna hålla den smärtan under viss kontroll, men får ju inte ta nu... 
    Nu vet jag inte om jag vågar vara ärlig imorgonbitti på första ultraljudet om hur jag mår, för ingen verkar bry sig alls när man säger att man är väldigt känslig när det kommer till livmodern. "Alla" är ju ändå det känns det som de tänker. Rädd för att de ska ta och avbryta behandlingen på riktigt isåfall. Är nog säkrast att hålla tyst och ge en mild version helt enkelt. Litar verkligen inte på någon! 
  • Mathilda88
    Teriz skrev 2023-05-04 20:48:33 följande:

Men oj vilken resa. Förstår att du tagit en paus här. Jag är inte lika aktiv heller, vill försöka få tiden att gå och inte tänka för mkt på vad man går igenom haha. 

Förstår att du inte litar på någon.. men du måste va ärlig mot dig själv iallafall de är ju viktigt att du mår bra. Vad kommer ske här näst nu, ultraljud imorgon och där efter? 

Jag har ju inte riktigt gått igenom samma resa som dig utan istället gått på en missfallsutredning under förra året med diverse tester, kontroller och prover. Det pga mina 3 mf ja hade förra året. Men mitt i utredningen så blev jag gravid ?naturligt? och då avbröt vi den. Så där är vi nu, hoppas att det ska gå hela vägen denna gången  

Nej behövde andas lite, men kändes mogen för att komma tillbaka och snacka igen och få stöd i vidare processen nu Hjärta

Ja mot sig själv får man vara ärlig, så sant. Påminner mkt om min starka mensvärk med illamående, så därav lär det säkert bli samma resultat oavsett när man kör behandlingen och hoppas därför på att inte behöva börja om längre fram. Ångest om det blir så!
    Yes ultraljud imorgon bitti/fm, då det är första så får vi se hur allt ser ut, effekt på medicinen etc och bokning av ultraljud nummer två till nästa vecka och vidare dosering av medicinen - samma eller ev justering. Sen ser vi hur det går därefter!

Okej! Hugaligen tufft med alla missfall! Håller tummar och tår för att detta går hela vägen Hjärta Ni har inte hunnit hitta orsaken till de tidigare missfallen än?
  • Mathilda88
    Teriz skrev 2023-05-05 06:31:29 följande:

Så fint ändå att de finns så många goa här inne som stöttar och förstår. Hoppas så För dig att medicinen ska göra gott och att dina kontroller gör framsteg. Du får gärna skriva när du vart där idag om du orkar. 

Vi fick svar från olika blodprov på mig och där såg alla bra ut! Dom trodde först att typ min livmoder orsakade blodproppar och då kunde man få äta medicin - trombyl som ja läst att många andra gravida äter. Men enligt mina blodprov så hade jag inte det. Än så länge tror dom bara på rejäl otur. Vi skulle gå vidare med att koll kromosomavvikelser på mig och min sambo men som sagt jag hann bli gravid igen. Så de känns ju skönt att ally såg bra ut på mig iallafall men man är så otroligt orolig varje dag när man har gått igenom så mkt förra året. 

Ja verkligen, denna grupp har betytt väldigt mkt för mig för att komma till acceptans av situationen och tom se fram emot processen även om det blir tufft. Hittat en gemenskap där man först kände sig väldigt ensam. Hjärta Det lär jag göra, strax dags att bege sig!

Okej! Så skönt ja att allt det såg bra ut! Hoppas att det bara varit max otur och att det nu är "avverkat"! HjärtaHjärta
  • Mathilda88
    Vickan31 skrev 2023-05-05 16:53:53 följande:
    Ååh jag har saknat dig här på familjeliv Mathilda, tack för att du ville svara och så himla fint att få en uppdatering från dig! 😍💕 Wow, ja det har verkligen hänt mycket sedan sist och jag kan tänka mig att känslorna fick åka berg-och-dalbana först när sambon var nära att missa läkartiden, sen när mensen kom och kliniken sa att ni kunde starta behandlingen på en gång, och att de sedan sa att ni skulle behöva avbryta...ja det måste verkligen ha varit stormiga dagar! Sedan så tycker jag så synd om dig att du mår så dåligt av sprutorna! Jag hoppas verkligen att du inte ska behöva må så dåligt varje dag, och jag förstår absolut att du inte vågar säga till vården fullt ut hur du mår men samtidigt så finns de ju där för din hälsas skull, att de tycker att det är viktigt att du inte ska bli sjuk. Svårt det här, kanske kan du må bättre om de byter preparat? Vet att det finns andra sprutor (t.ex. Bemfola) och vem vet, kanske reagerar du annorlunda på dem? Vad sa de på ultraljudet idag? Håller mina tummar så hårt för dig! Hjärta

