Vi som startar IVF 2023
Sola13, 31 år, Första barnet, IVF (ICSI) 3, ET2, FET1, TD 22 juli
Femling, 35 år. Första barnet, IVF1, FET1 (ingen ET), gravid vecka 8 (ej UL gjort än) 👶
Jag började enligt anvisning med Lutinus dagen efter äggplock. Har dock bara 14 dagar utskriva, så de ska ta slut på onsdag. Verkar som att många fortsätter betydligt längre än så?? Känns inte bra att sluta med dem så tidigt
Kunde inte hålla mig och testade tidigt idag (beräknad mens imorgon och TD på lördag), och det var positivt!!! 😭😭😭 har aldrig testat positivt under alla åren vi försökt. Är livrädd att det ska avstanna, men också så lycklig just nu ❤️❤️
Tack alla, vad fina ni är ❤️❤️
och Gvk, vad spännande med två stycken 3-dagars!
Tacksam för grattis, men ska ärligt säga att ju mer jag läser på om återföring av 3:dagars embryon ju mer tvivlande blir jag.
Säger sig självt att ett embryo på endast 8 celler inte har lika goda chanser som ett embryo som har 120 000.
Så jag är pesse även om det finns en liiiiten liiiiten chans.
Vem var det som blev gravid här med ett 3:dagars?
Dessvärre glömt det.
Sen var det någon här ute som hade lyckats samla ihop 9 blaston men kommer inte ihåg vem det var heller.
Någon som minns? Mina hjärnceller har abdikerat sen jag började med detta.
Läste någonstans om en fertilitetsläkare som tipsade om att ett visst ämne i ananas kan hjälpa till med inplanteringen, så nu ligger jag i sängen, kollar film och käkar ananas för fullt.
Någon mer som hört om detta?
Åh vad mycket ni skrivit :) Grattis till dig Sola, vad fantastiskt att fler och fler lyckas! Det låter klok det du skrev här sist att det så småningom kommer fungera för alla. Det gäller bara att hålla ut Det är nästan tur att man mår kasst medan så man knappt orkar göra något = man sparar pengar som man kan lägga på nästa försök haha
Jag har varit rätt dålig några dagar. Både fysiskt och mentalt. Bara legat på soffan och inte orkat göra någonting. Jag får som kramp varje kvart som känns som en enorm mensvärk, försvinner och kommer sen igen.. det är lite bättre idag men efter att jag googlat så verkar det inte särskilt positivt. Får bara upp sidor som pratar om immunologiska faktorer som gör att kroppen försöker stöta ut embryot. Blev knäckt. Är det någon som känner samma eller liknande kramp eller hört någon annan nämnda det och har någon annan förklaring kring det?
Jag har ju inte testdag förrän nästa fredag men pratade med kliniken idag och har redan förberett recept för en ny omgång för är helt säker på att det är kört.
Tack Sola och Femling ❤️
Är så trött att jag inte kan tänka klart och ser bara svart. Det var jobbigare än jag trodde att dra igång den här karusellen igen. Hade så gott som förlikat mig med att inte få några barn för 2-3 år sen.. och sen igång med allt igen..