• Sola13

Vi som startar IVF 2023

Fela92 skrev 2023-08-21 15:18:47 följande:
    Jaa, det är verkligen så. Många gravidbesked i närmsta kretsen också som gör att tiden blir lite mer påtaglig och att man har 0% kontroll. Men vi har varit öppna med alla nära sen start så alla vet om att vi kämpar vilket är väldigt skönt. 

Ahh, verkligen. Det håller ens mod uppe att de ligger där och väntar och förhoppningsvis även kan finnas till syskon. Känns också bättre såklart att se till att kroppen och allt är som det ska så man inte slösar i onödan, om det nu är vätska i äggledarna som gör det omöjligt att fästa nästan. Då är det bättre att plocka bort dem, om det nu är det. Får förhoppningsvis lite mer klarhet i veckan.. Man blir bara knäpp av att det alltid är något. 

Såg er tråkiga nyhet... Hjärta Har ni några i frysen? Hoppas ni får komma igång snart igen. Det kommer ju gå tillslut! 
    Vi har en femdagars i frysen ❤️
  • Sola13

Tack till er som skrivit fina ord ❤️ Det är ett MA så första steget är att få ut allt.. Vet inte när vi kommer vara redo att försöka med den vi har i frysen

• Sola13
    Noelani:
    39 år, Första barnet, Mild IVF1 ingen ET, 
    IVF2 pågående, ISCI, assisted hatching, ET2 testdag 28/8

Quincey: 
    33 år, Första barnet, paus i väntan på IVF3, ET 1

Orkidé8181:
    42 år, Tredje barnet, IVF4, ICSI, ET3 + FET2, Gravid vecka 14 ( BF 19/2-24 ) 👶

Sola13:
    31 år, Första barnet, IVF3 (ICSI), ET2, FET1, MA. FET någon gång i höst 

Vito87:
    36 år. Andra barnet, paus inför IVF/ICSI (med PGT) nr 3. Blev en FET på första försöket som inte tog sig. 

Gvk:
    42 år, ensamstående som försöker bli gravid.
    IVF6, ET3, Assisted hatching, testdag 31/8.

Humlaan:
    32 år, PCOS IVF 2, gravid vecka 12, överstimulerad,  Vul vecka 11 och såg bra ut! 
     I Väntan på KUB 30/8 :)👶
    Femling: 
    35 år. Första barnet, IVF1, FET1 (ingen ET), gravid vecka 11 👶

Sandralinnea123:
    25 år, Första barnet, IVF2, ET1

Ms MR:
    38 år, första graviditet, IVF 1 / ICSI, ET1. Gravid vecka 8 (ej UL gjort än) 👶
    Mathilda88: 35 år, IVF 1, ingen ET, paus i väntan på IVF2

SK85:
    Lägg gärna till dig själv :)
    Lunaymar:
    Lägg gärna till dig själv :)
    Flowerpower85:
    38 år, ensamstående som försöker bli gravid, första barnet, IVF 1, FET preliminärt v 34
    BaeA: 34 år, IVF1 i juni ingen ET/FET. Väntar på IVF2 som jag ska påbörja nu i augusti 
    Whenyouneedi: 32, IVF1 hösten 2023. 
    Enya2023;
    29 år, IVF1 planerat september 2023.
  • Sola13
    Noelani skrev 2023-08-24 08:28:39 följande:
    Alltså... är det här på riktigt ?? 😭😭😭
    RD12.. Mkt svagare i verkligheten...  Vi är båda i chock 😱
    GRATTIS!!!! ❤️❤️❤️❤️
  • Sola13
    Loidi skrev 2023-08-24 06:14:17 följande:

Vaknade upp imorse, gick på toa som vanligt och ut kommer lite rester av vag.tabletten. Lite brun/rödfärgad? Brunt blod brukar ju vara gammalt eller vad man ska säga, vad kan det vara för något? 

Torkade mig som en tok, kikade även när jag tog en ny tablett och fann noll spår av blod. 

Några tankar/Idéer?  // Gråter

Jag har en kompis som fick jättemycket blod av vaggisarna och trodde att det var kört, men tydligen vanligt att de kan samla upp blod och att det kommer ut ibland! hon fick en liten flicka i somras ❤️
  • Sola13
    Noelani skrev 2023-08-24 12:26:08 följande:
    Ja det känns helt overkligt! Kan faktiskt inte tro på det! 

För nu kommer bara oron att de inte ska stanna... vi är så lyckliga att vi inte vet vart vi ska ta vägen.. 10 år har vi försökt utan ett enda plus... Jag försöker intala mig själv att även om det inte går vägen så är det iaf ett litet tecken på att det faktiskt går.. 
    lissan111 skrev 2023-08-24 11:24:14 följande:

Hej alla! Jag har kikat in här i tråden till och från hela sommaren men inte kommit mig för att skriva förrän nu. Mitt första inlägg så hoppas det hamnar rätt. Jag var bara tvungen att skriva stort grattis till er Noelani!!! Så himla roligt, jag blev verkligen så glad att se ditt plus på stickan. 

