• Anonym (Filosofi)

Fungerande otrohetsförhållande

Den otrogne kommer jag att kalla för personen.

Den som är i förhållande med den otrogne kommer jag att kalla för vederbörande.

Är det möjligt med en fungerande relation varav den ena är en otrogen person om vederbörande är nöjd och känner att h*n får alla sina behov tillfredsställda från den otrogne, eller är det alltid kutym att den otrogna personen måste skilja sig för den andres skull för att vederbörande ska bli lycklig (eller eventuellt, känna sig/vara älskad)? 

Vederbörande har aldrig bett om att personen ska skilja sig. Huruvida personen skulle välja att skilja sig om vederbörande krävde det, framgår inte i scenariet.

• Svar på tråden Fungerande otrohetsförhållande
  • Anonym (äpplen och päron)
    Anonym (Filosofi) skrev 2022-12-12 22:01:23 följande:
    Så långt har jag inte tänkt. Jag tog för givet att den otrogne är nöjd med dessa två. Det finns visst de som haft samma otrohetsrelation i decennier. Men det är möjligt att den otrogne skaffade fler, men det förtäljde inte historien. Är man gift så borde det också finnas en gräns för hur många man kan hålla igång samtidigt.
    Det beror på vilka slags relationer, kan ju lika väl vara enstaka knull lite här och där. Har man väl börjat smussla och fått in rutinen så tror jag inte det är speciellt svårt att utöka det med flera temporära eller fasta kontakter.
  • Anonym (Filosofi)
    Anonym (äpplen och päron) skrev 2022-12-13 12:08:49 följande:
    Det beror på vilka slags relationer, kan ju lika väl vara enstaka knull lite här och där. Har man väl börjat smussla och fått in rutinen så tror jag inte det är speciellt svårt att utöka det med flera temporära eller fasta kontakter.
    Har du egen erfarenhet?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Filosofi) skrev 2022-12-13 12:29:15 följande:
    Har du egen erfarenhet?
    Har några kollegor som är notarisk otrogna så fort vi är ute och reser. En del har lite halvstadigt på olika ställen som de besöker när de är där.

• Anonym (Japp)

Svarar enbart på TS. Självklart kan "vederbörande" vara nöjd om det enda den vill ha och behöver från den otrogna är just det den får. 

Lite konstig fråga. Men tänk såhär. Det finns många.miljoner människor med olika behov och önskningar. Självklart finns det då någon som passar in på situationen i TS. 

Sen lite OT: slå gärna upp ordet kutym i en ordbok TS.  

Anonym (Filosofi) skrev 2022-12-13 12:29:15 följande:
    Har du egen erfarenhet?
    Av att att vara otrogen? nej
    Av att varit älskare till någon som är otrogen? nej.

Känt personer som varit otrogna? Ja. Och där har det varierat vissa har haft en relation med någon annan, andra har haft flera knullkompisar och satte på allt som hade en puls när tillfälle gavs.

Sen är det ju inte alltid folk är speciellt ärliga med sina otroheter så det kan ju mycket väl vara så att de som sagt ha sig en annan relation kan ha haft flera ons lite här och där.

Jag tror att när man väl passerat den gränsen så är det ganska lätt att expandera. Har man varit otrogen med en så kan man ju lika väl vara det med flera, relationen är ju redan körd ändå om det kommer fram.
  • Anonym (Filosofi)
    Anonym (Japp) skrev 2022-12-13 12:37:42 följande:

Svarar enbart på TS. Självklart kan "vederbörande" vara nöjd om det enda den vill ha och behöver från den otrogna är just det den får. 

Lite konstig fråga. Men tänk såhär. Det finns många.miljoner människor med olika behov och önskningar. Självklart finns det då någon som passar in på situationen i TS. 

Sen lite OT: slå gärna upp ordet kutym i en ordbok TS.  

Jag visste inget bättre ord för vad jag tänkte, tycker det är ungefär som tradition i alla frågor och diskussioner om otrohetsförhållande att den otrogne givetvis måste skilja sig för den andres skull för annars blir det aldrig bra/h*n menar inte allvar/h*n älskar inte vederbörande. Brukar man mena.
  • Anonym (Tror det kan funka??)

Jag tror det skulle funka om man får nåt slags commitment... förutom hans fru då givetvis så bara jag. Inte fler inte bedra mig också med ytterligare. Kan man inte få vara nummer 1 så ok nummer 2 men det får inte finnas nr 3 så man drar gränsen där.

Är redan smulor av en relation så han måste ge en det lilla som finns inte behöva dela det med nån annan tjej.

• Anonym (Filosofi)

Det är intressant att ni skriver utifrån kön, och att den otrogne då är en man och att vänsterprasslet är en kvinna.

Varför inte tvärtom?

Eller främst varför måste ni sätta kön på dem alls?

• Anonym (Man)
    Anonym (Filosofi) skrev 2022-12-13 13:39:37 följande:

Det är intressant att ni skriver utifrån kön, och att den otrogne då är en man och att vänsterprasslet är en kvinna.

Varför inte tvärtom?

För att jag är man! Och i mitt fall var det tvårt om. Hon var gift och inte jag.
    Anonym (Filosofi) skrev 2022-12-13 13:39:37 följande:

Varför inte tvärtom?

Det blir så när man har en trådstart som är väldigt luddig och kan tolkas lite hur som helst. Hade du varit mer specifik i din trådstart så hade du förmodligen oxå fått mer specifika svar.
Svar på tråden Fungerande otrohetsförhållande