Vad gullig du är som frågar, och vet du vad? Jag började också med IVF-behandling bara två dagar innan dig, den 27 april! 😃 Jag hade mitt andra ultraljud idag och då bestämde de att det blir äggplock på måndag, dvs sprutdag 12. Jag kan uppdatera mer efter det och så ser jag fram emot nästa uppdatering från dig när du känner att du kan och vill. Tänker på dig ska du veta! Hjärta Stor kram!
    Åh tack finaste du!! Så glad att se dig med igen! Hjärta
    Ja kan säga att efter de emotionella dagarna så var man väldigt trött!
    Nej det har du helt rätt i att i längden gynnar det att vara ärlig med hur man mår, för det gör det lättare för dom att få rätt på det vid en eventuell andra behandling. Har även tankar på att om vi behöver en omgång två så lär jag nog be om att få prova på en annan sort med förhoppning om att må bättre. 
    Tack hoppas kunna få må bättre nu framöver, känns att det gått på rätt håll senaste två dagarna, kanske tom kan jobba ngt pass nästa vecka (fått sjuka mig två av tre pass denna veckan). Ganska nöjd med hur jag ändå lyckades smyga in hur jag egentligen mår på ett mer indirekt diskret sätt så det inte blev ngn stor eller allvarlig grej av det, men de vet iallafall om det! Har fått ok för att ta Postafen mot illamåendet, men inget annat smärtstillande än Alvedon tyvärr. 

Men så kul, då följs vi lite åt här! Hur såg det ut på ditt första respektive andra ultraljud? Wow va fort det gått! Hjärta Vill veta allt! Så glad jag blir för din skull! Hjärta

Idag visade mitt ultraljud på 6 ägg i storlek 10-12 mm, sen flertalet små ägg runt 7-9 mm ungefär. Läkaren höjde dosen från 175 till 187,5 med förhoppning om att pusha på lite till och sen nytt ultraljud på tisdag morgon. Om kroppen reagerar som läkaren hoppas så kan ev sista sprutan bli på måndag kväll och äggplock på antingen torsdag eller fredag! Hjärta  Hade kunnat vara besviken på "bara" 6 ägg, men känns bra med att flera små finns på G bakom samt att jag varit lite orolig för ev överstimulering pga mitt mående (även om det teoretiskt sett är i princip omöjligt). Så behöver iallafall inte oroa mig för att det skulle stoppa en ev ET. 
    Har en så fin och härlig magkänsla efter dagens läkarbesök, känns i hela kroppen. Hoppas den håller i sig Hjärta
  • Mathilda88

Liten uppdatering härifrån. Ultraljudet idag visade på 11 ägg nu vilket känns toppen! Hjärta Men tyvärr är inte äggen mogna nog för att kunna tas vare sig på torsdag eller fredag, och de har inte äggplock på helgerna i Malmö (har ngn förresten?), så vi har fått tid på måndag för äggplock och nya mediciner utskrivna för tiden fram tills dess. Just nu känns det dock ngt överväldigande att istället för att vara klar med stimuleringsbehandlingen behöva köra veckan ut med det - och fortsätta må som man gör med magont och illamående - och äggplock om en vecka istället för om 2 dagar GråterGråter. Knäckande känsla att varken kunna röra sig eller jobba plus må dåligt i en vecka till. Sen inte sagt att allt blir bra efteråt, lär ha ont först efter äggplocket och räds att inte få starkare smärtstillande än Alvedon (0 effekt men ingen lyssnar ju eller verkar bry sig) och biverkningarna på Lutinus är buksmärtor och illamående - check..

• Mathilda88
    Elliot1 skrev 2023-05-11 08:10:52 följande:

Hej Mathilda! 

Jag har läst i tråden och sett att ni fått börja med IVF men tyvärr så har jag inte hunnit svara på det. Men först och främst, vad roligt och skönt att ni är igång!! ❤️ 

Till det tråkiga då, jag är ledsen att höra att du mår så dåligt. Du har ju pratat tidigare om att du är väldigt känslig när det kommer till denna typ av behandlingar och jag minns ju att du var väldigt orolig över att ens starta. Såklart hade man önskat att du fick må bra och att du hade fått en positiv överraskning kring ditt mående. 

