• Anonym (Vad känner han tro)

Har han känslor för mig?

I många år har jag haft en av och på relation med en 20 år yngre man. När vi träffades första gången var jag sambo och han singel. Vi blev kks. Vi träffades några gånger i månaden när tid fanns. Vi hade det mysigt. Ibland ledsnade han och "gjorde slut" för att några veckor senare komma tillbaka. För tre år sedan träffade han sin flickvän och numera sambo. Jag trodde det var slut för alltid då. Men nej. Några månader in på deras dejtande tog han kontakt med mig igen. Vi träffades några gånger igen. Sen lämnade han mig igen. Så här har det hållit på under hela deras relation. Han tar kontakt med mig och vi ses. Nu har vi haft kontakt flera månader. Vi ses när han har möjlighet. Det blir inte ofta, men jag värdesätter tillfällena. Hans sambo är "fru material". Fin, bra jobb osv. Deras sexliv vet jag inget om. Jag får för mig att hans känslor för mig är mer än bara sexuella men pga åldersskillnaden blir det aldrig mer. Jag är en väl bevarad hemlighet i hans liv. Han tar ibland stora risker för att få träffa mig. Ni som

• Svar på tråden Har han känslor för mig?
    Anonym (Varför ältar du?) skrev 2022-11-19 20:28:38 följande:

Men det är ju en uppriktig fråga jag ställer, på riktigt!  Och att för sig själv och andra faktiskt formulera ett svar på frågor någon annan ställer kan vara just ett sätt att ventilera. 

Jag har -tro det eller ej- innan jag stadgade mig också haft affärer med upptagna män där väldigt mycket kretsade kring just en enormt stark ömsesidig fysisk attraktion men där, vi bägge underförstått visste att vi av olika skäl aldrig skulle funka som par i vardagen. 

Men aldrig att jag satt och ältade exakt vad de möjligtvis kände för mig på det sättet du gör.  Har man väl kommit dithän att man inser att man inte ens älskar mannen och VET att man aldrig skulle funka i vardagen i längden, varför då sitta och sönderanalysera hans eventuella känslor? 

Det är ju just på grund av att JAG HAR om inte liknande så åtminstone jämförbara erfarenheter som jag har så svårt att förstå det jag benämner som ditt ältande av hans eventuella känslor för dig.

Oavsett liknande erfarenheter. Vi är inte samma individ. Du verkar inte ha någon förståelse. Bara för att du inte behövde älta kanske andra behöver det. 
  • Anonym (Varför ältar du?)
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-11-19 20:37:12 följande:
    Oavsett liknande erfarenheter. Vi är inte samma individ. Du verkar inte ha någon förståelse. Bara för att du inte behövde älta kanske andra behöver det. 

Och troligtvis är det som verkar få många i tråden att uppfatta dig som osympatisk inte att du haft en affär med en upptagen man i sig. Det har säkert fler här haft.

Utan det är det att du på grund av stort ego eller någon slags narcissistiska tendenser verkar vilja att denna man som du inte ens älskar och inte ens ser någon framtid med ändå ska ha djupa starka känslor för dig. 

• Anonym (Lär dig)
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-11-19 09:08:43 följande:
    Ids inte fortsätta svara. Taskiga kommentarer är så onödiga. 
    Men det blir ju såhär varje gång du startar trådar om den här yngre mannen. Att du inte lär dig?
    Anonym (Lär dig) skrev 2022-11-19 20:55:05 följande:
    Men det blir ju såhär varje gång du startar trådar om den här yngre mannen. Att du inte lär dig?
    Lär mig? Vad tycker du jag ska lära mig?
    Har inte skrivit många trådar om detta.
  • Anonym (Lär dig)
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-11-19 23:25:04 följande:
    Lär mig? Vad tycker du jag ska lära mig?
    Har inte skrivit många trådar om detta.
    Att folk gör dig upprörda. Det händer ju varje gång att du stormar iväg för att folk är "taskiga" och du ska aldrig starta ännu en tråd. Men ändå är vi här igen.
    Anonym (Lär dig) skrev 2022-11-19 23:26:40 följande:
    Att folk gör dig upprörda. Det händer ju varje gång att du stormar iväg för att folk är "taskiga" och du ska aldrig starta ännu en tråd. Men ändå är vi här igen.
    Har bara otur med att inte rätt personer kommenterar. Fått en del bra svar på de få inlägg jag gjort här men personer som du själv tycker jag inte ens behöver bemöda sig svara. Kränkande och flera påhopp. Illa.
  • Anonym (!)
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-11-19 20:17:50 följande:

Signatur (!) Hur menar du? "Din längtan till vetenskap..."

ja uttryckte mig lite diffust där. Vad jag menade var följande. Noterar mest Din längtan till vetskap - om mannens exakta känslor för dig - som är mycket stark! Alltså hans ytliga och underliggande känslor och dess specifika natur. Vi har alla ett spektrum av emotioner att ringa in (ofta besitter vi ett hum) i de relationer vi är inne i. 

Din starka längtan till exakt kännedom står eventuellt för något. Vild gissning! Älskar du honom mer än du är medveten om (är redo för eller vågar erkänna för dig själv)?

Anonym (!) skrev 2022-11-20 08:13:51 följande:

ja uttryckte mig lite diffust där. Vad jag menade var följande. Noterar mest Din längtan till vetskap - om mannens exakta känslor för dig - som är mycket stark! Alltså hans ytliga och underliggande känslor och dess specifika natur. Vi har alla ett spektrum av emotioner att ringa in (ofta besitter vi ett hum) i de relationer vi är inne i. 

Din starka längtan till exakt kännedom står eventuellt för något. Vild gissning! Älskar du honom mer än du är medveten om (är redo för eller vågar erkänna för dig själv)?

Då förstår jag hur du menar. Ärligt så vet jag inte. Möjligt är jag förälskad, men inte älskar. Hittar inget bättre ord. Han är spännande, sexig, har ett sexigt jobb, är ung mm. Vill inte gå in i detalj. Han väljer att ha kontakt och träffa mig TROTS sin flickvän. Han tänder på vår åldersskillnad. Lika som jag. Jag kan inte riktigt förklara. Vi är inne på vårt 6e år nu. Det tycker jag själv förklarar en del.
  • Anonym (Lär dig)
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-11-19 23:50:15 följande:
    Har bara otur med att inte rätt personer kommenterar. Fått en del bra svar på de få inlägg jag gjort här men personer som du själv tycker jag inte ens behöver bemöda sig svara. Kränkande och flera påhopp. Illa.
    Har jag kränkt och hoppat på dig? Jag har enbart skrivit att du borde ha lärt dig vid det här laget vad som kommer att hända, eftersom det händer varje gång. Och självklart kommer du att göra folk upprörda, det kan du väl räkna ut med stortån. De flesta är inte förtjusta i folk som håller på som du gör.
    Anonym (Lär dig) skrev 2022-11-20 16:41:18 följande:
    Har jag kränkt och hoppat på dig? Jag har enbart skrivit att du borde ha lärt dig vid det här laget vad som kommer att hända, eftersom det händer varje gång. Och självklart kommer du att göra folk upprörda, det kan du väl räkna ut med stortån. De flesta är inte förtjusta i folk som håller på som du gör.
    Och varför är jag boven i dramat enligt dig??! 
    Finns flera trådar om otrohet där folk är trevligare. Kan uppföra sig. Visst ämnet är en het potatis, men jag gör inte detta för att vara elak mot någon. 
Svar på tråden Har han känslor för mig?