• Anonym (fkl)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

EpicF skrev 2023-03-12 18:59:45 följande:
    Och barnets rätt till båda sin föräldrar bryd du dig inte om? Trots att det står i lagen. 
    Barnets bästa baseras på omständigheter och situation, om mamman flyttar nu är det ett beslut som enbart hon kan göra, kanske hon har hjälp med barnet i en annan ort, kanske morföräldrar där eller släkt.

Tar hon detta beslut kan inte TS göra något åt saken. Det är bara underhållet som döms retroaktivt inte vårdnaden, men få vårdad i denna situation är nästintills omöjligt om mamman inte vill.
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-12 19:11:58 följande:
    Återigen, barnets Rätt till umgänge med båda sina förlorar struntar du i? 
    Du måste förstå situation och omständigheter, detta är avgörande.

Sedan om mamman bestämmer sig för att flytta nu, har inget med umgänge o göra, det försvårar bara situationen, men mamman är fri o flytta, finns ingen lag i detta läge som hindra henne.

Umgänge i denna spädbarns ålder har knappt någon vikt.
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-03-12 19:21:57 följande:
    Vilken jävla skitsnack du kommer med..
    Ingen har sagt att man inte skall vara ärlig.

Dina inlägg, med dina uppdiktar scenarier, i denna tråden SAKNAR relevans för TS och hans situation. Rätt så oärlig att ha ett sådant beteende.

Det du kom med är rent skitsnack och en massa uppdiktade scenarier som du projicerar på TS och vi andra tråddeltagare.
    Till och med TS gick ju in och sagt åt dig sluta för det du kommer med stämmer ju inte och är inte trådens ämne.

Så jag frågar dig igen..

Håller du på med dina patetiska OT inlägg för att jävlas med TS?

Eller är du så jäkla självupptagen att du skiter i TS och hans uppmaningar?
    Jag följer bara mammans rättigheter, om hon nu är i en psykos eller något i samband med förlossning o föräldraskap, behöver tid för att finna sig i situationen är det hennes fulla rätt att få denna tid, både för barnet och henne själv.

Varav jag berättar TS ska backa så långt han kan i detta läge, han har inga rättigheter än så länge.

Det kan finnas andra anledningar vi inte vet om, låt soc o familjerätt ha sin gång, tar det 1 månad eller 1 år är inget någon kan göra åt saken för TS, han är inte lika viktig just nu för barnet.
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-03-12 19:33:02 följande:
    Just det..
    Så när tänker du förstå situationen och omständigheterna TS och hans ONS har? Aldrig? TS har ju sagt åt dig flera gånger att det du skriver har inget med hans situation att göra. 
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-12 19:16:07 följande:
    Sedan om mamman bestämmer sig för att flytta nu, har inget med umgänge o göra, det försvårar bara situationen, men mamman är fri o flytta, finns ingen lag i detta läge som hindra henne.
    Vad har detta för rellevans med TS och ONS'ets situation och omständigheter att göra? Inte ett jävla skit.Citera till en barnpsykolog som säger dettas.
    Umgänge, handlar så mycket mer än att bara "jollra med barnet". Det handlar om att barnet får möjlighet att även anknyta sig till någon annan vuxen (vanligast pappan) än mamman. Det kan vara minst lika viktigt för spädbarnet.
    Du utgår från allt gått tiptop till, mamman känner sig glad o nöjd, mår bra osv.

Detta är inte säkert, hon kan vara stressad, uppleva utbränd, lider av sömnbrist osv.
    Vad det än beror på så är det hennes fulla rätt att få ta vara på sig o barnet tills allt löst sig för henne o barnet, pappan kommer i andrahand.
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-03-12 19:50:41 följande:
    Genom att dikta upp absurda överdrivna fiktiva scenarier om TS och hans situation? 🙄
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-12 19:30:52 följande:
    Varav jag berättar TS ska backa så långt han kan i detta läge, han har inga rättigheter än så länge.
    Det är barnet som har rättigheter till båda sina föräldrar. 

