• Anonym (Vad känner han tro)

Har han känslor för mig?

I många år har jag haft en av och på relation med en 20 år yngre man. När vi träffades första gången var jag sambo och han singel. Vi blev kks. Vi träffades några gånger i månaden när tid fanns. Vi hade det mysigt. Ibland ledsnade han och "gjorde slut" för att några veckor senare komma tillbaka. För tre år sedan träffade han sin flickvän och numera sambo. Jag trodde det var slut för alltid då. Men nej. Några månader in på deras dejtande tog han kontakt med mig igen. Vi träffades några gånger igen. Sen lämnade han mig igen. Så här har det hållit på under hela deras relation. Han tar kontakt med mig och vi ses. Nu har vi haft kontakt flera månader. Vi ses när han har möjlighet. Det blir inte ofta, men jag värdesätter tillfällena. Hans sambo är "fru material". Fin, bra jobb osv. Deras sexliv vet jag inget om. Jag får för mig att hans känslor för mig är mer än bara sexuella men pga åldersskillnaden blir det aldrig mer. Jag är en väl bevarad hemlighet i hans liv. Han tar ibland stora risker för att få träffa mig. Ni som

• Svar på tråden Har han känslor för mig?
    Anonym (anonymmm) skrev 2022-10-24 12:14:45 följande:

Efter många års vänskap har han säkert någon slags känslor för dig, ungefär som man kan ha för en kompis. Ni har ju varit intima i många år, enligt din beskrivning. 

Däremot har han ju en flickvän nu och det är förstås henne han sätter främst i sitt liv. Skulle du göra något för att förändra status quo, skulle han nog välja att träffa någon av sina andra väninnor istället (som han säkert har).

En vän han är sexuellt attraherad av. Risker han tagit för att träffa mig. Vill inte delge specifikt här. Vet att jag efter alla år har en plats i hans hjärta om än en liten. Antingen är han helt dum i huvudet eller så är jag värd att ta risken för. Tror kanske lite av båda i hans fall. Och nej han skulle inte välja mig om det blev slut mellan dem. Jag kan inte ge honom en familj i framtiden. Något han vill ha. Jag skulle inte heller vilja ha honom till 100 procent. Våra liv är för olika.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-10-24 12:06:51 följande:
    Inga barn inblandade. Nej, skulle aldrig berätta för hans sambo. Varför skulle jag? Vinner inget på det. Hade jag varit 15 år yngre hade jag kanske gjort det. Vill de inget illa. Vet att jag skulle kunna spräcka deras förhållande, men då skulle han hata mig för evigt. 
    Men du vinner på att han bedrar sin fru så du kan få dig ett knull och därför är du helt ok med att andra blir blåsta bara du får som du vill... dvs du är egoistisk och samvetslös, du bryr dig bara om vad du behöver och skiter i vad det innebär för andra och han är likadan. Det är ju ganska löjligt att säga att du "inte vill någon illa" samtidigt som du gärna medverkar i att göra andra illa för att som du vill.

Om tror att han skulle hata dig om du berättade sanningen så har du svaret på vad han känner för dig där.
  • Anonym (anonymmm)
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-10-24 12:44:38 följande:
    En vän han är sexuellt attraherad av. Risker han tagit för att träffa mig. Vill inte delge specifikt här. Vet att jag efter alla år har en plats i hans hjärta om än en liten. Antingen är han helt dum i huvudet eller så är jag värd att ta risken för. Tror kanske lite av båda i hans fall. Och nej han skulle inte välja mig om det blev slut mellan dem. Jag kan inte ge honom en familj i framtiden. Något han vill ha. Jag skulle inte heller vilja ha honom till 100 procent. Våra liv är för olika.
    Ja, du ställde frågan om vi tror att han har känslor för dig. Svaret jag gav var ja, kanske lite. Men inte tillräckligt för att vilja ha en offentlig relation med bara dig. 

