Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Farmen 2023

Roliga uppdrag. Mest spännande den här veckan blir att se vad som händer när Victor och gubben kommer tillbaka.

Nebil som storbonde? Jovisst, men varför valde de inte någon av dem själva?

• lövet2
    Nandez skrev 2023-02-07 20:03:14 följande:
    Victor och JC kommer tillbaka
    Då blir det trassligt. Det är ju ett par stycken som dubbelspelar i två olika pakter, och jag gillar verkligen inte den där första pakten med Viktor. De spelar fult! Farmen får vara en tävling hur mycket som helst, men det ger inte folk rätten att ljuga, luras och såra andra deltagare.
    Hoppas Sandra åkte i väg och kollade upp sin hand!
  • lövet2

Jag gillade spiktävlingen. Enkel men knepig!
    Har gett upp om att begripa vem som paktar med vem. Det visar sig väl. Hoppas i alla fall att de nya torparna kommer att trivas där.

• lövet2

De jag gillar åker hem allihop. Typiskt! Rickard såg inte vad som försiggick mitt framför ögonen på honom, men jag gillade honom.
    Att Sandra blev förstakämpe är intressant. Hon borde välja Viktor, men man vet aldrig. Och är hon så bra i kunskap själv? Det känns inte så. Hon kan lika gärna åka ut ...

• lövet2

Trist att Hannan åkte. Jag gillade henne. Men jag är ändå rätt nöjd med att Sandra blir kvar, om inte annat så för att det irriterar Viktor. En tjej som inte blir lurad av hans "charm"!
    Sebastian och Viktor tjafsar onödigt mycket om småsaker. "Hon sade att du sade ..." låter som högstadiefasoner. Nej, det där får de sluta med!
    Jag tyckte synd om dem att de inte fick godkänt på uppdragen. De hade ju jobbat hårt, men ingen av dem verkar vara särskilt händig!

• lövet2

Vilken besvikelse att hon valde Viktor! Kan även hon ha fallit för honom? Otroligt i så fall ...
    Det lutar åt att han blir den sämste storbonden hittills. Han har ju sagt klart och tydligt att uppdragen och Wincent är något han struntar i. Det betyder ingenting för hans chanser att vinna Farmen, och det är det enda han bryr sig om. Värst är att han har 4 amuletter, och det kan ge honom en vinst. Väldigt ovärdig vinnare i så fall!

Men vilka väljer han i Torpetkampen? Han vill ju inte ha Sandra i närheten, så kanske hon blir vald?

• lövet2

Vilka konstiga idéer vissa har! Fattar inte varför det var så viktigt för Sandra att dricka blodet. Lite vikingaromantik kanske?
    Inget märkvärdigt som hände i dagens program annars.

• lövet2

Bra att Sandra och Nebil kom till Torpet. De ligger i topp för min del, så jag vill inte att de ska åka ut.
    JC såg eländig ut. Hoppas han mådde bättre när han kom hem!

Jag undrar om korna var så där dåligt skötta som det lät på Eddie, eller om han överreagerade? Det är ju inte bra om de fokuserar så mycket på uppdragen så de slarvar med djuren.

• lövet2

De där pakterna har jag slutat hålla reda på för länge sedan. Det verkar ju som om de flesta är medlemmar i minst 2 pakter. Vad det innebär att Christoffer blev förstekämpe, det vete sjutton. Tar han Tova, eller tar han någon helt annan?

Torpet var intressant. Jag förstår hur Artin tänker och uppskattar att han håller på sina principer. Däremot tycker jag väl att han anmälde sig till fel program!

• lövet2
    Nandez skrev 2023-02-18 19:06:31 följande:
    Så nyfiken på andre kämpevalet 
    Jag tror han väljer Sebastian. Fast jag har förstås gissat fel varenda gång!
Svar på tråden Farmen 2023