Vi mammor har inga "särskilda rättigheter" över barnet heller.
    Så vad får du det ifrån?

Du är inte den enda som har tipsat TS att ligga lågt... Vi är många i denna tråden som har sagt att TS skall kräva DNA-test.
    Men av någon märklig anledning så väljer du att strunta att se detta och, kommer med en massa jävla OT käbbel emot oss andra (upprepat), med absurda överdrivna fiktiva scenarier för att komma fram till det vi redan tipsat om..Det är just detta även TS säger till dig också. DU vet inte ett skit.

Vi är dessutom även många som sagt till DIG att du skall sluta upp med dina jävla uppdiktade fiktiva scenarier om TS och hans situation.

Det finns inget "vi vet inte om"..
    Då vi är många i denna tråden som väljer att hållas oss till ämnet i sig, och tipsa till TS vad han kan göra baserat på HANS information han ger.

Får ju säga att TS beter sig långt mycket vuxnare och mognare än vad du gör.
    Det är inget som är uppdiktat, många föräldrar upplever stress, utmattning, sömnbrist, panikkänslor första tiden, man känner att man inte orkar till, ännu värre för en ensam mamma. bara få till rutiner, som sagt det finns tusen o en anledning.

Denna tid har mamman rätt att få, även om TS skulle vinna i rätten kan soc gå in och stoppa umgänget, mår inte familjen bra, har hon rätt till hjälp från bup, soc, kurator, psykolog för att få till allt. familj är mamman, barnet ev mormor, syskon. det inkluderar inte en vårdnadslös pappa.
  • Anonym (fkl)
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-12 19:58:57 följande:
    Nu får du fan ge dig seriöst menar du att du anser dig veta massa andra orsaker till att mamman är sur nu helt plötslig. Nä jag ville INTE ha barn alls nu och INTE med nån jag INTE känner. Hon säger att jag är pappan. Det kanske jag är eller så INTE. Men det enda fel ja i så fall har gjort här är att jag pallade fasen inte att ha nån kontakt större delen av graviditeten efter jag fick veta. Är varken missbrukare elr våldsam. Kanske inte ens är mitt barn men hon säger ju själv det. Vart är det du vill komma med dina inlägg? Att jag ska skita helt i om det är mitt barn är de du vill elr vad? Ge dig ba nu. Jag har fattat din poäng du behöver inte komma me mer argument här. 
    Bara berättar att det får ta den tid det tar, har nämnt att det finns tusen o en anledning till att hon inte hör av sig.
    Just nu kan det bero på andra saker, som nämnt, rutiner, mående, sömnbrist osv.

Du får lita på systemet tar tag i detta, inget du kan göra för att påskynda, detta inte är upp till dig o bestämma.
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-03-12 20:15:55 följande:
    Läs vad jag faktiskt skrev.
    I stället för att hitta på vad jag har skrivit för att sedan hålla ditt hitte på emot mig.
    Ni är så negativa, vi kan ta ett roligt exempel på lagen.

Det handlar om rutiner när man har ensam vårdnad.
    6:2 FB 
    Handlar om barnets personliga angelägenheter, förstår många inte kan detta, kort det handlar om sovtider, mat, kläder, det är alltså vårdnads havaren som bestämmer över detta, ännu roligare med ensamvårdnad är ex om TS skaffar en flickvän, barnet kanske inte gillar flickvännen, påverkas negativt, dvs barnet tar lite skada, berättar till mamman att barnet blir lessen över vad hon berättar eller bestämmer över vid ex umgänge.
    Mamman som är ensam vårdnadshavare kan då bestämma att denna flickvän/sambo är inte bra för barnet, det är bara hennes skyldighet att se till att dom inte umgås, ska pappan träffa barnet får det bli utan henne.
    Om man nu ska lyfta fram hur lite rättigheter man har utan vårdnad.
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-12 21:17:27 följande:
    Förstod du inte att ts bad dig lägga av? Flera gånger!
    Är inte rubriken hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Är du en av dom? Jag och några fler är en av dom rubriken frågar efter, lite likt om en tidning har en tråd där läsare får svara, man bedömer inte vem som inte får svara, alla får svara bara man håller sig inom ämnet, inte framför något konstigt osv.

