• Femling

Vi som startar IVF 2023

Zaro skrev 2024-02-05 12:24:37 följande:
    Vad fint att ni kommit igång igen Femling! Förstår att du är rädd både för att det inte ska ta sig men också för hur det ska gå om det gör det. Jag tror i alla fall att ni har jättebra möjligheter med tanke på hur snabbt det gick förra gången och med så många blastocyster Hjärta När är din testdag?
    Tack så mycket för peppen Zaro ❤️ Tror officiell testdag blir torsdag den 15/2 (På RD 12), men förväntar mig mensen till helgen så lär testa i helgen oavsett om mensen kommer eller inte. Förra gången testade vi på RD 8 första gången och det var starkt positivt så har det tagit sig denna gång också så borde det säkert visa positivt i helgen. 
  • Femling
    Awesomeginger skrev 2024-02-05 09:44:45 följande:

God morgon.

Låg uppe och funderade natten till idag, med återföring imorgon, sen är min mens beräknad bara 5-6 dagar senare, men en lutealfas på ca 12-13 dagar. Känns som embryot har så kort tid på sig att fästa och signalera till kroppen att de är där.
    Har tyvärr så lite tro på att de kommer gå den här gången, känns inte som kroppen har fått den stöttning/hjälp som den behöver. 

Jag har funderat i samma banor tidigare, men återför man ett embryo så följer ju det samma dagar som om du blivit gravid naturligt alltså att på återföringsdagen så skulle motsvarade embryo vara i samma stadie om du blivit gravid på naturligt sätt. Ett embryo i vanliga fall brukar ju fästa på runt dag 6-9 efter ägglossning. Så man får hoppas det ska stämma och för mig tog det ju sig sist (har typ samma längd på lutealfas som du) så det fungerar :) 
  • Femling

Hej tjejer, 
    jag är på RD 4 idag och fick för mig att ta ett test nu på eftermiddagen egentligen enbart för att vi hade sex samma dag jag fick positivt ägglossningstest (tänkte inte riktigt i stunden..) och skulle då vara på 10PDO nu så ville bara utesluta att jag blivit gravid på naturlig väg denna månad efter att vi också gjorde en FET i lördags. Detta test ser dock positivt ut eller?? Har lite svårt att tro på det själv. Kan det redan visa positivt på RD 4 tror ni Eller kan det till och med vara att jag blivit gravid på naturlig väg? Förra återföringen testade jag första gången på RD 8. 
  • Femling
    Tack! Lyckades pressa fram några mer droppar urin och tog ett digitalt som visade gravid 1-2. Helt otroligt. Men det är hela 8 dagar kvar till officiella testdagen så ett positivt test nu hinner ju absolut tyvärr ändras tills dess så får se hur det utvecklar sig. Vilken känsloladdad dag det blev, grät ett tag på förmiddagen för tänkte så mycket på vår lilla son i himlen som jag saknar nåt enormt och sen nu ett positivt test på eftermiddagen. 
  • Femling
    JohannisenIVF skrev 2024-02-07 14:17:52 följande:

Jag är så himla orolig och rädd. Är på ruvardag 14 idag (testdag på söndag först). jag tycker att testen stått still igår och idag. Tror ni det är normalt? Kan det vara så att det nått sitt Max på testen? Dom är ju väldigt starka. Har även bytt batch så en ny förpackning från och med igår om det kanske kan bero på det. Men man blir ju så orolig ❤️

Det kan absolut vara så att du börjar få så hög nivå hormoner nu. I min förra graviditet trodde jag en dag att det var kört för stickan visade till och med lite svagare än två dagar tidigare men det visade sen att det berodde på den effekten som kan bli när hormonnivåerna är så pass höga att det börjar spöka lite med testerna. Jag skulle inte oroa mig om jag var du ❤️
  • Femling
    Orkidé8181 skrev 2024-02-10 13:52:51 följande:

Tittar in här och ville bara skriva att förra fredagen kom vår lilla bebis ❤️

Detta var den grupp jag varit mest aktiv i då vi efter 1 års IVf försök skulle påbörja vår 3 e vända som inte tog sig.

I maj 2023 tog det sig dock på 4: e försöket, är fortfarande inne i tråden och läser lite.

Ville bara komma in och ge e lite hopp ❤️
    Är 43 år och hade ett AMH på 2,6 och det gick vägen för oss tillslut ❤️

Komplikationsfri graviditet och förlossning på 2 timmar, inga bristningar eller förlossningsskador, fick sys med 3 stygn för små bristningar, men förstod det som att det mer var för att ? snygga till ? och inget måste? men har läkt fort 😊

Stort lycka till allihop här inne nu 🌷

Åh, stort grattis!! ❤️❤️
  • Femling
    Awesomeginger skrev 2024-02-13 07:26:52 följande:

Så kul att läsa, går så bra för så många och vi är många som ruvar, och ja så kul ned samma testdagar!