Jag och min sambo gjorde vår andra IVF i juni och en återföring av ett tvådagars som inte tog sig. Fick dock ett till frysen som vi hoppas få återföra nu i september! Första omgången gjorde vi i februari och fick då bara 4 ägg varav inget klarade sig till dag 5 så det känns hoppfullt att resultatet blev betydligt bättre nu senast :) Det är så inspirerande att läsa om er andra som kämpar på och så småningom lyckas!

Tack snälla du och varmt välkommen till oss! Ja det här plusset måste jag säga är en stor chock. Vi har försökt i 10 år.. jag fyller 40 nästa vecka och min sambo har både få simmare, dålig rörelse och få med rätt utseende osv.. 

Vi hade dessutom, precis som ni få ägg... Första gången fick vi inget tillbaka, andra gången bara 1 tillbaka och denna gången 2 tillbaka. Aldrig något till frysen.. Men tydligen är det som alla sagt här inne att det räcker med ett... vågar inte hoppas dock ännu.. känns helt surrealistiskt allting haha

Jag testade med clearblue veckoindikator, vet att vissa haft lite problem med dem men för mig funkade det jättebra att se hur det ökade från 1-2, 2-3 och sedan 3+, tänker åtminstone första steget från 1-2 till 2-3 att det är skönt att se (avser veckor efter befruktningen om jag minns rätt) 👍
  • Sola13
    Noelani skrev 2023-08-24 20:36:30 följande:

Ni som gjort IVF privat - hur har det varit för er efter ni plussat? 

Jag ser att de i vårt paket ingår ultraljud i v7 men vi lär ju inte pendla till Köpenhamn för diverse undersökningar..

När gör man första ultraljudet hos barnmorskan? Är det typ vårdcentralen man vänder sig till?

Tänker man kanske annars kan använda det vi har o Köpenhamn som ett extra för att stilla oron där i mellan.. 😅

jag bor i Malmö och det första ultraljudet via dem skulle vara kub i v 13. Genom RMC fick vi ett tidigt ultraljud i v 9 (tyvärr då vi fick veta om MA), men man kan boka privat också tex på emmaultraljud eller vad de heter. Men tror inte det går att boka hur tidigt som helst där, utan det ska vara för att tex kunna se ett hjärta. Har inte hört om innan v 7 någonstans, så hade jag varit du hade jag åkt dit för det första, det är ju ändå snart, sen gått i Sverige övriga ☺️
  • Sola13
    Choli skrev 2023-08-26 22:56:28 följande:

Grattis alla ni som fått plus! Och heja alla kämpar.  // Hjärta

Jag ska till min klinik på tisdag för att se hur slemhinnan ser ut inför FET (mitt första). 

Gjorde uttag 12/7 och har två 5-dagars blasto i frysen. Totalfrys pga PCO. 
    Vi gör IVF då vi är två tjejer i förhållandet. 

Tar nu progynon. Har fått en del biverkningar så som huvudvärk men också en hel del flytningar och nu även blödning.
    Någon annan som fått progynon och fått biverkningar? Och ni som använt progynon när skedde insättning?

Så nervös men också förväntansfull! 

Så spännande! Jag har också PCO. Har gjort FET en gång tidigare och använde då progynon. Jag fick EXTREM huvudvärk, så illa att jag knappt kunde jobba och tycker faktiskt det var värre är biverkningar av sprutorna. för mig :p det gick inte vägen den gången, men jag ska gör en FET under hösten och då ska vi igen använda progynon, hoppas min kropp hanterar det bättre den gången. Har en vän som gjort ivf, blev gravid efter FET och progynon, de fick en liten tjej i somras 🥰
  • Sola13

Loidi, är ledsen att det känns som att det inte gått vägen.. ☹️ de kommer vilja att du tar ett test ändå, det är ju fortfarande långt kvar till BIM och egentligen för tidigt för att säga, blödningen skulle kunna vara något annat! jag hade också varit inställd på ett nej, för att skydda mig själv, men man ska alltid ta ett test på själva dagen och det finns en anledning till det ❤️ läkaren kommer utvärdera och ev göra justeringar, det är många av oss som inte ens kunde göra en insättning efter första rundan men fått fina embryon runda två och tre ❤️

• Sola13
    Choli skrev 2023-08-28 23:27:04 följande:

Sola 13, 

TACK! Läst så mycket om att de flesta inte alls får biverkningar. 

Imorgon skall jag till kliniken. Blir spännande att höra vad se säger! 

Har ni planerat för en andra FET?

Spännande att höra hur det ser ut imorgon 😍 Det känns väldigt oklart när min nästa mens kommer efter mitt MA och missfallsbehandling, särskilt eftersom jag pga min PCO har långa och oregelbundna cykler, och sen måste jag efter missfallet vänta en cykel till innan vi får göra återföringen, så högst oklart när DEN mensen kan väntas komma 😂 men hoppas någon gång i höst! 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023