Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Besviken på regeringen

nihka skrev 2023-01-03 20:52:15 följande:
    Jaså du. Svenskt bistånd fram till nu har fokuserat på konferenser och att stötta diktaturer, och biståndsorganisationer är fulla av aktivister. Det är vad du och ditt SD vill att folk ska tro. Hahaha!
    Biståndet är ett område där motståndet mot genomlysning är stort samtidigt som det är ett område där det verkligen skulle behöva en genomlysning. Allt för ofta fungerar biståndsarbetet mer som en födkrok för biståndsarbetare än en som en hjälp för nödställda.

Det har skrivits böcker som har tagit upp problemen med biståndspolitiken. Böcker som skrevs på den tiden SD inte fanns. Böcker som inte fick den uppmärksamhet de förtjänade och som inte ledde fram till någon förändring av det beklagliga faktum att biståndet till stor del inte når fram till hjälpbehövande utan istället slösas bort på annat. Tyvärr tycks biståndet vara en av de där avgrunderna som ingen vill blicka ner i av fruktan för vad som kan dölja sig där.
  • nattuw
    Tecum skrev 2023-01-07 18:01:57 följande:
    Jag frågar igen, hur vill du lösa glesbygdens problem utan att använda dess resurser?
    Det du gjorde var att propagera för Centern. Du löser inte glesbygdens problem genom den kolonialpolitik som Stureplanscentern företräder. De flesta som bor på glesbygden vill ha råd att pendla till sina jobb. Börja där.
  • nattuw
    nihka skrev 2023-01-07 19:01:34 följande:
    Jaså du. Nu är du biståndsexpert också att lägga till den digra lista av expertisområden du har 
    Nej och det behöver jag inte vara. Det räcker med att jag är läskunnig och tillräckligt nyfiken för att läsa och ta till mig av vad de människor som ägnat åratal av sina liv till att forska om ett ämne har att säga om det ämne de ägnat åratal av sina liv åt att forska om.
  • nattuw
    nihka skrev 2023-01-13 00:20:09 följande:

Vi säger så.
    Ja eftersom du inte kan argumentet för din sak så är det nog bäst så.
  • nattuw
    Rataxes skrev 2023-01-22 18:28:03 följande:

Nåja, gråtvänstern behöver knappast ligga sömlös av oro över att ett nazistparti som inte lyckas samla fler till sina sammankomster än vad det forna KPML(r) gör idag.

Familjelivs socialdemokrater ser en nazist i alla som inte villkorslöst stödjer socialdemokraterna. Så för dem är halva Sveriges befolkning bruna nazister.
  • nattuw
    Tecum skrev 2023-02-01 20:08:27 följande:
    Det förstår jag också men de drabbas också av förbudet, i onödan då det inte är något problem där. 
    För de som absolut vill skaffa barn med sin kusin så borde det gå komma runt lagen genom ett samboförhållande. Juridiken kan möjligen bli lite knepigare och där behöver man nog en advokat som kan upprätta ett avtal som motsvarar vad man får på köpet vid ett giftermål.
  • nattuw
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-02-14 06:43:39 följande:
    Jag tror den tyska mentaliteten och den tuffare attityden och de hårdare kraven fungerar bättre på invandrarungdomar med rötter i Mellanöstern än den svenska modellen, som uppfattas som mjäkig, otydlig och kravlös.
    Det vi med säkerhet vet är att den svenska modellen har lett till en katastrof. Så det vore välkommet med en förändring. De som ligger bakom ofoget skall inte försvaras med "socioekonomiska omständigheter" och "det är synd om gärningsmännen. De som ligger bakom ofoget skall lagföras och plockas ur cirkulation.
  • nattuw
    LillaTjockaBertil skrev 2023-02-15 06:07:54 följande:
    För att få bukt med gängkriminaliteten måste vi även eliminera deras rekryteringsunderlag vilket innebär att vi måste ge barn och ungdomar som växer upp i utanförskap ett annat alternativ.
    Ett bra första steg är att låsa in de som är tongivande och som nu fungerar som förebilder för aspirerande ligister. Nästa steg är att stötta familjerna så att de håller pli på ungarna. Det kommer inte att rädda alla men det hjälper till att skydda de som vacklar på gränsen mellan ett produktivt liv och ett bortslösat liv.
    LillaTjockaBertil skrev 2023-02-15 06:07:54 följande:
    Jag tror också att en annan ekonomisk fördelningsmodell som minskar de ekonomiska klyftorna i samhället är nödvändig.
    Ekonomiska klyftor som förklaringsmodell fungerar inte. Vi vet att det är en liten grupp skitstövlar som ställer till det mesta ofoget och att majoriteten av de som drabbas av "ekonomiska klyftor" inte är kriminella. En förklaringsmodell som däremot fungerar är att kriminella skitstövlar inte är intresserad av att ta tag i sina liv och skapa något bättre.
  • nattuw
    KillBill skrev 2023-02-20 18:05:59 följande:

Fint regeringsunderlag som den där Kristerssons har. Jimmie Åkesson lovade inför valet 2022 att det inte fanns kvar några nazister kvar  men även detta visar sig vara en bluff.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt
    www.dn.se/sverige/tolv-sverigedemokrater-utesluts-fran-sd-i-klippan/

Så SD utesluter tvivelaktiga personer medan S håller tvivelaktiga personer om ryggen. Och det som upprör dig mest är uteslutningarna.
Svar på tråden Besviken på regeringen