Framför bara en del av sanningen hur och samt hur lite rätt man har som förälder utan vårdnad, dvs mamman kan flytta exakt när hon vill, handlar det om ex arbete, skola, kompisar o släkt för barnet kan hon göra det. man har bara rimligt avstånd, dvs 10- 20 mil är inget konstigt.
    Berättar bara vad som kan hända och vad som brukar hända, precis vad rubriken efterfrågar. Fler av oss ofrivilliga pappor berättar liknande historier, hur svårt det verkligen kan bli med tiden. Det finns inga garantier.
  • Anonym (fkl)
    molly50 skrev 2023-03-12 22:18:46 följande:
    Inte framför något konstigt? Det är ju det enda du har gjort här i tråden.
    Jag beklagar dte du har gått igenom me dditt barn.
    Men du måste inse att du inte hjälper TS på något sätt med dina sk råd och förklaringar.
    Känslan man får när man läser det du skriver är att du uppmanar TS att vända sittt barn ryggen.
    Du fick gå igenom en massa skit med mamman till ditt barn.
    Och då ska även andra pappor göra samma sak.
    Som att du tror att du ska må bättre av det.
    Är det ditt syfte med dina inlägg?
    Eller varför fortsätter du annars måla upp en massa negativa anledningar till att TS inte ska ta kontakt med sitt barn?
    Enligt TS så stämmer ju inget av det du har skrivit om honom eller mamman till hans barn.
    Så varför ens fortsätta på samma spår?
    Varför inte bara respektera TS och lyssna på vad han säger?
    Lyfter fram en sanning som inte ska mörkas att alla har rätt enligt lag osv, där man försöket tolka vissa paragrafer, men är blind för helheten.
    Har lyft fram kampen som många pappor driver och lever för, där man har olika kontakt forum och kämpar politiskt för att uppnå en ändring till mer rättvisa lagar.

Vissa lagar i Sverige är sämre än ex Usa, andra delar av europa inom just umgänge och vårdnad för barn, bara det påvisar att något är fel i lagar o hur allting fungerar i landet.

Att sedan helheten angriper personer som lyfter fram detta är ännu konstigare, där man kan undra varför? vill man att dessa orättvisa lagar ska fortsätta, vi behöver inte vara ett bra land inom barn o umgänge?, det verkar vara målet för dom flesta här.
    Ännu konstigare är det att vi även är bland det sämsta landet vid adoption, där barn vid adoption blivit fråntagna sina syskon o kontaktpersoner, man har helt skippat barnens rättigheter, kalla fakta hur barn vanvårdas än idag på fosterhem, uppdrag granskning, dom stulna barnen osv. Sverige är inget bra land inom dessa frågor.
    Förstår inte att folk försvarar detta, nu när ni vet hur myndigheter, soc ser på frågan, som TV visat i år, en förälder utan vårdnad behandlas på liknande sätt.
  • Anonym (fkl)
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-12 22:40:10 följande:
    Ja men bra då har du fått säga ditt i den här tråden om hur jävla illa det kanske kan bli. Tack då vet jag det så det räcker nu och då behöver du inte skriva nå fler inlägg om vad som kanske kan hända i värsta fall. Scrollar förbi dem bara. 
    Fritt för alla o läsa, även dom som inte är med på FL. Lite det FL handlar om, få många läsare, och fler som deltar i forumet.
    Det handlar inte psykolog hjälp för den enskilde.
    Varav alla kan berätta sin historia och hur man upplever allt, det är vad forumet handlar om.
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?