Inlägg från: Anonym (Ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ts)

Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!

EpicF skrev 2022-11-09 13:31:20 följande:
    Nej, det behöver absolut inte vara kopplat till ålder. Vissa kvinnor har tyvärr högre benägenhet för att få missfall oavsett ålder. 

Har själv gått igenom fem missfall mellan 22-30 år så jag vet hur det känns. 
    Ok.

Jag vill bara inget hellre än att kunna ge mitt barn ett syskon. Det är en så stark önskan jag har. också då jag är äldre vill jag att han ska ha någon mer än föräldrarna.
  • Anonym (Ts)
    Um Hamza skrev 2022-11-09 14:20:31 följande:
    Finaste du. Det klart det blir ett syskon, inte nu, men det blir. Det är så tufft när man är där, men det går över! Det är så svårt att orka kämpa men ändå inte bli besatt i en negativ mening, man vill ju så gärna. Kramar till dig!
    Tack. Jag vill inget hellre. Jag älskar mitt barn över allt på jorden och vill ge honom ett syskon att växa upp med.
  • Anonym (Ts)

Kommer aldrig våga lita på en graviditet igen. Två missfall... varför skulle kroppen ge mig ett barn till liksom? Nåt är ju fel med mig.

• Anonym (Ts)
    Um Hamza skrev 2022-11-09 15:43:40 följande:
    Jag fick också två missfall i rad. Oddsen är inte så stora, ännu mindre för 3 och då får du hjälp. Procentuellt är det få som får 3 missfall, du måste tänka att det blir din tur. Man litar inte riktigt på det, nej. Det tog nästan halva graviditeten för mig innan jag kunde glädjas helt, fick sent ma. Så lite ärrad blir man, men nu känns den sorgen avlägsen. 

Jag kommer aldrig kunna lita på det. Min förhoppning nu är bara att snabbt bli gravid igen, har ändå hört många som blir gravida direkt efter missfall för att kroppen är inställd på graviditet. 

Jag förstår bara inte. Jag behandlar min kropp så snällt, äter rätt, röker inte, dricker inte, gör allt snällt mot den jag kan och ändå två missfall.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-09 15:52:51 följande:
    Om det här är missfall så beror det inte på nåt du gjort eller inte gjort. Ibland är det fel på embryona och det hade aldrig kunnat bli ett barn, ibland är äggen gamla och embryot utvecklas fel eller man får m.f pga hög ålder, ibland beror det på anlag för blodproppar, eller överaktivt immunförsvar. 1-2 m.f är tyvärr inte alls ovanligt. Vid 3 eller fler får man en utredning och hjälp. Där är du inte. Du kan bli gravid och få barn och en övervägande majoritet som kan både bli gravida och har fått barn kan få barn igen.

Får man en utredning även om man är över 40? 

Jag hoppas ju det bara tar sig direkt igen. Har blivit gravid snabbare hela tiden. Första gången tog det 4 försök, nästa 3 och nu 2. Så det har ju gått relativt enkelt att plussa, bara att jag inte får behålla alla graviditeter. 

• Anonym (Ts)
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-09 15:52:51 följande:
    Om det här är missfall så beror det inte på nåt du gjort eller inte gjort. Ibland är det fel på embryona och det hade aldrig kunnat bli ett barn, ibland är äggen gamla och embryot utvecklas fel eller man får m.f pga hög ålder, ibland beror det på anlag för blodproppar, eller överaktivt immunförsvar. 1-2 m.f är tyvärr inte alls ovanligt. Vid 3 eller fler får man en utredning och hjälp. Där är du inte. Du kan bli gravid och få barn och en övervägande majoritet som kan både bli gravida och har fått barn kan få barn igen.
    Just det där med gamla ägg skrämmer mig ju. Tänk om de bara är för gamla nu. Att jag kan bli gravid men äggen duger inte mer. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-09 16:35:06 följande:
    Inte redan vid 40. Jag känner många som fått både 1,2 och tom 3 barn spontant efter 40. Hade alla dina ägg varit usla hade du inte ens blivit gravid och definitivt inte så oerhört snabbt. 
    Försöker tänka så. Det har gått snabbt men jag hade bara velat få behålla denna andra graviditet med...
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-09 16:53:25 följande:
    Det är klart man inte vill ha missfall! Det vill ingen. Jag fick flera före första barnet som tog 10 år. Men m.f händer. Det är sorgligt, känns gräsligt, men händer det måste man ju gå igenom det. Inom IVF-världen som jag tillhörde i 8 år räknas både det faktum att man kunnat bli gravid som positivt och ännu mer att ha kunnat få barn. Då ska det mycket till för att inte lyckas igen. Ta en dag i taget nu. Ta hand om dig, anklaga dig inte, måla inte f*n på väggen i onödan.
    Tack. Jag hoppas. Jag hoppas ju en dag att sitta här med mina två barn och man. Då kommer varenda tår, varenda sorg att vara värd det.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-09 16:58:47 följande:
    Precis så är det. Nya tag imorron- oavsett vad den bjuder.  // {#emotions_dlg.flower}
    Ja.

Men jag sörjer det här så mycket ändå. 
  • Anonym (Ts)
    Um Hamza skrev 2022-11-09 17:04:30 följande:
    Till oss sa läkaren att vi hade haft otur, att vi är en bra match då vi redan har ett barn ihop. 
    Ja vi har väl hört samma. Vi har blivit gravida tre gånger redan på ca två års tid inklusive ett barn och en amningsvända inom den tiden så det verkar ju som det är en bra match.

Men sorgen är ju stark  ändå.
Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!