BaeA skrev 2023-09-12 15:02:32 följande:
Åh Mathilda88, tack för att du delar och fy fasen så kämpigt men lite skönare att det finns en plan. Äter du några tillskott som kan öka äggkvaliten? från mitt första till andra block gick från 0 dag 5 till 5 st 5 dagars och då hade jag tagit tillskott i cirka 3 månader. Skrivit det tidigare men tror verkligen på det och ser på min temp och andra symptom som spottings har försvunnit efter jag stärkt upp kroppen.
jag var upp UL idag då jag är i stimulerad cykel för att se när jag ska göra insättning. fick både bra och ?dåliga? nyheter. slemhinnan såg jättefin ut och det är planerat för insättning på måndag. MEN det är bara om mitt blodprov ser bra ut, för sköterskan tycker att jag fortfarande har för mycket gulkroppshormon och därför kanske ville att jag väntar 2 cykler! såklart bra att de tar de säkra för de osäkra, men känns så segt att gå på hormoner för att kanske inte få göra någon insättning. någon annan som varit med om det?
Tack, jo jag tror med på det här med vitaminer kan hjälpande man har lite brist sen innan. ❤️🙏 Jag har tagit tillskott sedan i feb/mars, men nuvarande doseringarna är sedan i maj. Jag tar Pharma Nords Q10, multivitaminer gravid, extra folacin, B12, vitamin C,D o E, alfa Liponsyra, NAC, magnesium, Omega-3 och ashwaganda(KSM66). Ibland lite melatonin bredvid, men är supernojig över att rucka mitt så nyligen återställda melatonin-system och inte kunna sova igen. Alla sorter och styrkor är utefter boken It Starts With The Egg. Vet inte hur mkt mer man kan göra. ❤️ Min kropp funkade perfekt utåt sen innan. Bara äggen som är off track.
Åh förstår frustrationen, hoppas det inte blir uppskjutet och att provet ser bra ut!