Anonym (Uppgiven) skrev 2022-11-19 01:56:56 följande:
Hej
Jag och min fru har haft problem länge, flera år. Främst bristande sexlust från hennes sida, som också främt tidigare genererat i mycket konflikter och frustration. Nu ska vi till en terapeut omca en månad, jag funderar på om vi skulle prata lite om vår relation innan besöket
Bör jag undvika det? Inte ställa så mycket kritiska frågor? Eller vara krass helt ärlig med var vi jag står? Eller bara vänta tills besöker och hålla låg profil (gilla läget)?
Hej! Om du och din fru har kommunikationsproblem är det nog bättre att ni väntar till tiden med terapeuten. Detta med tanke på att ni uppenbarligen har försökt i flera år och det ändå inte har fungerat. Det finns ju antagligen en anledning till att ni har tagit beslutet att gå till en terapeut.
Har ni någon gång pratat om era problem på riktigt? Är det bara hennes bristande sexlust som du anser är problemet? Håller hon med? Finns det kärlek kvar mellan er? Är det någon av er som har vanor som den andra stör sig på? Varför stör det i så fall?
Det kanske finns en anledning till att hon inte vill? Hur har ni det i vardagen? Många barn, djur, jobb stort hus och obefintlig egentid? Den kombinationen kan ju få sexlusten att torka ut fullkomligt.