Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM februari 2023

Men tack, det värmer ❤️❤️ Hoppas innerligt att du har rätt! Och håller självklart tummarna för dig med!

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-02-01 20:51:46 följande:

Syskongörsök något säger mig att du plussar denna månad 😍 Håller tummarna stenhårt för dig!
    Testade idag utifrån första pos utslaget på ältester (äl+7 alldeles för tidigt jag veeeet) och det var blankt såklart 😂

Nu hoppas jag såååå hårt på att det tagit sig, besök på specgyn på fredag så förhoppningsvis kan dom åt minstone kartlägga om jag haft äl 👏 

• Syskonförsök

Oj vad svårt!
    inga flytningar som utmärkt sig heller?
    de är inte helt orimligt att du kan ha missat och det var ägglossning lite tidigare men ibland kan även ägglossningen hoppa en gång, så det är svårt att säga!

kan för övrigt tipsa dig om munkpeppar och rosenrot, de fick min cykel att ändra från oregelbunden och runt 30-40 dagar till att alltid vara 28-30 dagar. SÅ mycket enklare med ägglossning! ❤️

hopemalin skrev 2023-02-01 21:14:08 följande:

Alltså hörni nu behöver jag era tankar lite ☺️ Min mens är oregelbunden nu för tiden pga flera års uppehåll, från att ha varit regelbunden när jag var yngre. 

De senaste cyklerna har jag haft ägglossning 19/11 & 23/12. Jag använder appen Flo som gissade att ägglossning skulle ske 23/1 denna cykel. 

Jag testar med Ägglossningstest (RFSU) varje dag (runt kl 11-12) sedan den 20/1 men inte fått något positivt. 

Tror ni att jag har missat stegringen, eller är den här cykelns ägglossning bara fördröjd? Jag började på ett nytt arbete den 2/1, vilket varit stressigt och omtumlande för mig. Tror ni att det lilla kan påverka cykeln så pass mycket? 

Jag har inga symptom på något än så länge, mer än något sporadiskt litet hugg i äggstocken då och då.

Snälla jag behöver verkligen få er syn på detta 🙏🏻❤️ Min sambo tror att jag hade ägglossning runt den 25-26/1, eftersom det andra strecket var det tydligaste hittills den 24/1. 

Åh jag hoppas få er tankar och råd ❤️❤️

• Syskonförsök

Inga fler som tagit tester idag att visa?😍❤️ 
    Har du fått blankt och vill spy galla här är det också ok ❤️

• Syskonförsök

Rosenrot gjorde under med min cykel!
    det ska ju vara hormonbalanserande och hjälpa vid utebliven mens etc. Så de hjälper absolut med cykeln. mer lust visste jag inte ens och det är inget jag märkt! 
    nu hade jag slut på rosenrot denna månaden så kör utan nu och då är ägglossningen redan sen och ute på vift 🤷🏼?♀️ så får köpa till nästa gång om de inte tar sig nu!

hopemalin skrev 2023-02-01 21:49:36 följande:

Ja visst är det knepigt? Jag får liksom inte kläm på den här månadens cykel känner jag 😐🤔☺️
    Jag brukar mörka den typiska riktiga äggvitan som liksom gör det halt (sorry för info men alla här är nog immuna vid det här laget 😄😇), men denna gång har jag uppmärksammat klistriga & elastiska, inte den klassisk äggvitan. Svårt att veta dock eftersom vi myser ganska ofta här hemma och det man tror är flyttningar kan ju även vara rester från myset dagen innan så att säga 😄😅😇

Jasså kan rosenrot vara positivt för cykelns längd? Jag hade bara hört att det ökar själva sexlusten (och det behövs inte i vårt fall 😇🥰). 

Tack söta du för ditt svar ! ❤️❤️ 
    (och grattis alla ni i tråden som fått plus 😍🤩😍💞)

• Syskonförsök

MEN HUR MISSADE JAG DENNA POST IMORSE?!

åh grattis!!❤️❤️❤️ 

Blomman8877 skrev 2023-02-02 07:55:32 följande:
    Iiiiih, kunna inte hålla mig! 😍❤️
  • Syskonförsök

Åh förstår dig ❤️ vår första gick också direkt men nu tar det tid så vet känslan!

