EpicF skrev 2023-02-20 13:18:02 följande:
Anonym (fkl): Hur det kommer bli mellan ts och mamman är deras ensak. Han behöver inte alls tala om i tråden hur det går eller vad de har pratat om/kommit överens om. Det är deras ensak.
Bara för att du har dåliga erfarenheter av kvinnor innebär inte att alla har det. Och det innebär inte att ts kommer att hamna i den situationen.
Som sagt, förstår varför du inte fick gemensam vårdnad. Hade jag varit dina barns mamma hade du inte heller fått det och du hade inte ens fått umgänge med barnen. De hade haft det mycket bättre utan dig.
Och jag är ändå för att barnen ska ha umgänge med båda föräldrarna.... men med dig, nej. Där har barnen det mycket bättre utan dig.
Vem har sagt att jag inte har haft gemensam vårdnad?
Har även haft halvtid.
Men via att barnet blev uthängd via skolan, valde barnet o vägra gå till skolan, detta pågick i 2 år.
Istället för att döma mig till ensamvårdnad gjorde man tvärt om, man titta på barnets bästa, barnet hade inte fått träffa mig under denna tid, man ansåg, ska barnet hitta tillbaka, är det inte byte av vårdnad en lösning, det kan snare förvärra situationen för barnet och dess återhämtning.
Jag är inte ensam om detta, vi är flera tusen pappor som råkat ut för liknande och olika situationer där man helt enkelt plockar bort en förälder.
Genom att detta är så vanligt, många är upplysta om detta, ger man inte ut vårdnad om man inte vill, man kan ge föräldradagar osv, men mycket sällan vårdnaden.
Tro att TS ons ska agera annorlunda är en mycket liten chans, man väljer inte barn för att dela barnet med någon man inte känner.
Som situationen med mitt barn är, ja det är bästa lösningen, det är inget o himla om, det ser även rätten och soc, en pappa är inte så viktig.