Det är ju jättebra att de ser 11 äggblåsor!! Men jag förstår såklart frustrationen över att de inte blivit tillräckligt stora för att plockas ut (min klinik gör inte heller äggplock på helger förresten) 😞 Alla oväntade vändningar inför och under en IVF-behandling är ju jättejobbiga, pga förväntningarna man bygger upp. 

Jag förstår att det kanske inte är detta du vill
    höra, men FÖRSÖK att tänka positivt och att 11 äggblåsor är jättebra ❤️ Nu har det gått några dagar och helt plötsligt så kommer det att vara måndag. Sen
    är det givetvis okej att må dåligt och känna sig frustrerad, men jag vet att du fixar detta 💪🏼 

Håller tummarna för att helgen ändå går relativt fort för dig nu och att allt går bra på måndag!! Tänk på belöningen! 🥰❤️

Hej fina du!

Tack så mycket! Ja vi hade sanslös tur som fick börja bara ett par dagar efter välkomstsamtalet då vi hade fixat allt innan och mot förmodan fanns en plats ledig! Så ja enormt tacksam för det!

Tack, nej det blev faktiskt lite jobbigare tidigare än jag förväntade mig, räknade inte med såhär ont eller illamåendet på detta viset från start... Men visst jag har ju det sen innan vid mens så inte helt orimligt teoretiskt sett i efterhand... Ja önskar Hjärta

Ja 11 är verkligen toppen! Solig Så glad för dom och önskar inte fler, men dessa extra dagar gör mig rädd för att ännu fler av de små ska hinna upp... Vill inte riskera att inte kunna få tillbaka ett embryo denna cykel! Hjärta 

Tisdagen var min "bryt ihop och kom igen"-dag, lät mig gråta ut och förbanna allt. När allt det är luftat så kan jag vända tillbaka upp och redan igår kändes det bättre, lite extra då jag bestämde mig för att gå till jobbet trots fysiska måendet. Så efter ett nattpass så mår jag mentalt så mkt bättre, omladdad! Känner mig redo att ta an helgen och måndagens äggplock nu Hjärta. Tack, hoppas det med men känns ändå lovande nu igen Hjärta

Tack, ja hoppas på att den bara rusar iväg! Försöker få ihop enkla saker som man mäktar med som får tiden att rulla snabbt. Ser fram emot äggplocket nu, däremot dagarna efter har blivit ny punkt för ångest med tanke på smärtproblematiken under stimuleringen. Hoppas hoppas verkligen kunna få ngt starkare smärtstillande bara för de två dagarna, men allt känns smått omöjligt när ingen verkar lyssna. 

Tack för allt stöd och pepp, utan er hade det varit än tyngre att ta sig igenom denna kämpiga tid! Hjärta
  • Mathilda88
    Teriz skrev 2023-05-11 11:29:48 följande:
    Visst är det så 😍 Jag är i v 11. Fortfarande väldigt tidigt men jag tar dagen som den kommer och njuter av att allt ser bra ut 
    Så underbart!! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Mathilda88
    Vickan31 skrev 2023-05-12 16:31:45 följande:

Mathilda88: Tack, vad fint sagt! Hjärta Ja men det är ju absolut en bra tanke, att be om att få prova en annan sort om det blir en andra omgång. Men nu hoppas vi ju att det ska bli ett barn av den här omgången 🥰 Det låter som sagt verkligen hemskt med hur du har behövt må, och jag hoppas verkligen att de ska lyssna på dig och ge dig starkare smärtstillande efter äggplocket! 11 äggblåsor låter ju väldigt bra, varken för många eller för få (eftersom det aldrig finns ägg i alla blåsor sa min läkare). Jag hade 21 blåsor och fick ut 10 ägg och de sa att de inte såg några tecken på risk för överstimulering i mitt fall, så förhoppningsvis riskerar du inte heller överstimulering Hjärta Bra jobbat av dig att ta en promenad och att du kunde jobba ett pass också, nu är den här behandlingen snart över och äggplocket är sååå nära! Håller tummarna extra hårt för dig på måndag Hjärta Som svar på din fråga: på första ultraljudet fick jag inte veta exakt antal, bara att 2 av dem var över 10mm (och de valde att inte höja dosen), och på andra ultraljudet fick jag veta att det fanns 21 äggblåsor och att 13 av dem var större än 10 mm. Vad jag vet är Sophiahemmet i Stockholm ensamma om att ha äggplock mm på helgerna, resten av klinikerna har tyvärr inte det. Skriver ett separat inlägg om mitt äggplock med mera snart 🥰
    Elliot1 skrev 2023-05-09 11:21:20 följande:

