• Anonym (Vad känner han tro)

Har han känslor för mig?

I många år har jag haft en av och på relation med en 20 år yngre man. När vi träffades första gången var jag sambo och han singel. Vi blev kks. Vi träffades några gånger i månaden när tid fanns. Vi hade det mysigt. Ibland ledsnade han och "gjorde slut" för att några veckor senare komma tillbaka. För tre år sedan träffade han sin flickvän och numera sambo. Jag trodde det var slut för alltid då. Men nej. Några månader in på deras dejtande tog han kontakt med mig igen. Vi träffades några gånger igen. Sen lämnade han mig igen. Så här har det hållit på under hela deras relation. Han tar kontakt med mig och vi ses. Nu har vi haft kontakt flera månader. Vi ses när han har möjlighet. Det blir inte ofta, men jag värdesätter tillfällena. Hans sambo är "fru material". Fin, bra jobb osv. Deras sexliv vet jag inget om. Jag får för mig att hans känslor för mig är mer än bara sexuella men pga åldersskillnaden blir det aldrig mer. Jag är en väl bevarad hemlighet i hans liv. Han tar ibland stora risker för att få träffa mig. Ni som

• Svar på tråden Har han känslor för mig?
  • Anonym (sex)

Det är väl inget att fundera på. Om du gillar sexet med han så kan du väl ha honom till det bara? Han kanske inte är någon du ska kära ner dig i men lite skön sex duger han nog bra till

• Anonym (!)
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-10-23 08:22:40 följande:

Anonym (jag)
    Det där fattade jag inte tyvärr...

Vad jag menade var att du säkert sitter stadigt i sadeln som mannens mistress. Tänk hovlivet på slottet i Versaillers utanför Paris på 1700-talet med den status som en älskarinna högt i hierarkin kunde åtnjuta. Här och nu ett betydligt mer trist arrangemang än då och i jämförelse med filmens värld. 

I nutid undrar jag om du vill vara huvudpersonen i den här mannens tillvaro eller i någon mer tillgänglig mans liv?

• Anonym (KK-relation)
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-10-22 12:52:56 följande:
    Har han känslor för mig?

I många år har jag haft en av och på relation med en 20 år yngre man. När vi träffades första gången var jag sambo och han singel. Vi blev kks. Vi träffades några gånger i månaden när tid fanns. Vi hade det mysigt. Ibland ledsnade han och "gjorde slut" för att några veckor senare komma tillbaka. För tre år sedan träffade han sin flickvän och numera sambo. Jag trodde det var slut för alltid då. Men nej. Några månader in på deras dejtande tog han kontakt med mig igen. Vi träffades några gånger igen. Sen lämnade han mig igen. Så här har det hållit på under hela deras relation. Han tar kontakt med mig och vi ses. Nu har vi haft kontakt flera månader. Vi ses när han har möjlighet. Det blir inte ofta, men jag värdesätter tillfällena. Hans sambo är "fru material". Fin, bra jobb osv. Deras sexliv vet jag inget om. Jag får för mig att hans känslor för mig är mer än bara sexuella men pga åldersskillnaden blir det aldrig mer. Jag är en väl bevarad hemlighet i hans liv. Han tar ibland stora risker för att få träffa mig. Ni som

Av det lilla jag läser så verkar ni ha träffats när ni har varit i andra relationer och aldrig när ni båda varit singlar. Har ni ens varit singlar samtidigt? Har ni umgåtts eller pratat något utöver sex?

Förstått att ni har hållt på så här i flera år, att han hör av sig när han är sugen, ni träffas lite snabbt, inte särskilt ofta och det är på hans villkor samtidigt som du värdesätter dessa tillfällen.

Svårt att se att han tar några större risker, han vet ju var han har dig och att du är ett säkert kor som inte säger något. Moralen känner han ju till, och ni ses väl inte ute bland folk heller? Inte särskilt svårt att komma ifrån någon timme. Eller hur länge umgås ni när ni ses? 

Låter som ren KK-relation och då inte sorten där man umgås eller pratar och skapar någon form av något lite djupare band, inte ens som vänner med förmåner. 

Han känner nog inte något djupare för dig, även om jag tror att han kan känna något för dig såsom attraktion eller uppskattar din tillgänglighet.

Ni verkar inte ha någon vänskap heller? Svårt att se att det skulle vara i närjeten av några "förhållande-känslor" och det kommer troligtvis inte heller någonsin infinna sig. 
    Anonym (KK-relation) skrev 2022-11-16 11:04:31 följande:
    Av det lilla jag läser så verkar ni ha träffats när ni har varit i andra relationer och aldrig när ni båda varit singlar. Har ni ens varit singlar samtidigt? Har ni umgåtts eller pratat något utöver sex?

