Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM februari 2023

Men grattis!!! Denna gång är det minsann din tur så det stannar, det tror jag ❤️❤️❤️❤️

t123 skrev 2023-02-13 15:03:13 följande:

Mina svaga test från RFSU bekräftades med ett digitalt  nyss, ÄL+12 (bim imorgon)❣️

• Syskonförsök

Hahah det fortsätter kännas så läääääänge när livmodern växer och du får riktigt med flytningar!! Men de är som de ska ❤️❤️❤️

siris skrev 2023-02-13 11:31:06 följande:
    Tack snälla!🥰

ja du hade rätt!☺️ samtidigt så känns det som stt mensen ska kolla vilken dag som helst😅
  • Syskonförsök

Spännade! Då har vi bim typ samtidigt. Nu är det vår tur ❤️❤️❤️

Sannet skrev 2023-02-13 14:51:49 följande:

Negativa ÄL-tester igår em (både RFSU och CB advanced). Idag var det både positivt RFSU och en fast glad smiley på CB. Den va jag inte riktigt med på. 😅 Hade lite känningar i helgen. 
    Beräknad BIM blir därmed 26/2, alltså framflyttat två dagar. 

• Syskonförsök

Åh men tack, det värmer ❤️

t123 skrev 2023-02-13 18:42:04 följande:
    Tusen tack!! Hoppas 😍❤️ Håller alla tummar för dig nu, kommer fortsätta kika in här!
  • Syskonförsök

Jag har precis haft ägglossning (tror jag). Fick fullt utslag i helgen men hr försökt tempa för att se att ägget faktiskt släppt men det har inte helt gått med en liten hemma så jag är vaken en del på natten! Så hoppas ägget släppte. Vi orkar aldrig stressa med sexet så blev en gång i söndags ;) 

nu är jag i väntans tider antar jag och denna gång så ska jag prova att ta c vitamin från och med nu. De ska tydligen öka progesteron naturligt i kroppen och jag har haft tre kemiska graviditeter på raken så de kanske inte kan skada att prova om de hjälper! :)

Barbrastreisand skrev 2023-02-13 22:12:10 följande:
    Härligt då är det någon mer än mig!:D 
    Hur går det för dig?
    Själv fick man olöst positivt äl-test idag och rejäl äggviteflytning. Så fick bli lite mys ikväll för första gången. Har inte haft ork att ha sex många dagar i förväg, så hoppas det räcker ikväll och kommande 2 dagar. 
  • Syskonförsök

Men wow!! Sååå många plus här nu! Grattis❤️❤️

Ems99 skrev 2023-02-14 06:58:21 följande:

Lyckades kissa igen 😭❤️

• Syskonförsök
    siris skrev 2023-02-14 08:51:58 följande:

Hur vet man hur långt gången man är / när man byter vecka? 

har lagt in mina uppgifter nu med denna graviditet i npgra olika appar, men för olika svar - vissa 3+4 och i nån 3+6? 🧐

Vi mäter olika från andra länder också så kolla att appen är inställd på vår svenska mätning. :)
  • Syskonförsök

Alla ni som plussar - glöm inte skriva in er i listan! Kul att se hur många det blev i slutet sen❤️❤️❤️

• Syskonförsök

Ja, precis vid släpp så sjunker basaltempen för att kommande dag höjas och sedan ligga på den högre fram till bim eller fortsätta hög om en är gravid. en kan även se en implantationsdipp och vanligt är att den höjs än mer efter implantation. Jag rekommenderar verkligen er allihop som kan att ta temp!!! Det är SÅ mycket bättre än ägglossningstest då de testen egentligen bara säger att ägget troligtvis släpper 24-48h efter positivt test MEN ägget kan ibland inte släppa och tillbakabildas, alt försöka släppa men inte lyckas och ägglossning blir senare istället. Allt detta går enkelt att se på temperaturen men missas om du endast tar ägglossningstest.

jag tempade med första barnet och blev gravid på andra försöket (egentligen första jag faktiskt hittade ägglossningen) och jag såg på temperaturen att jag var gravid innan jag plussade Jämfört med andra temperatur cykler. nu är det tyvärr stört omöjligt för mig att ta temp då jag är uppe mycket med en småtting och rör mig vilket gör att det blir fel (Ska mätas med minst 6h nattsömn och minst 4h sammanhängande och helst samma tid varje morgon.) 

jag märker dock att min kropp funkar så att äggen ofta försöker släppa men inte lyckas, vet inte om jag har pco men misstänker det och då hade det egentligen varit toppen med att kunna ta temp! Men får försöka med ägglossningstest och räknar därmed att de kan ta några försök till i värsta fall. Vi är inte så aktiva av oss att vi täcker alla luckor ägget kan tänkas släppa heller ;)

studerade skrev 2023-02-14 10:24:55 följande:

GRATTIS till alla plus ❤️❤️❤️ så underbart ❤️❤️ 

har varit borta så känner jag missat hela tråden nu 🤣🤣 väntar nu in min andra bim 28/2 och har inte fått + på äl test. Är på dag 12 och förra hade jag äl på 10-11. 

Kan man se på temperaturer om ägget släpper eller inte? 
  • Syskonförsök
    Sannet skrev 2023-02-14 10:35:07 följande:

Syskonförsök: Går inte att citera ditt svar. Men jag håller med, nu måtte de vara vår tur!! 😍❤️

Haft ont i vänstra äggstocken nu på morgonen, så anar att ägget håller på att släppa. Lite panik då sambon är iväg och jobbar och det inte blir något mys förrän ikväll.
    Är det lugnt tror ni? 😳
    Hann med två mys igår, men man vill ju verkligen optimera chansen och släpper ägget nu så bör det va guldläge nu nu nu.

optimalt är sex varannan eller var tredje dag för spermiekvaliteten ;) så behöver inte ligga allt för mycket runt ägglossning heller!
Svar på tråden BIM februari 2023