Ja det är den verkligen Glad Hjärta

Ja precis, många gånger har man ju grämt sig över att man skulle ha sån otur just gällande det här. Det finns många bekymmer man kan ha i världen, svårigheter att få barn är nog (enligt mig) ett av de tuffaste. Det är så stort och så viktigt för många och man får ju inte lära sig i skolan att det faktiskt inte räcker med att en kille viftar med kalsongerna för att man ska bli gravid Rynkar på näsan Jag ångrar så ofta att vi inte började försöka med syskon tidigare. Vi väntade länge pga min mans studier, men om man bara visste.. 

Jo, alltså när det kommer till lån så menar jag väl egentligen att vi kan låna pengar av familjen. Det gjorde vi vid förra försöket och jag vet att de har de ekonomiska förutsättningarna att låna ut pengar igen. Det är nog mer principen tror jag. Vi har fått otroligt mycket stöd av min familj ekonomiskt genom åren av olika orsaker . Jag är OÄNDLIGT tacksam över att möjligheten finns, men det handlar väl mer om att man liksom inte vill låna mer eller att man nästan skäms över att fråga om det Rynkar på näsan Plus att det ska ju faktiskt betalas tillbaka också och då måste det in i budgeten osv. Så även om pengarna går att få fram väldigt lätt, så är det mer känslan och principen att ha massa skulder till familjen som inte känns så bra Rynkar på näsan De förstår ju dock oss såklart och det är ju inte så att vi vill låna pengar för att köpa en motorcykel... Men det är en svår situation Hjärta

Igår var vi på möte på kliniken igen, vi diskuterade framtiden lite och hur man skulle justera protokollet vid nästa behandling. När man sitter där så är det klart man känner att man vill köra igen, men det är ändå ett sånt dilemma. Vi ska prata ihop oss här hemma nu och se om vi eventuellt vill starta nästa cykel (juni) eller om vi tar ett break över sommaren och lever på hoppet att det ska ta sig naturligt under maj, juni, juli. Problemet då är att min cykel är lite dåligt tajmad så om min mens kommer lite för tidigt där så måste vi vänta till september på grund av sommarstängt Rynkar på näsan Augusti kändes okej (mensen är beräknad typ 31 juli) men september kändes som en evighet helt plötsligt. Och varje månad känns som en månad av att den biologiska klockan tickar på.
    Blä, varför kan ingen bara ta beslut åt en? Eller varför kan man inte få vinna på Triss typ?! 

Men nu till dig, hur har det gått?? Otroligt nyfiken på hur ägguttaget gick, hur många fick ni ut och hur många befruktades osv? Precis som du säger, så fort det har gått för er helt plötsligt!! Hjärta Tänk att du har återföring typ imorgon eller torsdag (gissar jag)? SkrattandeHjärta

Ja, hoppas på en bebis denna gången och embryon till frysen för syskonförsök Hjärta Drömma kan man i alla fall! Hjärta
    Bra påminnelse, de har inte nämnt något om att det inte finns ägg i alla folliklar så inte ens tänkt så långt. Bra att vara inställd på något/några ägg färre Glad Ska bli intressant att se om de kan ta follikeln som gömmer sig bakom en annan! 
    Va intressant att de räknade alla folliklar på dig! Här är det verkligen enbart att göra en ögonbedömning av vilka som ser ut att vara inom rätt storlek, måttade dom och var enbart de som räknats. Svepte så snabbt över de mindre att man inte hann räkna dom sj heller. Hade flertalet mindre också, så får se hur det ser ut nu på måndag hur de har växt. Va skönt att de inte såg några tecken på risk för överstimulering hos dig trots alla folliklarna, kan jag slappna av lite till även på den fronten, oddsen är iallafall goda {#emotions_dlg.flower}. Va fint att de tar även på helgen!
    Ja att jobba ett pass var fantastiskt för psyket! Så nu är man omladdad för kommande händelser :D Promenaderna blir jättekorta nu, går runt huset ex, som längst uppåt knappt en km i mkt lugnt lunk (tror inte ens den rundan är så lång). 
    Vickan31 skrev 2023-05-12 16:40:49 följande:

