Macbookpro skrev 2025-03-17 20:17:25 följande:
Åh vad spännande! Nu håller vi tummarna!Hur Kommer det sig att du fick sätta in två stycken? Vad betyder egentligen nedreglering?
Jag fick blandade Nyheter idag när jag skulle på återföring. Tyvärr visade ultraljudet att det var massa vätska så jag fick inte göra någon återföring utan måste vänta till nästa gång. Det är sant att jag har haft mycket mera ont efter detta äggplock. enligt läkaren är risken att jag blir sjuk under en eventuell graviditet alldeles för stor.
de goda nyheterna var dock att det blev tre blacocyster som ska frysas. Det är också möjligt att några av de andra fem utvecklas på ett bra sätt och också kan frysas. Det var inget som var ute ur leken så att säga. Håller tummarna
Har också haft vätska i buken tidigare som gjort att jag fått vänta med återföring till nästa cykel, även om det är segt så tycker jag att det är bra att sånt tas på allvar så att man inte riskerar att bli dålig och överstimulerad vid en eventuell graviditet. Detta är min 6:e återföring så jag fick frågan om jag ville återföra två för att de anser att chansen att båda tar fäste är relativt liten. Har gjort nedregelring av två orsaker, dels för att krympa myom som jag har, de äter östrogen och genom att stänga av den funktionen kan de krympa med 50%, läkarna sa att man knappt kunde se dem nu, vilket är positivt. Det andra är misstankar om silent endo och då gör man också nedregelring för att hämma inflammationen. Har tagit ett implantat som heter Zoladex + letrozol under 3 mån. Aldrig mått bättre i livet, vilket är fantastisk! Många brukar må skit, men inte jag!