Anonym (Man) skrev 2022-11-08 09:53:06 följande:
Om ditt barn hellre är hemlös än har kontakt med dig så är det nog inte så bra mellan er. Du har såklart rött att säga nej till ditt barns krav eller önskemål som du anser orimliga, men ditt barn har också rätt att avstå kontakt med dig som hen upplever orimlig i sin tur. Det är att vara vuxen och välja sitt eget och sina relationer. Även om du tror att det vore bättre för ditt barn att ha kontakt med dig så är det inte säkert att ditt barn ser det så.
Är jag orimlig? Att jag blev blåst på 90 000 är inget jag ska bry mig om menar du? Vi hade en bra relation innan detta med lånet som jag tog för att hjälpa och jag trodde verkligen att jag hjälpte. Istället möjliggjorde jag att problemet eskalerat. Skulden jag fick vetskap om var endast en bråkdel och lånet shoppades upp. Du får tro vad du vill men så var det. Jag hade ingen aning om att det fanns stora skulder och ett snabbt nedåtgående spiral. Sen sa jag stopp efter ytterligare 20 papp. När frågan om lägenheten kom nekade jag för min egen säkerhet.
Jo man kan hellre vara hemlös än att erkänna att man har problem. Att barnet inte hållit sitt löfte vet hela familjen.
Självklart vill hon inte ha kontakt med mig, barnet vet mycket väl att jag amorterar till banken. Enklare att hata mig för att jag inte borgade.
Vad hade hänt om jag borgat? Jag hade haft en till hyra på halsen och barnet har fortsatt med sitt beteende. Jag har ordnad ekonomi men två hyror klarar jag inte.
Du vet inte vad du talar om.