Förstått att ni har hållt på så här i flera år, att han hör av sig när han är sugen, ni träffas lite snabbt, inte särskilt ofta och det är på hans villkor samtidigt som du värdesätter dessa tillfällen.

Svårt att se att han tar några större risker, han vet ju var han har dig och att du är ett säkert kor som inte säger något. Moralen känner han ju till, och ni ses väl inte ute bland folk heller? Inte särskilt svårt att komma ifrån någon timme. Eller hur länge umgås ni när ni ses? 

Låter som ren KK-relation och då inte sorten där man umgås eller pratar och skapar någon form av något lite djupare band, inte ens som vänner med förmåner. 

Han känner nog inte något djupare för dig, även om jag tror att han kan känna något för dig såsom attraktion eller uppskattar din tillgänglighet.

Ni verkar inte ha någon vänskap heller? Svårt att se att det skulle vara i närjeten av några "förhållande-känslor" och det kommer troligtvis inte heller någonsin infinna sig. 
    Jag var sambo när vi först inledde vår relation. Han singel. Sen efter ett par år ombytta roller. Jo vi är vänner. Pratat en hel del. I början av relationen mest sex, men senaste åren har den blivit djupare. Vill inte berätta mer ingående. Ibland ses vi en längre stund. Ibland kortare. Tror inte heller han har några djupare känslor för mig annat än vänskap och attraktion. Hör av sig för att höra hur jag mår osv. Utan något sexrelaterat. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-11-16 18:51:15 följande:
    Jag var sambo när vi först inledde vår relation. Han singel. Sen efter ett par år ombytta roller. Jo vi är vänner. Pratat en hel del. I början av relationen mest sex, men senaste åren har den blivit djupare. Vill inte berätta mer ingående. Ibland ses vi en längre stund. Ibland kortare. Tror inte heller han har några djupare känslor för mig annat än vänskap och attraktion. Hör av sig för att höra hur jag mår osv. Utan något sexrelaterat. 
    Ja men då så, ni verkar ju vara lika moralbefriade och egotrippade båda två och låter inte små petitesser som en partner komma i vägen för det ni önskar er för stunden så då är det väl bara o köra....
  • Anonym (KK-relation)
    Kan inte se några oklarheter, eller vad är det du vill veta/funderar över? 
    Får uppfattningen av att du har en klar bild om var han står, men att du kanske funderar över dina egna känslor i denna situationen? 

Har ni pratat något om hur/vad ni känner eller ser på eran relation? 

För mig så är skillnaden med att ha en KK gentemot en vän eller förhållande är stor. 

Jag kan ha en vän som jag inte är attraherad av men uppskattar att prata/umgås med, jag kan träffa någon som jag känner attraktion till och även trivs i dens sällskap utan att känna att jag vill mer med denne, inte ens intressant som KK. 

En KK behöver jag känna attraktion till och gärna även trivas med, detta innebär dock inte att jag känner samma som för någon som jag har intresse av mer med.  

För att jag ska känna att en person är någon jag vill ha förhållande-relation med så behöver hela paketet klaffa, attraktion, trivs med, ha djupare konversationer med och att detta är en person jag vill umgås med oavsett om jag är låg eller glad. Kåthet/sex är givetvis en del av det men långt ifrån helheten. 

Förövrigt skulle jag inte heller vilja inleda en relation med någon som kan tänka sig att ligga med mig under tiden den är i en relation, personens relationsetik och moral är då redan långt från mina värderingar att jag hade haft filter på redan där. 

Summa summarum så bara för att jag har kontakt/pratar med någon och har sex med denna så innebär inte det att jag känner kärlekskänslor, även om jag givetvis känner uppskattning/tycker om honom. 
  • Anonym (!)
    Anonym (!) skrev 2022-10-24 21:03:26 följande:

I nutid undrar jag om du vill vara huvudperson i den här mannens tillvaro, eller vara huvudperson i  en mer lätt tillgänglig mans liv?

Behövde ändra min oktober undran till dig till en mer tydlig. 

När jag tolkar din november respons ser jag något utkristallisera sig (min uppfattning). Ni har varit inne i ombytta roller. När du sambo och mannen singel. Hur gick dina tankar och dina kärlekskänslor den perioden? Kunde du ha lämnat din sambo för den här mannen där och då? Du verkar ju bevisligen hysa starka känslor för honom, när ni varit i kontakt väldigt lång tid. Emotioner finns som inkluderar attraktion, sex, vänskap och förtrolighet i en lång historik. 

