• Anonym (Noway)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

• Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • EpicF
    Core skrev 2023-01-25 22:51:41 följande:
    Han efterfrågade män som varit i liknande situation, för att få stöd i hur han ska hantera framtiden.

Han fick 40 medelålders kvinnor som läxade upp honom, vad fan hade du räknat med? Pojken har en komplex situation att landa i och finna lösningar på, att Kerstin 47 kommer in och skriver att han minsann får skylla sig själv, ni driver honom åt fel håll kan jag säga.

procentuellt kommer ett par av er här inne ha söner i samma situation, skulle vara roligt att höra vad det bli för ljud i skällan när han lyckas göra nått rökande svanktatuerat patrask gravid, som sedan beslutar att behåll. Något säger mig att ni kommer att anpassa era åsikter då
    Han har också fått svar från män som blivit ofrivilliga pappor, men de svaren dög aldrig eftersom de bla vad i relationer med mammorna. 
  • LFF
    procentuellt kommer ett par av er här inne ha söner i samma situation, skulle vara roligt att höra vad det bli för ljud i skällan när han lyckas göra nått rökande svanktatuerat patrask gravid, som sedan beslutar att behåll. Något säger mig att ni kommer att anpassa era åsikter då
    Jag har två söner. Min reaktion kommer att bli precis samma som TS föräldrars reaktion. Jag kommer att anse att de ska ta sitt ansvar för barnet. 

Men du kanske har missat den detaljen i TS huvudinlägg, att hans familj anser att han ska ta ansvar för barnet?
  • Anonym (Noway)

Ja då har jag på omvägar av en kompis kompis fått höra att tjejen väntar en kille. Vet fan inte om jag törs ta kontakt. Kanske bara blir skit av det ändå så mår jag knappast bättre av det. 

• Anonym (korven)
    Han efterfrågade män som varit i liknande situation, för att få stöd i hur han ska hantera framtiden.

Han fick 40 medelålders kvinnor som läxade upp honom, vad fan hade du räknat med? Pojken har en komplex situation att landa i och finna lösningar på, att Kerstin 47 kommer in och skriver att han minsann får skylla sig själv, ni driver honom åt fel håll kan jag säga.

hur vet du att alla anonyma nicks är medelålders kvinnor?

samt att du skriver saker (i ett annat inlägg) som "undra hur folk här skulle reagera om deras söner gjort nåt patrask med svanktatuering gravid/hur råden skulle anpassas då" är riktigt obehaglig människosyn på fler nivåer. typ som att sådana duger att knulla med men inte att ha barn med? eller vad menar du?

Låter som att du, Kjell, 47, har lite hora/madonna-syn på kvinnor.
  • Anonym (korven)
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-26 21:49:20 följande:

Ja då har jag på omvägar av en kompis kompis fått höra att tjejen väntar en kille. Vet fan inte om jag törs ta kontakt. Kanske bara blir skit av det ändå så mår jag knappast bättre av det. 

Du vågar!
  • Anonym (En annan)
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-26 21:49:20 följande:

Vad är det som skulle kunna hända när du hör av dig, tänker du? 

• Core
    Anonym (korven) skrev 2023-01-26 22:07:13 följande:
    hur vet du att alla anonyma nicks är medelålders kvinnor?

samt att du skriver saker (i ett annat inlägg) som "undra hur folk här skulle reagera om deras söner gjort nåt patrask med svanktatuering gravid/hur råden skulle anpassas då" är riktigt obehaglig människosyn på fler nivåer. typ som att sådana duger att knulla med men inte att ha barn med? eller vad menar du?

Låter som att du, Kjell, 47, har lite hora/madonna-syn på kvinnor.
    Jag syftade på att måla upp motsatsen till en svärmorsdröm.

Precis som jag inte dömer TS dömmer jag inte unga kvinnor, läs gärna mina inlägg i tråden om fillers. Men här, i högmodsborgen familjeliv däremot, dömer man de allra flesta på appearance 
  • Anonym (Noway)
    Anonym (En annan) skrev 2023-01-26 22:09:30 följande:

Vad är det som skulle kunna hända när du hör av dig, tänker du? 

Att det blir en massa tjaffs bara å att hon bara är förbannad. Styra å ställa allt få mig att må ännu sämre bara. Typ så
  • EpicF
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-26 22:55:05 följande:
    Att det blir en massa tjaffs bara å att hon bara är förbannad. Styra å ställa allt få mig att må ännu sämre bara. Typ så
    Vad har barnets kön för betydelse om du vågar ta kontakt eller inte?  Hade det varit lättare att ta kontakt om hon väntade en flicka? 
  • Anonym (Maj)
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-26 22:55:05 följande:

Att bli förälder innebär att man måste ta kommando över sitt och barnets liv, man måste plötsligt våga en massa. Kanske blir det tjafs men ta tjuren vid hornen, du måste ta kontakt någon gång. Kanske blir hon glad att du tar kontakt.

Hade ett förhållande en gång med någon som blivit ofrivillig pappa av en tillfällig förbindelse. Han krävde DNA test. Han hade lite halvdan kontakt med barnet i början och när barnet var runt 2år, såg han så många likheter i utseendet mellan honom och grabben så han smälte totalt och började älska barnet. Han träffade barnet ungefär varannan helg från den åldern.

DNA testet gjordes privat och barnet är registrerat med okänd far. Han har inte betalat många kronor för sitt barn. Han var nog en skitstövel mot mamman och ingen superbra pappa men han träffade sonen ibland och var alltid väldigt kärleksfull mot honom. En halvdan pappa är mycket bättre än ingen pappa alls. Och han ringde ofta men väldigt korta samtal för att kolla att barnet var ok.
    Som tur är fick sonen en väldigt bra styvpappa efter några år, som uppfostrat sonen som sin egen. Nu är killen stor och träffar biologisk pappan kanske en helg var 6e vecka eller så. Men det har nog betytt mycket för både pappa och son med den kontakt de haft.

När jag själv fick ett planerat barn i mogen ålder var jag också nervös för att jag skulle älska barnet och hur jag skulle bli som mamma. Men allt blev ok. 

Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?