Mathilda88 skrev 2024-04-26 06:49:29 följande:
Jo du kan mest troligt också få pengarna tillbaka garanti, ❤️ dock troligen inte som ex tre pack äggplock utan isåfall skulle jag gissa att de kanske erbjuder en eller ett par äggplock och sen en eller ett par ÄD som ett paket med garanti på. Är det jag förväntar mig få som förslag den som för egen del med då de misstänkte mina ägg redan på beskrivningen av våra försök. Var bla sådana lösningar de presenterade på ett seminarium de höll i februari i Malmö som jag gick på.
Förstår vad du menar. Tror också att vi är många som ångrar att vi inte gjort något åt det här tidigare. ❤️
Intressant!
Ja vid samtalet med koordinatorn nämnde hon något om det, 2 egna ivf och 2 äggdonationer...
Jag tror det blir alldeles för dyrt för mig..
1 ivf innebär ju 3 resor till Cypern... hysteroskopi tillkommer utöver kostnad för ivf inkl generisk testning och frysning...
Och att göra 1 ivf där skulle ju ta 2 månader minst... Så 2 ivf blir mycket tid som går...
För att ha samtal med läkare måste jag ta om amh och göra nytt ultraljud...
Jag tror kanske jag börjar känna mig lite less på processen... Hade jag haft högre chanser hade jag gjort absolut allt för att försöka få ett eget barn.
Men när chanserna är så små, så känns det nästan som jag inte vill lägga ens pengar på ett nytt ultraljud....
2 ivf på Olga och sen 2 ÄD försök lär blir mycket pengar...
Vet inte hur jag ska gå vidare just nu.
Ville ha samtal med Sellmer innan jag får mensen för att höra deras åsikt om mina chanser... de har bara sagt mycket små innan men inte mer än så.. vill fråga dem om infon jag fått från Olga nu. Håller de med om Olgas där att beräkna chansen så är den ju så himla liten..
Jag vet att man vanligen rekommenderas att vänta en cykel efter ivf men läkaren på Sellmer sa att det gick bra att börja direkt bara man gör ett ultraljud som visar att.. vad det nu var? Minns inte vad de ville kolla.
Så funderar på om jag ska börja direkt när mensen väl kommer eller inte.
Ja säkert många som önskar att ha fryst ner ägg innan såklart.
Tänker på att en kompis tog upp det med mig not vi va 36-37, att hon funderade på det, och att min reaktion verkligen var huvudet i sanden. Jag var så inte ens redo att kolla upp någonting. Märkligt. Väldigt stort motstånd.
Men som sagt det känns mycket bättre med ÄD nu efter att ha fått se en katalog med donatorer.
Bara de manliga donatorer jag fattat tyckte för finns kvar också, så skulle det kännas bra.
Intressant det du berättade om ston och surrogatmödraskap!
Min uppfattning är inte att frågan om arg och miljö är delad inom forskningen, utan att det funnits tvillingstudier sedan årtionden som tydligt visar att det är genetiken som spelar roll.
Men- all forskning är ju gjord på barn som varit i sin biologiska mammas mage, så jag är definitivt öppen för möjligheten att det kan ge påverkan. Tack för att du berättar. Jag har ju tänkt lite på fosterhem eller adoption också men detta får mig att känna starkare för ÄD.