• Hedda04

Besviken på regeringen

Jag var en av de som röstade för regeringsskifte men nu känner jag mig grundlurad och desillusionerad. Vi blev utlovade elstöd innan jul och kraftigt sänkt bensinpris. Det enda som levereras är skattesänkning för höginkomsttagare. Någon mer som ångrar att ni röstade för ny regering?

• Svar på tråden Besviken på regeringen
  • Så allting gick
    KillBill skrev 2023-05-22 18:40:21 följande:
    Som vanligt var det Kristersson lovade innan valet en bluff..

www.vf.se/2023/02/24/ulf-kristersson-har-brutit-sitt-lofte-till-ukraina-fba7c/
    Nu börjar vänster igen, man försöker vrida på sanningen. Oljan fick sanktion, men inte den ryska gasen, den är laglig o importera, Kristersson kan inte gå emot hela EU som inte ville sätta sanktion på gas.

Så här sa Kristersson.

Bara två månader efter krigsutbrottet kom Ulf Kristersson (M) med ett vallöfte. Stoppa importen av rysk olja och gas till EU. 
  • KillBill
    Så allting gick skrev 2023-05-22 18:53:36 följande:
    Nu börjar vänster igen, man försöker vrida på sanningen. Oljan fick sanktion, men inte den ryska gasen, den är laglig o importera, Kristersson kan inte gå emot hela EU som inte ville sätta sanktion på gas.

Så här sa Kristersson.

Bara två månader efter krigsutbrottet kom Ulf Kristersson (M) med ett vallöfte. Stoppa importen av rysk olja och gas till EU. 
    Precis som du säger så gick Kristersson till val på löftet att stoppa importen av rysk gas. Detta löfte har Kristersson i likhet med många andra löften som han gav innan valet brutit.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Så allting gick
    KillBill skrev 2023-05-22 20:20:11 följande:
    Precis som du säger så gick Kristersson till val på löftet att stoppa importen av rysk gas. Detta löfte har Kristersson i likhet med många andra löften som han gav innan valet brutit.
    Kristersson förstår problemet Europa har med energi, dom klara inte av att driva sina länder utan gas. Finns ingen anledning o straffa ut dessa länder för en principsak. skulle dom lyssnat på Kristersson från börja att inte avveckla kärnkraften skulle inte detta vara så stort problem.
  • KillBill
    Så allting gick skrev 2023-05-22 20:40:05 följande:
    Kristersson förstår problemet Europa har med energi, dom klara inte av att driva sina länder utan gas. Finns ingen anledning o straffa ut dessa länder för en principsak. skulle dom lyssnat på Kristersson från börja att inte avveckla kärnkraften skulle inte detta vara så stort problem.

Slingra dig inte. Kristersson ljög väljarna rakt upp i ansiktet.

• Så allting gick
    KillBill skrev 2023-05-22 20:48:10 följande:

Slingra dig inte. Kristersson ljög väljarna rakt upp i ansiktet.

Nej då, säg inte jag måste börja dra upp historia igen, sossarna verkar ha kort minne.
    Både höger o vänster regeringar godkände nord stream, man trodde det främjade freden.

Sedan är länder i europa nu beroende av gas, dom klarar inte av att driva sitt land utan gas, det är inget alternativ att skicka dessa länder i konkurs.
    Sverige är ett litet land, den lilla mängd vi köper är mycket liten om man jämför med resterande i europa.
  • KillBill
    Så allting gick skrev 2023-05-22 21:07:53 följande:
    Nej då, säg inte jag måste börja dra upp historia igen, sossarna verkar ha kort minne.
    Både höger o vänster regeringar godkände nord stream, man trodde det främjade freden.

Sedan är länder i europa nu beroende av gas, dom klarar inte av att driva sitt land utan gas, det är inget alternativ att skicka dessa länder i konkurs.
    Sverige är ett litet land, den lilla mängd vi köper är mycket liten om man jämför med resterande i europa.

Vad dillar du om? Kristersson lovade att stoppa gasimporten från Ryssland. Det har han inte gjort. Han ljög väljarna rakt upp i ansiktet.

• Så allting gick
    KillBill skrev 2023-05-22 21:42:44 följande:

Vad dillar du om? Kristersson lovade att stoppa gasimporten från Ryssland. Det har han inte gjort. Han ljög väljarna rakt upp i ansiktet.

Ska vi vara enda lilla landet i europa som inte importera gas från ryssland?
    Vi tar en så lite mängd att det knappt utgör någon skillnad.
    Norge har gas, inte vill tysken köpa från dom även om dom kan leverera.
  • nihka
    Så allting gick skrev 2023-05-22 10:01:33 följande:
    Vi ser att Kristersson hållit vad dom lovade, så här såg rubrikerna o vallöftena ut förra året. La min röst på M, visst vill jag ha lägre dieselpris. M lovade jag skulle se det vid pump, Japp det är exakt M:s vallöfte jag ser idag.
    Vänster blir grinigare än någonsin just nu.
    -

M vill sänka dieselpriset med 5 kronor litern
    UPPDATERAD 8 MARS 2022PUBLICERAD 8 MARS 2022

Kriget i Ukraina har orsakat rekordhöga drivmedelspriser i Sverige. En liter diesel kostar i dag mer än 26 kronor litern ? en kostnad som slår hårt mot många bilberoende hushåll. Nu föreslår Moderaterna åtgärder för att snabbt få ned priset med 5 kronor litern.

Partiet tänker omgående lägga fram sitt förslag i finansutskottet. Målet är att snabbt få ned priset vid pump med 5 kronor litern.

Jaha, men här står det ju att det är kriget i Ukraina har orsakat de rekordhöga drivmedelspriserna i Sverige.

Så du har sent omsider greppat att det inte är Magdalena Anderssons fel? Eller tänker du dig att det är hennes fel ändå för att hon skulle vara ansvarig för kriget i Ukraina?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • KillBill

Vem är förvånad. Det såg likadant ut förra gången som moderaterna ledde Sverige under åren 2007 till 2014. 

Det som forlorar på den SD styra M/KD/L-regeringens politik är våra unga som inte kommer ha en bostad att flytta till när de blir vuxna. 

• KillBill

Uffe "på vår sida av politiken är vi överens" har det tufft nu. M halkar återigen ner och blir mindre än SD samtidigt som oppositionens försprång bara ökar och ökar. Hade det varit val idag hade oppositionen samlat 57% och de brunblå bara 43% av mandaten. 

Svar på tråden Besviken på regeringen