EnAnonumius skrev 2023-02-13 11:24:59 följande:
Om du inte förstår lagens utformning så är det helt okey. Men det får då stå för dig. Lasta inte omgivningen för dina bristande kunskaper i en lagtext utformning. Och det är inte heller omgivningens fel att du inte kan skilja på "hur en lagtext är formulerad" från "hur man tillämpar en lagtext".
Bara för att lagen inte utformat på det sättet DU vill att den skall vara utformad, så är det aldrig samma sak som att det inte finns en dylikt lag. Det ä just den lagen du valde att dissa.
Vi har en lag med för de allierade. Prova att tänka lite längre än näsan räcker än att vara stängd och förblindad av ett inpyrt hat, så inser du nog att man kan stämma folk i Sverige för "medhjälp till brott".
Det är
b.la denna lag Kap6 §15-15c som tillämpas vid umgängessabotage.
Jag skall hjälpa dig så du förstår..
BÅDA föräldrarna har kravet på sig (står i lagen) att underlätta för barnet att kunna umgås med båda föräldrarna. Om den ena föräldern inte väljer att underlätta för barnet utan då saboterar för barnet, s.k umgängessabotage.
Nu är det dags för dig att stanna upp och använda hjärnan och tänka lite.
De flesta inser ju att det blir ju ett brott mot föräldrabalken Kap6 §15-15c, när man begår ett umgängessabotage. Ja de flesta fattar ju detta, utom du.
Jag tänker inte ta mer skit från dig något mer nu, för jag har som sagt lovat TS att inte gå mer OT i denna tråd.
Vi kan lugnt hänvisa att fråga ang umgängessabotage och alienation nu först är upp i riksdagen är att vi har kämpat för att den ska nå dit, där vi hänvisar till att den finns i andra länder, men inte här.
Den behövs för det finns ingen lag om detta, har tagit exempel hur hårt motståndet varit, allt från kända författare till skriverier överallt att vi har bra lag mot detta, där folk är nöjda, vi behöver ingen ny lag. där pappor i minoritet fått kämpa, starta forum, nå ut till press, allmänhet under flera år.
Där normala pappor tvingas in i samma fack som brottslingar, psykopater i sin kamp. ta bara ex med William, var en hyfsat fint skriven text, men motståndet som uppstod är sjukligt hur folk o författare reagera, bara på texten dömdes han ut till psykopat. bara det visar att systemet inte fungerar.
Självklart tycker jag du ska sluta sprida denna dynga, därför utmanar jag dig på exakt alla plan juridiskt, kommer dessutom plocka ner dig på alla plan, jag har drivit denna kamp i några år nu. vill bara att folk slutar sprida fel information att allt är toppen med vårt system o lagar. För dom är inte det.