Vi som startar IVF 2023
Hur gör ni som är under behandling?
När tar ni era injektioner morgon eller kväll?
Jag har alltid tagit morgon innan men bestämde mig för att testa kväll, men hjälp vad jobbigt var uppe 2ggr på toa i natt.
Hur gör ni som är under behandling?
När tar ni era injektioner morgon eller kväll?
Jag har alltid tagit morgon innan men bestämde mig för att testa kväll, men hjälp vad jobbigt var uppe 2ggr på toa i natt.
Min mens kom nyligen och jag har börjat ta progynon. Vi har en blastocyst i frysen, från vår tredje IVF omgång inom det offentligt finansierade, så vi hoppas så mycket på denna och annars får vi vända oss till en privat aktör. Är taggad och livrädd! Fick ju ett MA i somras och det var så tufft, men nu hoppa hoppas hoppas vi ❤️ Men ser att Lutinus är slut överallt, hur gör man då? Inte dags för mig än, ska på en kontroll på måndag så får vi se hur det ser ut då 😊
Sent i eftermiddag är mitt första ultraljud (vecka 6+6) för att se om det finns ett levande embryo med hjärtslag därinne. Känner mig så otroligt orolig. Med tre tidiga missfall bakom mig känns det omöjligt att få ett positivt besked idag. Vaknade och hade mindre ömma bröst än igår. Vet att det inte behöver betyda något, men går omkring med ett svart hål i magen. All denna väntan, i flera år, och så lyckas man äntligen bli gravid, men rädslan för att det ska tas ifrån mig överskuggar allt.
Jag tar som sagt progynon inför frysåterföring. Började för precis en vecka sedan. Redan i onsdag fick jag riktigt mycket ägglossningssekret, och nu är jag orolig att tabletterna gjorde så att ägglossning sker nu snart supertidigt och att vi kommer missa det (ska på ultraljud på måndag 10 dagar efter start), någon som varit med om liknande??
Zaro, tänker på dig idag och håller tummarna! ❤️
Och till er som nyligen fått MA/MF, jag fick det i augusti och allt kändes så svart! Men det är ju något med denna processen, på något vis kommer hoppet och kraften att fortsätta försöka tillbaka!
Började Med progynon den 27 okt, var på vul idag och slemhinnan var på 7 mm. hoppas den hinner tjocka på sig lite, har ofta problem med tunna.. På fredag ska jag börja ta Cyklogest och sen blir det förhoppningsvis insättning den 15 november 🥚
Hej!
Vi har en inplanerad FET i nästa cykel, inväntar nu mensen. Jag skall eventuellt äta Letrozol för att stimulera ägglossning i tid då denna brukar komma väldigt sent annars. Har någon erfarenhet av detta och hur funkar det? Tar man ägglossningstest och ev spruta eller behöver man komma in på ultraljud innan? :)
Har precis återfört vår fryst blasto, sista chansen på dessa tre omgångar! Läkaren sa att den hade högsta poäng ❤️ nu ska jag hem och lägga mig framför en mysfilm och hoppas på det bästa ❤️ TD 27 november
De var ett missfall. Var säker på det igår, aldrig blött så mycket i hela mitt liv. Nu känns allt bara tomt! Dum som man är hade jag börjat tänka på våran framtida lilla familj och livet vi skulle leva ihop.