Bär skrev 2023-02-02 19:58:28 följande:

Här tror jag att det inte blev något denna gång.. 
    Är 2 dagar innan BIM, negativa test och började igår få rosa på papper när jag torkar mig efter toabesök.. Vilket jag brukar kunna få innan mens.. 

Besviken trots att jag försökt intalat mig själv att vi nog inte kommer lyckas på första försöket igen som vi gjorde med våra 2 första barn.. Men man hade ju ändå lite hopp över det...

• Syskonförsök

låt oss veta hur det går imorgon!❤️ håller tummarna att de ser att det finns massor av fina ägg och att de kan se att du nyss hade ägglossning! Oavsett hur det går så skönt att få hjälp!!

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-02-02 20:24:57 följande:

Blöh nu kommer nervositeten över besöket på gyn imorgon, undra om jag kommer sova något.. 
    Tänk om det visar sig att det inte alls finns några ägg, eller att det är något värre där inne med tanke på mina långvariga besvär 😑😔
    Har sjukt med molvärk idag och värk, möjligt att äl skett först idag? Fullt utslag senast 30/1. Ja Ja det borde ju gyn kunna se tänker jag. 

• Syskonförsök

Jag har ingen personlig erfarenhet men två nära vänner till mig stämde det för! De hade tidiga missfall följt av fulländad graviditet. så vi håller tummarna Siris!❤️

siris skrev 2023-02-02 21:05:51 följande:

Nägon här inne som blivit gravid direkt efter mf?
    Fick tidigt missfall i böran av januari, och hann gå till 4+6 innan jag började blöda. Nu har vi testat oss med äl-test till ägglossningen kom igång och håller tummarna att det kan bli ett plus om några veckor! 

har läst och hört att kroppen kan ha lättare att ta till sig en graviditet direkt efter ett mf? 

någon som har erfarenhet av det?

• Syskonförsök

Men oj!! 

du kanske ska börja ta temp för att kunna se att ägget faktiskt släpper?❤️ då VET du ju till skillnad från ägglossningstester. 

otäckt med tester för Cancer men hoppas verkligen de ?bara? är pcos ❤️ 

vad innebär medicin för BV?

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-02-03 09:23:48 följande:

Syskonförsök: besöket gick bra, fick medicin för BV samt så har jag PCOS. Har inte haft äl ännu trots två pos omgångar på ältest. Förväntas ha äl om 7-10 dgr då en äggblåsa var 15mm. Så bara ligga i.. Hö-hö.. Ligga i.

Känns skönt att fått svar på varför cykeln är så varierande men samtidigt lite oroväckande, hon ville ta tester för att utesluta cancer i hypofys, men antar att det är "standard" vid misstänkt pcos. 

• Syskonförsök

Jag verkar vara några dagar innan ÄL trots att de borde varit igår? men hade också kemisk graviditet i januari och mensen kom sex dagar sent! Så kanske flyttade det ÄL också eller har ju otur hoppar den en gång nu? Förstår vad du menar med tempen? jag har fortfarande ibland tron att jag ändå är gravid trots negativt test och mens! 🙈 Tempen låg högt ett bra tag efter blödning (brukar gå ner samma dag som mensen) och haft konstigt känningar av och till. Nu har jag haft ÄL värk men samtidigt ont i livmodern ibland med i snart en vecka? 
    kroppen spökar SÅ MYCKET när en försöker få barn. 
    du får försöka hålla koll om de kommer en sänkning i temp 5-7 dagar efter ÄL för att sen höjas ytterligare. Det är såklart helt individuellt men det är så jag sett att ägget fäst för mig varje gång (även om det tre av fyra gånger varit kemisk graviditet då). Håller tummarna för oss❤️

t123 skrev 2023-02-03 09:52:59 följande:

Är det fler som ligger ungefär lika i cykeln som mig? Alltså ett par dagar efter ÄL? Jag är på ÄL+2 eller 3 ☺️ Men vet inte vad jag ska tro om den här cykeln, tempen har hoppat upp och ner ända sen mensen (som jag tror var ett missfall, kemisk graviditet då jag plussade innan och sen kom mensen några dagar senare). Brukar ligga stabilt på 36,3 innan ÄL och sen över 36,7 efter. Men nu har det varit väldigt hoppigt! Så jag har inga stora förhoppningar riktigt men lite hopp finns förstås ändå eftersom jag tror att jag haft ägglossning.

Svar på tråden BIM februari 2023