Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM februari 2023

Ja? :( MEN bara för att fråga.. du har inte tagit ett digitalt med morgonurin?

Sannet skrev 2023-02-23 14:01:01 följande:
    Riktigt lustigt 😔
    Funderar på att bara låsa in testerna och se om mensen kommer som beräknat, om inte så får jag ta det då. 
  • Syskonförsök

Ja det vore ju mest spännande med morgonurin?!
    själv kommer jag nog prova på lördag nästa gång och annars invänta mens eller icke mens om de inte syns något då. :)

Sannet skrev 2023-02-23 14:36:50 följande:

Nix, de har inte kommit med posten förrän idag. 
    Kanske testar det imorgon eller söndag. ❤️

• Syskonförsök

Ja med filter syntes det tydligt!😄 spännande!!

Swn skrev 2023-02-23 15:31:55 följande:

Såg en svag skugga på mitt test idag på morgonen. La filter på bilden och visst är det något? Vill dock kunna se det tydligt utan filter! BIM på lördag, detta blir spännande! 
  • Syskonförsök

Vad var det för test förresten?? Testa tidigt eller vanligt?

Syskonförsök skrev 2023-02-23 15:38:47 följande:

Ja med filter syntes det tydligt!😄 spännande!!

Swn skrev 2023-02-23 15:31:55 följande:

Såg en svag skugga på mitt test idag på morgonen. La filter på bilden och visst är det något? Vill dock kunna se det tydligt utan filter! BIM på lördag, detta blir spännande! 

• Syskonförsök

Det bildas två former av ?klumpar? varje månad tydligen och många märker inte av det, hittade en engelsk artikel i ämnet när jag själv nämligen fick en tjock klump precis innan ägglossning som påminde om när jag väntade dottern och fick slemproppen innan värkarna drog igång? tydligen bildas en liten sån för att täcka och skydda livmodern och sitter i livmodertappen (skydda för att bakterier kommer upp) varje månad. Den släpper innan ägglossning för att spermierna ska få fri access och bildas sedan igen efter ägglossning för att skydda om de blir en bebis och blir så kallade slemproppen. Sen släpper den för att släppa ut mensblödningen om de inte blir en bebis. 

Är någon här inne läkare kanske den personen vet bättre och detta var inte en svensk sida så vet inte vad vi säger i ämnet och om de är sanning. Men spännande var det! Jag visste innan dess bara om slemproppen från att varit gravid en gång innan! 

Jag vet inte om detta var vad du fick eller helt enkelt tjocka/torkade flytningar så det kan ju betyda vad som helst Dock!

Sannet skrev 2023-02-23 17:22:30 följande:
    Klump är egentligen fel ordval. En liten typ genomskinlig/vit klump med bruna trådar i för att vara mer korrekt.. 
  • Syskonförsök

Haha!

Sannet skrev 2023-02-23 18:00:20 följande:

Syskonförsök: Intressant läsning, det har jag aldrig hört! 

Så svårt att förklara, det var inte inkapslat i den lilla klumpen (klumpen va max 3 mm i omkrets). Vill bara lägga upp bild, men vill bespara er det. 😂

• Syskonförsök

Åh! Detta är försök 10 för oss med för syskon 🥺❤️ heja oss och hoppas tusan våra kroppar sluta spela spratt och det är vår tur! Låt mig veta hur det går imorgon ❤️ jag provar nog nästa gång lördag om jag inte orkar hålla mig till att se om mensen kommer eller inte kommer! 

Barbrastreisand skrev 2023-02-23 19:01:00 följande:
    Kunde varit jag som skrivit, känner så igen mig! Vi är inne på försök 10 och många gånger har kroppen spelat spratt.. mina bröst är ömma denna cykel, men har en känsla att det inte tog sig denna gång heller.. imorgon är det äl+10 för min del och även testdag! 
  • Syskonförsök

Men då sitter du och jag verkligen i samma båt! Vår lilla tjej är 2 år och 2 månader :) håller tummarna som tusan för dig ❤️

Barbrastreisand skrev 2023-02-23 19:47:59 följande:
    Tack!!Hjärta
    Syskonförsök skrev 2023-02-23 19:33:27 följande:

Åh! Detta är försök 10 för oss med för syskon 🥺❤️ heja oss och hoppas tusan våra kroppar sluta spela spratt och det är vår tur! Låt mig veta hur det går imorgon ❤️ jag provar nog nästa gång lördag om jag inte orkar hålla mig till att se om mensen kommer eller inte kommer! 

Åh❤️ Vi försöker också få syskon till vår 2,5åring. Hur gammal/gamla är ditt? När är din bim? (Lite lat för att leta upp listan). Håller tummarna för oss, jag uppdaterar imorgon{#emotions_dlg.flower} 
  • Syskonförsök

Åh. Tur du har mens regelbundet nu så det är lättare med försöken! :) håller tummarna för oss ❤️

Sanlin90 skrev 2023-02-23 20:27:38 följande:
    Vi har oxå en snart 2,5 åring och försöker med syskon, har försökt sen april 2021 men 2021 hade jag bara mens i juli och oktober sen kom den inte igen förrän sptember 2022 men kommit relativt ?regelbundet? sedan dess. 
  • Syskonförsök

Nej, denna tråd är min premiär på familjeliv och just denna månad med 🥰 

Men så lustigt, vet du varför? Kan det vara pcos?

Sanlin90 skrev 2023-02-23 21:56:59 följande:

Va du med i bf november 2020? Min unge skulle kommit 3dje november men kom 28oktober haha. 

ja regelbundet i den bemärkelsen att den kommer då och då iaf, ibland efter 32 dagar ibland efter 57 men den kommer åtminstonde oftare än med ett år mellan :D

Svar på tråden BIM februari 2023