Handlar din undran primärt om mannens känslostatus och i den om mannen är öppen till ett mer heltäckande förhållande? I ett beslutsfattande? Där mannen skippar sitt nuvarande förhållande för att leva med dig. Eller om vi anser det gott nog med en älskarinne position med benefits, fast utan en relations totala status? 

Anonym (!) skrev 2022-11-17 12:43:58 följande:
    Anonym (!) skrev 2022-10-24 21:03:26 följande:

I nutid undrar jag om du vill vara huvudperson i den här mannens tillvaro, eller vara huvudperson i  en mer lätt tillgänglig mans liv?

Behövde ändra min oktober undran till dig till en mer tydlig. 

När jag tolkar din november respons ser jag något utkristallisera sig (min uppfattning). Ni har varit inne i ombytta roller. När du sambo och mannen singel. Hur gick dina tankar och dina kärlekskänslor den perioden? Kunde du ha lämnat din sambo för den här mannen där och då? Du verkar ju bevisligen hysa starka känslor för honom, när ni varit i kontakt väldigt lång tid. Emotioner finns som inkluderar attraktion, sex, vänskap och förtrolighet i en lång historik. 

Handlar din undran primärt om mannens känslostatus och i den om mannen är öppen till ett mer heltäckande förhållande? I ett beslutsfattande? Där mannen skippar sitt nuvarande förhållande för att leva med dig. Eller om vi anser det gott nog med en älskarinne position med benefits, fast utan en relations totala status? 

Hm förstår inte riktigt syftet med din fråga eg då jag tycker jag förklarat i inlägget. Men ska försöka förtydliga. Nej, jag vill inte att han lämnar sin sambo för mig. Med henne kan han bilda familj. Ha en framtid med. Själv har jag gjort allt det redan. Ja jag har känslor för honom, men älskar? Nej. Attraktion och att jag tycker om honom. Vi har vid några enstaka tillfällen pratat om vår relation sedan han blev ihop med sin tjej. Han attraheras av mig. Att han tycker om mig. Att jag gör honom kåt. Det jag förundras över är det att han fortfarande vill ha mig i sitt liv. Trots att han numera är upptagen. Och nej han träffar inte fler. Har insett att det är dumt att ställa frågor här på FL för folk blir mest irriterade och det är sällan man får schysta svar.
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-11-17 20:41:15 följande:
    Hm förstår inte riktigt syftet med din fråga eg då jag tycker jag förklarat i inlägget. Men ska försöka förtydliga. Nej, jag vill inte att han lämnar sin sambo för mig. Med henne kan han bilda familj. Ha en framtid med. Själv har jag gjort allt det redan. Ja jag har känslor för honom, men älskar? Nej. Attraktion och att jag tycker om honom. Vi har vid några enstaka tillfällen pratat om vår relation sedan han blev ihop med sin tjej. Han attraheras av mig. Att han tycker om mig. Att jag gör honom kåt. Det jag förundras över är det att han fortfarande vill ha mig i sitt liv. Trots att han numera är upptagen. Och nej han träffar inte fler. Har insett att det är dumt att ställa frågor här på FL för folk blir mest irriterade och det är sällan man får schysta svar.
    Och nej jag kunde inte ha lämnat min sambo för honom. Hade jag varit ung hade jag inte tvekat.
  • Anonym (!)
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-11-17 20:41:15 följande:
    Din springande punkt är alltså exakt vad mannen känner - i den konstruktion ni befinner er i. Såklart väcker graden av känslor frågetecken när han är upptagen i ett förhållande med planer på familjebildning. Och samtidigt vårdar sin relation till dig. Av naturliga skäl förundras du över vad mannen innerst inne behöver/vill med er. 

Ur min synvinkel uppfattade jag du innerst inne vill något mer, när det är av stor betydelse för dig att ringa in mannens känslor. I en vanlig älskarinnekonstruktion är skalorna flytande, inte fullt så intressanta?

Tror det inverkar här på FL om man är den bedragna (ges stor förståelse) eller om man är i älskarinneroll. Bemötandet  ser generellt annorlunda ut när den bedragna ofta kämpar med barn, hus och familj. I jämförelse med bemötandet av en tredje part. Lyssnar på din story med intresse även om jag aldrig befunnit mig i älskarinnans roll, men däremot varit förtjust i en gift man. Så jag vet något om känslorna i omlopp, men inget om praktiken. 
Svar på tråden Har han känslor för mig?