Dessutom vet du om att han är notoriskt otrogen, så vad finns det att längta efter egentligen? En man som alltid har älskarinnor? 
    Anonym (anonymmm) skrev 2022-10-24 13:23:27 följande:
    Ja, du ställde frågan om vi tror att han har känslor för dig. Svaret jag gav var ja, kanske lite. Men inte tillräckligt för att vilja ha en offentlig relation med bara dig. 

Dessutom vet du om att han är notoriskt otrogen, så vad finns det att längta efter egentligen? En man som alltid har älskarinnor? 
    Det är bara mig han är otrogen med. Det vet jag med säkerhet. Som jag sa, jag vill inte ha honom till 100 procent. Vill försöka förstå bara. Dumt eg att skriva på ett forum som detta.
  • Anonym (klo)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-24 12:47:06 följande:
    Men du vinner på att han bedrar sin fru så du kan få dig ett knull och därför är du helt ok med att andra blir blåsta bara du får som du vill... dvs du är egoistisk och samvetslös, du bryr dig bara om vad du behöver och skiter i vad det innebär för andra och han är likadan. Det är ju ganska löjligt att säga att du "inte vill någon illa" samtidigt som du gärna medverkar i att göra andra illa för att som du vill.

Om tror att han skulle hata dig om du berättade sanningen så har du svaret på vad han känner för dig där.
    Tycker att mannen är värre än TS, TS har ju ingen relation till kvinnan. Men ja det är fel att säga att man inte vill paret något illa, för då hade TS slutat. Håller även med om sista meningen. Killen är inte kär i TS. 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-10-24 13:30:23 följande:
    Det är bara mig han är otrogen med. Det vet jag med säkerhet. Som jag sa, jag vill inte ha honom till 100 procent. Vill försöka förstå bara. Dumt eg att skriva på ett forum som detta.
    Det vet du aldrig. Han bedrar sin sambo, han kan lika gärna ha fler än en samtidigt.
  • Anonym (me)
    Anonym (Jag) skrev 2022-10-22 13:08:23 följande:
    tappade min plånbok ute för åtta år sen. Var tappade jag den och vem tog den?
    På trottoaren, jag tog den.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (klo) skrev 2022-10-24 13:43:56 följande:
    Tycker att mannen är värre än TS, TS har ju ingen relation till kvinnan. Men ja det är fel att säga att man inte vill paret något illa, för då hade TS slutat. Håller även med om sista meningen. Killen är inte kär i TS. 
    Att man inte har en relation till andra betyder väl inte att det är ok att bete sig som svin mot dem?

Visst man kan ju välja att bete sig som ett svin mot människor man inte känner men då kan man ju inte förneka att man beter sig som ett svin. Svinaktigt beteende bli liksom inte ok bara för att man inte känner personen.
  • Anonym (jaha)
    Och en snubbe som inte har några som helst problem med att ljuga och manipulera sin partner kommer såklart alltid vara 100% ärlig med sitt sidoknull?

Vad får dig att tro att just du är så mycket mer värd för honom än frun att just dig skulle han aldrig ljuga för?

Du skriver att du försöker förstå... men vad finns att förstå?, allt är ju redan ganska solklart, egotrippad snubbe som skiter i allt och alla bara han får knulla som han känner för knullar lika egotrippad kvinna som inte bryr sig om vem som drabbas bara hon får sig ett knull.  

Försöker du verkligen förstå varför han gör som han gör, eller försöker du inbilla dig själv att han älskar dig och har mer känslor för dig än bara kåthet för att du själv har liknande känslor för honom och skulle gärna vilja att de var besvarade... alternativt.... får en egoboost av att han har känslor för dig oxå och inte bara ser dig som ett knull?
  • Anonym (anonymmm)

Jag hoppas du inte känner dig utvald och speciell som hans enda älskarinna. Tänk på att han är en lögnare av sin natur och inget hindrar honom från att ljuga för dig likaväl som han ljuger för sin sambo. 

Vad försöker du förstå? Att du är den eviga nummer 2? 

Svar på tråden Har han känslor för mig?