• Sazzo88

Överambitiös kille?

Jag har fått ett blombud som jag inte förstod vem det var ifrån. Tills han frågade om jag fått blommor..
    Det va från en kille som jag har haft kontakt med via en dejtingapp i några veckor. Vi har aldrig träffas eller pratat i telefon. Vi bor 10 mil ifrån varandra .Våra konverstationer har känts väldigt bra och ?moget?. Allt har liksom bara klickat. 
    Under en diskussion på skoj så skrev han att han får gottgöra mig. så på kortet stod det just att (hoppas att det här gottgör dig lite iaf). Borde jag vara skeptisk till agerandet från hans sida? Stalker varning?  Det har ju inte funnits några andra tecken eller tvivel till det. Eller ska jag bara se det som en fin gest och att han faktiskt menar allvar med vår kontakt?

finns väl inga rätt eller fel men vill gärna höra lite tankar och åsikter. 

• Svar på tråden Överambitiös kille?
  • Anonym (Z)
    Sazzo88 skrev 2022-10-31 20:09:50 följande:
    Överambitiös kille?

Jag har fått ett blombud som jag inte förstod vem det var ifrån. Tills han frågade om jag fått blommor..
    Det va från en kille som jag har haft kontakt med via en dejtingapp i några veckor. Vi har aldrig träffas eller pratat i telefon. Vi bor 10 mil ifrån varandra .Våra konverstationer har känts väldigt bra och ?moget?. Allt har liksom bara klickat. 
    Under en diskussion på skoj så skrev han att han får gottgöra mig. så på kortet stod det just att (hoppas att det här gottgör dig lite iaf). Borde jag vara skeptisk till agerandet från hans sida? Stalker varning?  Det har ju inte funnits några andra tecken eller tvivel till det. Eller ska jag bara se det som en fin gest och att han faktiskt menar allvar med vår kontakt?

Varför skulle han gottgöra dig? Han har alltså letat upp var du bor? Creepy.
  • Anonym (Döm inte så snabbt)
    Anonym (Z) skrev 2022-10-31 20:18:56 följande:
    Eller så kanske dom bytt kontaktuppgifter?
    Jag som man hade inte vågat skicka blommor då det kanske skulle uppfattas som för mycket, men jag tycker det var en fin gest an honom.
  • Sazzo88

Han skulle gottgöra mig för att han skulle åka till en annan ort för att besöka vänner. Då skojade jag att det va dålig stil att han inte kom till mig istället. 

Vi har inte bytt kontakt uppgifter mer än vilken ort vi bor i..

• Sazzo88
    Anonym (Z) skrev 2022-10-31 20:18:56 följande:
    Bara för att jag på skoj drev med honom att det va dålig stil av han att åka och hälsa på vänner i annan ort istället för till mig. Han fattade ju såklart att det va på skämt..
  • Anonym (Millan)

Svårt att säga bara utifrån detta men ärligt talat kollar de flesta upp folk tidigt, så om ni hade skämtat så var det väl bara ett sätt att visa att han är väldigt nyfiken på dig. Läge att ses snart kanske och ta reda på om det finns mer? Annars ska du nog sluta "uppmuntra". 

• FilippaFL

Varför se något negativt i det? Att skicka blommor är väl jättegulligt och ett sätt att visa att han är lite extra intresserad av just dig. Mitt ex skickade blommor till mitt jobb när vi hade chattat ett tag och jag blev jätteglad. Nu är det inte vi längre, men vi var tillsammans några fina år i alla fall. Ta det för vad det är, tycker jag. En gullig gest.

• Anonym (Va?)
    Sazzo88 skrev 2022-10-31 20:09:50 följande:
    Överambitiös kille?

Vad menar han med 'gottgör'? För vadå?
    Att skicka blommor till någon man inte känner är jäkligt märkligt.
    Ni har aldrig träffats och bara skrivit till varandra i några veckor.

Detta är ett otroligt märkligt beteende. 
    Jag skulle nog blocka en sådan person. 

• Sazzo88
    Anonym (Va?) skrev 2022-10-31 21:23:48 följande:

Vad menar han med 'gottgör'? För vadå?
    Att skicka blommor till någon man inte känner är jäkligt märkligt.
    Ni har aldrig träffats och bara skrivit till varandra i några veckor.

Detta är ett otroligt märkligt beteende. 
    Jag skulle nog blocka en sådan person. 

Jag skämtar med honom vid ett tillfälle att jag tyckte det va dålig stil av honom att han inte kunde ses,så han skojade tillbaka om att han får gottgöra mig vid ngt annat tillfälle. 

Jag hade ju inte skrivit här om jag inte kände lite olust men samtidigt har allt känts väldigt äkta.

• Anonym (Va?)
    Sazzo88 skrev 2022-10-31 21:36:06 följande:

Jag skämtar med honom vid ett tillfälle att jag tyckte det va dålig stil av honom att han inte kunde ses,så han skojade tillbaka om att han får gottgöra mig vid ngt annat tillfälle. 

