SierraLeone skrev 2023-06-19 19:00:46 följande:
Den sidan du har länkat till verkar lite mysko för den räknar inte rätt. Använd nedanstående länk istället.
När jag skrev in din siffra innan idag så måste decimalen inte räknats med så med decimalen med hamnar den på 1.078 istället :) vilket räknas som lågt normalt.
https://unitslab.com/node/155
Du har rätt! Jag frågade min läkare och fick samma svar. Är ju iofs inte så fruktansvärt dåligt för en 40 åring I guess men ändå lågt..
Ms MR skrev 2023-06-20 06:08:16 följande:
@Noelani
Din fråga om Amh - 5 vad? pmol/ L eller ng/ML
Är jag osäker på, och jag har inte det i mina dokument hos mig, allt med resultatet ligger i deras system.
Vet bara att vid utplocket med 4 befruktade var läkaren nöjd med tanke på min Amh.
Sorry att jag inte kan hjälpa mer med den delen.
Isf så tror jag det är 5 pmol/L som avses :)
Gvk skrev 2023-06-20 08:45:57 följande:
Noelani: Ja men 225ii Gonal F+fyrmadel låter bra!
Nej, jag har rätt dålig koll på de där beräkningarna faktiskt. Men tänker att om du vill maxa antalet ägguttag så är minst 225iu Gonal F bra. Man vill ju inte överstimulera dig heller ju.
Jag skulle också rekommenderar dig att köpa ett paket på 3behandlingar hos kliniken. Det har jag gjort.
Fakta är tyvärr att ytterst få embryon klarar sig till dag 5, bara 30% medans 80% klarar sig till dag 3.
De flesta kliniker vill helst föra tillbaka en blasto. Detta eftersom chanserna till graviditet är betydligt högre.
Av 10 befruktade ägg är det då 3st som överlever till dag 5, sen ska det ta sig och bli en graviditet plus att man vill kanske spara något till frysen till syskon i framtiden eller så.
Eftersom jag är 42 kändes det viktigt att få ut alla friska ägg jag kan få ut medans det går.
Jag har gjort 4st utplock med detta och kommer göra ett till om det här inte blir ett plus på stickan.
Bara ett gott råd till dig.<3
Jo, jag hoppas det gått bra. Man förde ju tillbaka 2st, så klart jag är lite rädd att det ska bli tvillingar, men blir det så känns det fantastiskt då har jag gjort mitt sen.
Ja, jag tror inte man vill testa högre ännu då jag ändå fick 2 ägg på 150 iu Gonal F och med bara 4 sprutdagar. Jag har ju också PCOS i grunden som förvisso inte verkar synas just nu pga stor viktnedgång men då är det ju rätt vanligt att bli överstimulerad.
Ja vi ska köpa ett trepack har vi också tänkt. Det kostar ju lika mycket som 2 behandlingar typ. Det är bara så fruktansvärt mycket pengar inkl alla resor dit och ISCI dessutom. Vi båda fick skattesmäll också såklart för första gången någonsin i livet och såklart just nu... Så ironiskt... haha
Men såklart värt varenda krona om det fungerar. Inte lika roligt att vara luspank om det inte fungerar... Extrem stress detta också..
Betalar man föresten för varje frys eller ingår det? och betalar man per embryo eller per tillfälle?
Quincey skrev 2023-06-19 18:37:45 följande:
@Noelani, absolut kan kolla med min klinik :)
@Mrslek & Myran, stort grattis! 🥳
Jättesnällt om du kan göra det. Vi ska ju söka ersättning från FK och samma regler ska gälla för oss som i Sverige inom landstinget.. Jag har hört att det finns en gräns för när ett försök inte räknas som försök.. Men osäker om det är = 0 ägg eller 0 återföring...