Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

Planera bebis 2024

Sparks729 skrev 2023-07-27 22:52:14 följande:

jag tycker det låter som en jättebra plan! precis så vi gjorde. Jag tog tester och såg när linjen blev mörkare, kände i kroppen att det var symtom som en liknande lätt mens.

och vi såg till att bara ha en allmänt aktiv mys månad 🤭 vi har ju en 1,7 åring och en 3,3 åring så våra tillfällen har varit på kvällen eller smygandes i hela huset, snabbisar hahaha kände oss som tonåringar 😂 men vi hade kul.

tror det hjälpte att vi hade mys dom 3 dagar innan ägglossning, sen vet jag inte om jag hade ägglossning den 17e eller 18e men vi hade missade ingen av dagarna, sen hoppade vi över en dag. Så god möjlighet för både nya simmare men också överlevare sen tidigare helt enkelt 👍🏼  du verkar tänka samma hehe

enligt en app så hade jag ägglossning just den dagen vi inte pallade, hoppsan.

Ja vi sa ju minst varannan dag om vi inte vill mer. Men vill mer och passar på när barnen är hos sin biologiska pappa nu i 2 veckor perfekt när jag har äl denna gången 🥰man får helt leva på hoppet just nu att vi inte missar. Men tänker helt försöka helgen ut. Går de på lördag kanske bäst få mannen kanske lär med ganska stor sannolikhet vara bakis på söndag då vi är på bröllop dagen innan. Jag har ju valt att inte dricka nu sen vi försöker. Så sluta dricka alkohol frön att spiralen tog ut. 
  • Horisonten

Vad säger ni? Eller tror ni. Översta testet på bilden är gårdagens och understa är idag nyss. 

• Horisonten
    EJT skrev 2023-07-28 13:12:10 följande:
     Det där testet är absolut positivt, tycker jag! Nu har du nog ägglossning närmsta 24-48 timmarna ☺️
    Tack så mycket 🥰myste igår ju se om vi kan få till idga och imorgon också. Grejat massa ut i trädgården idag och skall strax på kräftskiva så se vad som orkar med. Sen bröllop imorgon men skall försöka. Bara de inte låser sig och blir pressat för sambon 
  • Horisonten

Mitt äl test var svagare nu precis när jag tog de även om tiden inte hann färdigt. Men hade sådan klibbig flyttning som fastnade på insida låret så när skall jag räkna äl tror ni? 

• Horisonten

Vi lyckades inte få myst till det igår efter fix och kräftskiva vilket jag hade öppna känn och misstänkte att de inte skulle bli. Så vart lite besviken. Så rädd att vi inte lyckades?se om de blir nu på morgonen innan mer fix och bröllop men osäker. Så lite nere idag?🥲 Rädd att vi helt helt missade. 

hade ju positivt äl test torsdag vid lunch och igår vid lunch men svagare vid 17. Men vi har haft sex förra fredagen,söndagen,måndagen, onsdag och torsdag. Hade sent torsdag så kanske lyckades där till förmiddagen ändå. Tanken är att lyckas innan idag och mysa och söndag ev måndag med. 

vad tror ni kan vi lyckats eller helt kört??

• Horisonten

Hör väntar vi in nu, men jag vet inte när jag skall räkna äl utfrågning mina test. Vilken dag hade ni räknat. Först räknade ju appen fredag och sen när jag fick starkare räknade den igår. Men hade ju svagare vid 17 tiden i fredags. Så när skall jag räkna eller skall jag bara räkna ifrån bim?? 

funderar på när man kan våga sig på och testa utan att riskera och testa för tidigt och bli besviken. Först sa ju appen att jag har äl 12/8 sen nu ändrat till 13/8. Vad tycker ni hjälp av n förvurrad kvinna haha🤣

• Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-07-30 14:14:13 följande:
    Dagen efter första positiva räknar jag, jag fick ocå positivt i fredags  så räknar från lördag så äl+1 idag

Skönt då följer vi och kör samma. Du får vara min guide 🤣hihi. 

når tänker du dig våga och testa?? Och vad kör du för tester??

• Horisonten

Någon här som använt testa innan?? Aldrig gjort och funderar lite på hur tidigt man kan testa med dem. För hittar ingen info. 

• Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-07-30 15:00:18 följande:

Jag har bara babyplan kvar och dom suger men jag vet ju hur spökstrecken ser ut nu så skulle kunna urskilja ett positivt meeeen lär säkert beställa hem nått mer, försöker hålla mig till äl+9 tänker jag så typ 7de augusti kanske 8de haha. Men jag hade noll stmtom med dottern jag får sjuk pms annars men när jag va gravid kånde jag noll tog bara ett test och hoppade in i duschen när jag kom ut va det svagt positivt då fick sambon springa o köpa ett testa tidigt digitalt som visade digitalt + eller - då och det va +! Så om jag får pms är jag troligen inte gravid :/ 
    följs gärna åt! Hoppas min temp ökar imorgon men jag har ont i brösten som är knöliga och blir sååååå varm mellan varven!
    har du något på känn att äl varit?

Jag förstår. Jag har flera CB testa tidigt digitala. Sen digital vecko men även de med ett streck och de som blir plus. 

ja vill gärna följas åt. Jag hade en tanke om att testa 8 tidigast men lite nervös då de blir äl+9 dock bim-5. Så skall nog försöka minst 9 då är vi ändå liksom äl+10 och bim-4. Sambon har ju semester den veckan vi skall testa och jag börjar jobba den veckan så tänker att jag kanske kan härda ut iallafall måndagen hihi. 

jag hade ont i magen svullen och ömma bröst. Sen kom mer flyttningar. De jag märkte av utav min ägglossning och så test med som stämde överens bra. Första riktiga äl efter spiralen. Förra månaden visa testen men hade ingen sådan flytning. 

• Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-07-30 15:17:49 följande:

Jag har ett tidigt digitalt och ett med veckor och ett plustest med men tänker inte ta dom om jag inte får annat streck först, ska kolla tradera efter några tror jag :)

jag hade flytningar hela fredagen och igår morse så tror jag hade äl natten mellan fredag till lördag och igår hade jag kramper och idag har jag spånda ömma bröst 

vi låg fredag och lördag, sambon fick prestationsångest igår men jag fick göra mig till lite hahaha. 

sa till honom nu, tänk om jag blir gravid nu, vill så gärna ha ett barn till och hans svar va mmm?. Taggad eller?! 
    kändes som ett trist svar men jag vet att han längtar!

dottern blir tre i ontober så känns som bra timing nu!

Haha jag förstår. Min man vill inte veta med test för blir prestations ångest och inte alltid de funkar om när han har mycket. Och är rätt mycket för honom nu och skulle inte kunna säga så även om han längtar och vill. Nästa månad kommer vi vi inte köra med test. Alltså vi har ju haft sex ganska mycket för vi vill Och sugen. Speciellt jag haha. Men mensens sista dag var 20 och vi har legat 21,23,24, 26.27,29 och fick ju första positiva test som jag tolkade vid lunch 13 torsdag den 27 och var ännu starkare fredag vid lunc 28 och svagare. Så hoppas vi inte missar. Hoppas på mys idag och även imorgon iallafall borde vi inte missa. 

vi har ju 3 barn, (mina biologiska sen tidigare,hans bonus men är våra) de är ju 10,7 och 5 år

Svar på tråden Planera bebis 2024