KillBill skrev 2023-05-19 14:27:02 följande:
När Magdalena Andersson lämnade låg den svenska tillväxten på det europeiskan genomsnittet. Nu är den svenska tillväxten sämst i EU. Det beror på den slappa finanspolitik som drivs av den SD ledda M/KD/L regeringen.
Vi vet vad det beror på. Här har jag ett eget verkligt exempel.
Jag placera mig som arbetslös, dvs av frivilja. anmälde mig till arbetsförmedlingen. Lyfte först a-kassa för att sedan skita i att lyfta a-kassa.
Jag vill söka dom arbeten jag vill ha och inte tvingas söka arbeten jag inte vill ha.
Arbetsförmedlingen blev rent sagt ut förbannade, där man berätta vi drar in din a-kassa, visst gör det berätta jag, men jag är ännu arbetslös och vill stå kvar i statistiken.
Arbetsförmedlingen vägra, du får inte stå som arbetslös även om du inte tar a-kassa.
Arbetsförmedlingen skrev ut mig med motivering att jag inte vill delta i arbetsmarknads åt gärder
Om man sammanfattar, jag får inte stå som arbetslös även om jag inte lyfter a-kassa, jag får inte stå som arbetslös för jag vill söka dom arbeten jag vill ha, jag får inte vara arbetslös för jag inte deltar i något.
Kort jag förstör statistiken.
Nu har jag råd att ta detta sabbats år jag ville ha, söka dom arbeten jag vill jobba med o i min kommun, allt är planerat av mig själv. men stå som arbetslös det får jag inte, det förstör statistiken, varav du ser att dessa 1,3 miljoner som inte kan försörja sig står inte alla som arbetslösa, dom ligger i marknadsåtgärder som i grund o botten handlar om att vara arbetslös. men skriv som annat än just arbetslösa.
-
understryker att Sverige har 1,3 miljoner invånare som inte kan försörja sig på eget arbete och de kommer nu ännu längre bort från arbetsmarknaden