Zaro skrev 2023-08-23 09:45:36 följande:
Lite panik! Någon tanke?
Sambo och bonusbarn är risiga, och i helgen hade barnet varit hos en kompis vars förälder testade positivt för covid nu i måndags.
Vi ska på tredje vulet imorgon torsdag då 9 äggblåsor förhoppningsvis är kvar eller har ökat, då blir det plock på lördag eller måndag. Vill ju inte bli sjuk nu!?
Sen igår känner jag också smärta i bröstvårtorna, och har sedan flera dagar helt genomskinliga flytningar. Det senare har jag tagit som en biverkning, men nu är jag rädd att jag håller på att ägglossa!?
Känns som att min läkare är besviken - från 25 äggblåsor till 9 stimulerade, hon sa direkt att vi borde byta medicin nästa gång...
Jag tänker att de är bra att läkaren är handlingskraftig och säger direkt att ni ska byta medicin nästa gång men det behöver inte byta att detta blir en dålig omgång. 9 st är ändå 9 st... Det kan räcka mer än väl :)
BaeA skrev 2023-08-22 21:16:33 följande:
Noelani, ja det är så segt att det ska ta så långt tid att få upp järnet. Jag gjorde ett energitest via Estercare i början av juni där jag låg på 16 på P-Järn, 9-34 är inom referens. så jag var ju inom men på lägsta lagret kan jag tycka. På P-ferratin 37, där är referens 7-120. helt sinnesjukt med dessa intervaller och att det anses var ok bara för man är inom. så tänkte göra nytt nu när jag ätit tillskott regelbundet.
hur mår du?
Som skräp.. huvudvärken släpper inte och jag ringde aldrig kliniken igen för jag är rädd att de ändå bara ska säga att jag då får ta något starkare som jag ändå inte kommer vilja ta 😭😭 Men får nog ringa dem imorgon för jag orkar snart inte mer..
Första gången jag tog prover så var mitt ferratin på 5... Nu var den iaf då 10 och då tyckte min läkare inte att vi behövde ta något mer prov.. Alltså så jädra dumt - jag har en värksjukdom som är känd för att förvärras om man ligger under 50.. Men ändå vill han alltså inte mäta tills jag kommer dit...
Känns som man aldrig längre får hjälp med något i vården..
Jimmithejuice skrev 2023-08-23 10:05:21 följande:
Hej sen sist!
Det var ett tag sen jag skrev, i juni gjorde jag min första äggplockning & har sedan dess väntat på svar från klinisk genetik. Jag fick 4st blastocyster som har testats & frysts ner i väntan på svar. Fick svar för 20min sen att 2 bär på friska anlag 😭🙏🥚🥚
Jag undrar nu om någon satt in 2 stycken samtidigt & om det ger större chans att bli gravid? Och hur stor chans är det att de isf blir tvillingar? Vet inte ens om det är aktuellt i mitt fall, jag väntar på brev från karolinska med info om återföring... sambon vill verkligen inte sätta in 2 samtidigt men vad händer med det andra friska då? Det här blir vårt sista barn då vi har 2 innan, min enda sorg är att det är stor åldersskillnad mellan barnen så skulle faktiskt inte ha något emot tvillingar.
Hur går det för alla andra? Var är ni i IVF processen? 😃
Men åhhh jaaa!! Gud så fint att höra, stort grattis!!
Jag har återfört 2 st 2 dagars (är på RD11) men tror inte att några kliniker, i alla fall i Sverige återför 2 blastocyster.
Hur stor chansen är att det blir tvillingar beror mycket på din ålder. Den är rätt hög om du är under 30 och relativt hög ändå upp till 35... Ganska liten om man är 40+ men händer även där..
Att återföra 2 ger dock inte dubbel chans som många tror (inkl jag först).. Jag har läst rätt mycket om det här nu och de flesta rapporter brukar visa på att chansen är ca 10% mer.. Kanske något högre om man är yngre.. Om man dock har 2 st 2 dagars så kanske det är lika bra att peta in båda eftersom chansen att den andra överlever till dag 5 är rätt liten men har du 2 blaston är det nog smartare att göra en återföring och spara den andra utifall det inte fäster.. Så hade iaf jag resonerat :)
Jag tror om man ska återföra 2 att det är viktigt att bägge är okej med att få tvillingar. Jag var själv lite skeptisk först men min karl vill väldigt gärna ha två och med vår högre ålder så har jag insett att tvillingar troligen är vår ända chans till två barn så blir det så är det verkligen en blessing... likaså en :)
Orkidé8181 skrev 2023-08-23 19:31:45 följande:
Jag bytte från Lutinus första gången och h sedan bara kört cyklogest, tyckte Cyklogest var enklare, fick lite mensvärk efter att jag tagit? men tyckte det kändes mer av Lutinusen?
typ öm och gravsymtom 😕
men hoppas du får byta och att det funkar bättre?
om du nu inte redan är gravid 🥰
hur har det gått?
har inte varit inne på ett tag 😊
Hej fina du! Saknat dig ❤
Mår verkligen riktigt dåligt.. Väldigt tur att jag jobbar hemifrån. Har fått gå och lägga mig varje timme och linda in huvudet i sånna kyldynor.. Bara till att vänta tills testdagen på måndag innan man vågar ta något smärtstillande. Och sen veta att jag troligen får samma skit nästa månad haha
Blää.. samtidigt får jag vara tacksam att allt annat under denna karusellen gått så bra och smärtfritt...
Jag är på RD11 nu så det är ju ett tag kvar... kanske tjuvtestar snart.. Undrar OM nu båda har fäst om man då plussar tidigare.. ?
Hur mår du? Får du äntligen njuta lite nu av allt eller kommer illamåendet ff ibland?