Ni som ruvar eller ni som redan är gravida, har någon av upplever att de hugger till lite på höger sida i buken. Läser om de och lite oklart vad de är, antingen inget, eller utanförskap men då ska de vara riktigt smärtsamt och blod? 

Har inte upplevt exakt det tyvärr, men att det känns mycket och konstigt nere i magen under ruvardagar och tidig graviditet är ju naturligt! :) kan ju till och med vara för att embryot fäster? På RD 6 vid båda mina återföringar (blastocyst) har jag fått EXTREM värk i magen som nästan känts som hugg också. 

Att det är ett utomkvedshavandeskap borde vara ganska osannolikt, tror inte det är vanligt att ett embryo vandrar upp i äggledaren efter återföring. Min första graviditet (naturlig) för många år sen var ett utomkveds och jag kollapsade ihop av smärta av det i vecka 5-6.
  • Femling
    Mathilda88 skrev 2024-02-14 21:17:27 följande:

Helt fantastiskt 😍❤️

Ja visstja, hos Carl von Linné var det! Fascinerande, man lär sig nya saker hela tiden! Så trots kort stimulering och istället tre triggats så blev det ju toppen!  ❤️ Hade ju spontant trott på lång stimulering istället. Tyder på på hur komplext detta är.. 

Spännande, på vilket sätt gjorde de ICSI annorlunda? Nyfiken då vi också måste köra med ICSI. Så underbart med sån effekt! ❤️

Alfa-ketoglutarat har i studier visat på ökad äggkvalité. Så därför provade jag den denna gången (som kapslar) ihop med Melatonin. 

Så tacksamt! ❤️❤️
    Ja fram till igår var det fortsatt jobbigt och ont, men nu idag börjat kunna ta lugna promenader igen (ej så långa). Så skönt att det vänt nu.

Idag är embryona 9 dagar gamla, RD 6 med 3-dagars. När flertalet andra fått plus. Så testade imorse, tyvärr negativt. Får testa igen senare igen, bara hoppas det var lite för tidigt. 

Är fortfarande väldigt tidigt så bara för du testade negativt idag så behöver ju inte det betyda att det inte tagit sig :) 
  • Femling
    TheC123 skrev 2024-02-15 07:37:10 följande:

Alltså nu är jag så nervös, ruvardag 8 idag med 6 dagars blasto. Gjorde ett testa tidigt som ser ut som nedan. Är de inte för svagt för att vara ett testa tidigt 3 dagar innan BIM?
    vill även tillägga att jag tog ovitrelle som var positiv på vanligt test i lördags (ganska svagt) och idag är det 14 dagar sen tag tog ovitrelle. Har inga direkta gravsymptom som sist vid denna tid heller.. därav är jag rädd att de är missfall på g igen. 

Förra gången hade jag starka ?menssmärtor? nu knappt något (lite) men de skyller jag på proggisarna.. 

//

Jag har märkt att det skiljer extremt mycket i styrka på linjer beroende på vilket märke man använder, en dag jag testade med två olika tidiga stickor som ska ha samma känslighet och linjerna var sjukt olika starka trots att de då hade samma känslighet. Så med ett annat test hade det kanske varit starkare. Sen är det ju också få individuellt när man får starkare tester och det som är mer viktigt är ju hur utveckligen sen är, blir det starkare om två dagar så går det ju åt rätt håll :) 

man måste inte ha symptom, i min förra graviditet hade jag inga symptom alls förutom att jag i vecka 9-10 hade ett väldigt lätt illamående ett par dagar men annars ingenting :)
  • Femling
    Awesomeginger skrev 2024-02-17 07:19:11 följande:

Hur går och känner sig alla ruvarare? så nyfike!
    Mathilda88, vårn officiella TD börjar närma sig! 

Försöker att inte känna så mycket helt ärligt för när jag tänker för mycket så intalar jag mig själv bara att det ska bli ett missfall. Hade officiella testdagen i torsdags på RD 12 och fått tid för UL på Sahlgrenska den 15/3 så kroppen har hela fyra veckor på sig att starta igång ett missfall innan dess.. hittills har testerna ökat fint sen RD 4 men det behöver ju inte betyda någonting för det fortfarande är så tidigt (vecka 4+5). I natt drömde jag att det började forsa blod och när jag vaknade var jag säker på att det faktiskt hade hänt. Sjukt vad påverkad man blir alltså haha.. 

hur känner du dig? ❤️
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023