Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Fungerande otrohetsförhållande

Jag hade en relation under några år med en gift kvinna. För oss båda funkade det bra. Hon hade man och barn och vill inte skiljas utan såg mig som en guldkant på tillvaron utan förpliktelser. Jag var inte intresserad av något seriöst förhållande då jag var både bränd och trivdes med mitt singelliv.

Vi hade känslor för varandra men inte som att vi älskade varandra och ville leva med varandra. Vi tyckte om och brydde oss om varandra. Hade bra samtal då vi kunde diskuttera stort och smått, vi gjorde roliga saker ihop och hade jättebra sex.

I samband med att jag flyttade lång avslutade vi och sen gifte jag mig. Vi har fortfarande lite kontakt men det rör mest jobb och karriärråd.

• Anonym (Man)
    Anonym (Filosofi) skrev 2022-12-12 13:40:32 följande:
    Tack för att du delar med dig. Under hur många år?

Hur kom det sig att du gifte dig sedan, varför ändrade du dig om att inte vilja ha seriöst? Hade du under några omständigheter kunnat önska det med den första kvinnan också om tiden hade gått?
    Ca fyra år. Jag kom över mitt gamla förhållande, var klar med singellivet och vill bilda familj långsiktigt. Samt framförallt blev väldigt kär,

Nej, den gifta var aldrig ett alternativ. Det var vi båda överrens om. Vi skulle inte kunna leva ihop som par och framförallt fanns det ingen kärlek. Vi tycket om varandra som vänner, tände på varandra och uppskattade varandras sällskap
  • Anonym (Man)
    Anonym (Filosofi) skrev 2022-12-13 12:29:15 följande:
    Har du egen erfarenhet?
    Har några kollegor som är notarisk otrogna så fort vi är ute och reser. En del har lite halvstadigt på olika ställen som de besöker när de är där.

• Anonym (Man)
    Anonym (Filosofi) skrev 2022-12-13 13:39:37 följande:

Det är intressant att ni skriver utifrån kön, och att den otrogne då är en man och att vänsterprasslet är en kvinna.

Varför inte tvärtom?

Eller främst varför måste ni sätta kön på dem alls?

För att jag är man! Och i mitt fall var det tvårt om. Hon var gift och inte jag.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Filosofi) skrev 2022-12-13 13:39:37 följande:

Det är intressant att ni skriver utifrån kön, och att den otrogne då är en man och att vänsterprasslet är en kvinna.

Varför inte tvärtom?

Eller främst varför måste ni sätta kön på dem alls?

Vad hade du förväntat dig? Det är svårt att skriva könsnetralt, speciellt om man ska ge expempel och inte vill krångla till språket. I ett forum med mest kvinnor, varav en del har blivit svikna, landar väl expeplet lätt att han är den otrogna och hon är älskarinna. Byt bara han mot hon om det gör dig lyckliga. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Filosofi) skrev 2022-12-13 14:51:27 följande:
    Det fanns inget att vara specifik med. Jag undrade inte utifrån givna kön, hade ingen tanke på det. Men om det har betydelse vilka kön de inblandade skulle ha så får ni gärna svara utifrån de olika möjligheterna och förklara varför det blir skillnad.
    Vad du krånglar till saker genom att överanalysera och överteoriserar

Har du fått svar på din frågor?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tror det kan funka??) skrev 2022-12-13 15:48:59 följande:

Lite andra grejer som gör att det kan funka är att han visar att han vill lägga tid på den andra kvinnan. Tex. Om fru och barn är bortresta så spenderar han den tiden med sin älskarinna istället för att svina omkring på nattklubb och dyka upp kåt och halvfull 5 på morgonen. Även att han håller på traditioner tex. att man firar jul ihop det gör man ju om man är ett par. Naturligtvis kanske inte på julafton men åtminstone nån dag i december.

Även att han tar sig tid till vardags även om det så är att han får en snabbisavsugning på 2minuter i bilen och ett hej älskling du är så underbar jag älskar dig. Man måste åtminstone försöka kunna gå ifrån 5 minuter om man samarbetar och hon tar sig till i närheten av hans hem.

Även ha något gemensamt hos henne. Ok man kan ju inte skaffa barn men en guldfisk eller nåt ett akvarium hos henne som man gemensamt ansvarar för och sköter om. Eller kanske att man får ett fint gosedjur av honom och han döper det till typ Nalle-"hans namn" . Liksom något symboliskt.

Och så att TS inte får genushybris igen

Lite andra grejer som gör att det kan funka är att hon visar att hon vill lägga tid på den andra mannen. Tex. Om man och barn är bortresta så spenderar hon den tiden med sin älskare istället för att svina omkring på nattklubb och dyka upp kåt och halvfull 5 på morgonen. Även att hon håller på traditioner tex. att man firar jul ihop det gör man ju om man är ett par. Naturligtvis kanske inte på julafton men åtminstone nån dag i december.

Även att hon tar sig tid till vardags även om det så är att hon  får en snabbis på 2minuter i bilen och ett hej älskling du är så underbar jag älskar dig. Man måste åtminstone försöka kunna gå ifrån 5 minuter om man samarbetar och han tar sig till i närheten av hennes hem.

Även ha något gemensamt hos honom. Ok man kan ju inte skaffa barn men en guldfisk eller nåt ett akvarium hos honom som man gemensamt ansvarar för och sköter om. Eller kanske att man får ett fint gosedjur av henne och hon döper det till typ Fia-"hennes namn" . Liksom något symboliskt.

Svar på tråden Fungerande otrohetsförhållande