Inlägg från: Anonym (53 årig man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (53 årig man)

Att prata om relationen

Jag håller med - använd er av terapeutens professionella sätt att leda samtalet, det blir bättre än att ni ska försöka hitta ett bra sätt att samtala på egen hand nu. Har det funkat dåligt hittills är förmodligen inte förutsättningarna bättre nu.

En duktig terapeut kan verkligen göra jättemycket för er i er situation.

Se det som en styrka hos er båda att ni tar gemensamt ansvar för relationen att ni tar professionell hjälp.
    Ni vet inte var det kommer sluta men förändring och rörelse är alltid positivt när det låst sig.

Jag har egen erfarenhet av lång relation där det var lång svacka - men det blev till slut bättre!

Återkoppla gärna här i tråden om du känner dig bekväm och trygg med det hur det går för er.
    Lycka till!

• Anonym (53 årig man)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2022-11-19 10:10:53 följande:

Fint med en sådan erfarenhet. Hoppas på bättring. Att vi kan mötas.

Forskning visar ju tyvärr att 50% av de som vänder sig till parrådgivning i slutändan väljer att separera. Men det har förstås med oss att göra 🙂

Även om din känsla just nu gör att det är svårt att se positiva öppningar för att ni ska kunna vara kvar i er relation tror jag inte att du ska tänka så.

Invänta vad terapeuten kan hjälpa er med att komma fram till - men tänk inte att det är kört.
    Ibland kan det bästa alternativet absolut vara att dela på varandra - ibland kan även små förändringar göra jättemycket för er relation. Ni är på väg nu...

Försök gå in i träffen med terapeuten med öppna ögon och se den hjälpen som en startplats för er och/ eller din resa mot nåt nytt och bättre.
  • Anonym (53 årig man)
    Anonym (Bizz) skrev 2022-11-19 16:08:45 följande:

Tänk att så många män orkar gnälla över sina fruars bristande sexlust!
    Varför kan man inte acceptera att ens partner inte längre vill knulla?
    Är det något mer man absolut inte får ändra på för att mannen inte ska tjura ihop som ett småbarn?

Det här tycker jag var ett väldigt onyanserat och ensidigt inlägg som jag tror många har svårt att förstå på vilket sätt det hjälper trådstartaren framåt i de funderingar som han ger uttryck för. 

På vilket sätt tänker du att det du skriver hjälper Anonym (Uppgiven) i sin strävan efter att få en bättre relation till sin livspartner?
Svar på tråden Att prata om relationen