Ja hörrni, förbered er på en lång utläggning från mig, haha 😅

I måndags 8/5 var det dags för äggplock och först och främst vill jag bara säga att alla på Livio var så himla fina och omtänksamma! Vi fick ganska mycket tid tillsammans i mitt rum jag och sambon och det var så skönt att ha med honom både där och inne på själva operationssalen Hjärta Jag tyckte att det gick bra för mig både fysiskt och psykiskt, det enda var ju att vänster äggstock var svår att komma in i pga placeringen med tarmarna, så barnmorskan som skulle se till att fylla på infarten i min arm med smärtstillande var tvungen att istället trycka med båda händerna på min mage för att läkaren skulle kunna få rätt position för att nå äggen, och då gjorde det en kort stund lite ondare än på högersidan (höger sidan kände jag verkligen ingenting!) men de kunde som sagt inte fylla på med smärtstillande eftersom de hade händerna fulla. De bad om ursäkt för det men jag blev bara så lättad att de kunde nå äggstocken till slut och kände mer att det är ju min kropp som är besvärlig, de gjorde det jättebra! Jag var lite öm dagen efter om jag rörde mig för mycket, men jag har möjligheten att jobba hemifrån så då kunde jag ta det rätt lugnt ändå.

Hur som helst, 10 ägg blev det och sedan fick jag veta att 8 av dem var mogna. Av dessa 8 valde de att göra icsi/mikroinjektion på 4 stycken (de brukar göra det på ungefär hälften om man får ganska många ägg) och just de 4 blev befruktade! Av de 4 ägg som de gjorde "vanlig" metod med (alltså att spermierna får simma dit och borra sig igenom äggskalet själva) blev inte ett enda befruktat, vilket är en väldigt intressant lärdom tänker jag. Hur som helst, av de 4 ägg som befruktades efter äggplocket så hade faktiskt alla 4 klarat sig till igår på dag 3! Så de förde in ett i min livmoder på eftermiddagen och ska odla vidare på de återstående 3 över helgen för att se om de kan frysa ned något på dag 5 eller 6, det vill säga på lördag eller söndag. Så vi får besked någon gång till veckan om det blev något till frysen eller inte. Men nu är jag i alla fall ruvare och det känns stort att ha kommit hit! Hjärta

Så underbart att få höra om! Snyggt att de lyckades fånga den äggstocken trots allt! 
    Fascinerande att de med ICSI tog sig och inte de andra, verkligen en erfarenhet att ta med sig. Håller tummarna för att de resterande klarar sig till frysen! Hjärta 
    Underbart att ha nått fram till ruvarstadiet!!
  • Mathilda88
    Elliot1 skrev 2023-05-13 09:27:10 följande:

Verkligen! Det är ju så skönt när cykeln är bra tajmad så man slipper vänta massa veckor 😉 Det är ju sjukt drygt ibland att hela processen är så otroligt beroende av ens menscykel 🙈 

Jag förstår, verkligen supertråkigt att du mår så dåligt. Bra att du hade en bryta ihop-dag! Såna behöver man definitivt ibland! Önskar ju att man kunde göra något för att hjälpa. Men som du säger så är det ju knepigt med smärtstillande eftersom man inte får ta vissa läkemedel osv 😞 Sen fattar jag att du antagligen provat ALLT, men för mig hjälper värmekudde endel faktiskt. Det tar ju inte bort illamåendet men kanske lite av smärtan? ❤️ 

Hoppas du in njuta av helgen och iallafall känner lite pepp inför äggplock. Varje dag nu är ju en dag närmare slutet av processen! Heja heja! 💕

Ja det blev superbt! Hade varit surt at vänta en månad till bara pga mensen kom ett par dagar tidigare... 

Det har och är definitivt ett dagligt kämpande tyvärr ja. Jag har en el-värmematta och en vetekudde från apoteket att mikra varm. Dom tar i alla fall udden av värsta smärtan tack o lov, det är man tacksam för! Postafen får jag ta mot illamåendet vilket tack o lov också fungerar. Sen hänger illamåendet ihop med smärtan, så när smärtan minskar så släpper illamåendet också. 

Tack så mycket! Ja jag känner mig peppad på det! Och ångesten för smärtan under dagarna efteråt har också släppt då jag fått besked att jag kommer få med mig starkare smärtstillande hem för de dagarna! Hjärta Så är jätteglad för allt det nu och så peppad!
Svar på tråden Utredning/insemination/ivf 2023