Jag hade ju inte skrivit här om jag inte kände lite olust men samtidigt har allt känts väldigt äkta.

Okej, men om det känns bra för dig så... grattis till blommorna då. 
  • Anonym (Ann)

Alltså, ni som skulle blocka honom för att han skickar blommor innan de träffats, vilken planet bor ni på?
    Om allt annat känts bra hittills (och det vet bara TS) är detta verkligen inget att blocka för. Nästan så man tror det är män som utger sig för att vara tjejer.

• Anonym (Fundersam)

En kille är gullig och skickar blommor med ett rart meddelande och du undrar om det är något fel på honom.... Det här är anledningen till varför mänskligheten kommer att dö ut.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (Ann) skrev 2022-10-31 22:51:32 följande:

Alltså, ni som skulle blocka honom för att han skickar blommor innan de träffats, vilken planet bor ni på?
    Om allt annat känts bra hittills (och det vet bara TS) är detta verkligen inget att blocka för. Nästan så man tror det är män som utger sig för att vara tjejer.

Som jag fattar på trådstarten så har de hittills haft en väldigt fin kontakt. När man läser en del av de andras kommentarer undrar man om dagens yngre generationer inte vet hur man uppvaktar någon....
  • FilippaFL
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-10-31 23:42:51 följande:
    Som jag fattar på trådstarten så har de hittills haft en väldigt fin kontakt. När man läser en del av de andras kommentarer undrar man om dagens yngre generationer inte vet hur man uppvaktar någon....
    Jag tycker också att det har blivit hårt om vad som får skrivas och göras nu för tiden. Jag tolkar det likadant som du, som att TS sagt att hon vill ses och att de har haft fina konversationer. Och lämnat ut ort och namn. Då är ju ens adress bara ett knapptryck bort.

Vad är det som gör att blir osäker, TS?
  • Sazzo88
    FilippaFL skrev 2022-11-01 16:14:19 följande:
    Jag tycker också att det har blivit hårt om vad som får skrivas och göras nu för tiden. Jag tolkar det likadant som du, som att TS sagt att hon vill ses och att de har haft fina konversationer. Och lämnat ut ort och namn. Då är ju ens adress bara ett knapptryck bort.

Vad är det som gör att blir osäker, TS?
    Jag kan nog bli lite osäker när det går lite för fort fram. Och jag hade nog aldrig sänt blommor eller andra gåvor när jag inte har träffat personen.
  • Anonym (Bitte)

Det var kul och gulligt, tycker jag. 

• FilippaFL
    Sazzo88 skrev 2022-11-01 17:35:33 följande:
    Jag kan nog bli lite osäker när det går lite för fort fram. Och jag hade nog aldrig sänt blommor eller andra gåvor när jag inte har träffat personen.
    Okej, jag förstår. Men har det gått fort fram? Ni har inte ens setts. Han har inte friat, det är bara blommor. Jag tror som jag skrev tidigare att det är ett sätt att visa att han är extra intresserad. Men om du känner att du inte är lika intresserad av honom är det nog läge att säga det. Själv tycker jag att det låter uppfriskande med en man som visar intresse.
  • Anonym (Creepy)
    Anonym (Ann) skrev 2022-10-31 22:51:32 följande:

En person som skickar blombud när man enbart har messat ett par veckor som har letat fram adress mm känns totalt över gränsen. Jag hade tyckt det var konstigt och hade nog avslutat. Stalkervarning
  • Anonym (...)

I detta fallet tycker jag det låter ok. Det var liksom inte att han skickade en bil för att plocka upp dig och "röva bort" dig. Jag tror mer han vill visa sitt intresse och visa omsorg. 

Att ni inte setts än är väl något du får fundera på - är det läge att ses eller ska ni fortsätta ha chattar bara? 

Att han sökt upp din adress kanske inte är så svårt? I så fall inget att bekymra sig över då alla kan göra så numera. 

• Anonym (...)

Som motvikt har jag ett exempel där saker inte kändes helt ok. En kompis till mig var på en datingsite, skrev lite med en person som det sen inte blev mer med. Min kompis hade hus ute på landet, ganska svårt att hitta om man inte kände till området.
    En dag knackar det på dörren. Där står den här killen. Han var ute på en motionsrunda på cykel och sa att han hade passat på att utforska den här delen för just där hade han inte cyklat förr. Så behövde han fylla på sin vattenflaska och knackade på för att be om vatten - och oj, så förvånad han blev att HON bodde där!

Han måste ha sökt upp hennes adress, och kollat google maps för att hitta var huset låg och om det gick att cykla där. Hon talade om för honom att hon dejtade någon annan och sen var det inget mer med det, men man kan undra vad som hänt om hon hade sagt att hon var singel. 

Svar på tråden Överambitiös kille?