Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Farmen 2023

Jag tror att Tova framförallt föll på språket. Visst pratar hon skaplig svenska, men hon har lärt sig vardagligt språk och sådant som hör till jobbet. Ett ord som "sädesslag" är inte något man lär sig fort. Jag tycker jag pratar bra engelska, men jag vet inte vad sädesslag heter på engelska ...

Hoppas verkligen att Tova väljer Tora som storbonde, men det lät som att hon hade någon överenskommelse med Eddie.

• lövet2

Himla bra att Tora blev storbonde!
    Just nu ser jag bara 3 personer som möjliga vinnare i Farmen. Det är Tora, Sandra och Nebil. De jobbar hårt, vill lära sig och springer inte runt och ljuger för alla.

• lövet2

Stackars Tora! Vilken dålig start på storbondeveckan! Hon verkade i alla fall få ordning på alltihop ganska snabbt. Få se nu då om hon väljer ut alla utom Christoffer till Torpetkamp.

• lövet2
    molly50 skrev 2023-02-22 19:54:09 följande:
    Aerin och Assi tillbaka på Farmen då. Och Sebbe till Torpet. 
    Eller var det någon mer som jag missade? 
    Nej, du fick nog med alla. Inte så händelserikt i dag.
  • lövet2

Jag blev besviken på Tora för att även hon gick på Viktors fulspel. Mest besviken för att hon inte sade i från när Viktor satt och ljög för Eddie om att han minsann sagt åt Tora att hon skulle välja Christoffer. Hon hade kunnat avslöjat Viktor där och brutit upp deras pakt.

Vem väljer Eddie då? Antagligen hon vad hon nu heter, så nyss kom från Torpet. Jag tror inte han vill riskera att tävla i styrka.

• lövet2
    molly50 skrev 2023-02-26 20:58:03 följande:
    Risken är att Viktor blir storbonde nästa vecka. Men jag hoppas verkligen inte det. 
    Jag tror det blir Artin. Eddie verkade imponerad av att Artin var ärlig och höll sin del av avtalet, så jag tror att även Eddie håller sitt löfte. Men jag blev förvånad när han inte valde Asiatou som andrakämpe. Han hade haft bättre chans mot henne. Jag kommer i alla fall att sakna Eddie.
  • lövet2
    molly50 skrev 2023-02-27 19:39:23 följande:
    Viktor blev storbonde. Som jag misstänkte. Fy sjutton! 
    Ingen vidare storbonde heller. Försöker pruta med Wincent för att komma lindrigt undan och ge alla farmare ett onödigt uppdrag - nej, jag är inte imponerad.
  • lövet2

När man tror att Viktor inte kan sjunka djupare, då gör han det. Jag fick rysningar när han pratade om Tora. Att hon är lojal, så han vill hålla sig nära henne. Sedan, när han utnyttjat henne färdigt, då blir det så "roligt" att se hennes min när hon fattar hur lättlurad hon var ...

• lövet2

Så himla snyggt förkläde och cykeln är jag också förtjust i! Men undrar om Viktor går på känsla och väljer Artin till förstekämpe?

• lövet2
    molly50 skrev 2023-03-02 19:42:57 följande:
    Tydligen blev Kristoffer förstekämpe. 
    Ja, med Eddie borta, så blev Viktor tvungen att tänka själv, och då blev det Christoffer. Men vem väljer Christoffer? Assi kanske? Nej, jag tror hon tar honom i kunskap. Men Tora? Där har han en chans. För jag tror inte han tar någon från Torpet, även om de hinner komma tillbaka.
Svar på tråden Farmen 2023