• KillBill

Har du förtroende för regeringen (efter 18 oktober 2022)

Den brunblå regeringen är ifrågasatt. Redan innan den tillträdde presenterades det första svikna vallöftet och samma dag som den tillträdde kom anklagelser om korruption. Många menar att det är Sverigedemokraterna som styr bakom kulisserna och att regeringen bara är en marionett.

Spännande att se vad ni tycker här inne.  Det brukar vara en överrepresentation av högerpopulister här så jag förväntar mig ändå ett starkt försvar av tidölaget..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen (efter 18 oktober 2022)
  • Padirac
    KillBill skrev 2022-10-23 10:56:46 följande:

Skillnaden är att det inte är förenligt med vårt EU medlemskap att ha permanenta gränskontroller. Tidigare i år fattade EU-domstolen beslut om detta.  Länder i EU har bara rätt att ha tillfälliga gränskontroller och dessa måste då kunna motiveras av nya och allvarliga hot. Om Sverige skulle införa permanenta gränskontroller skulle Sverige drabbas av hårda sanktioner. Det är faktiskt uppseendeväckande att Ulf Kristersson agerar som att det inte är så. Antingen är han en idiot som inte har förstått eller så har han medvetet lurat väljarna.

Det ena behöver inte nödvändigtvis utesluta det andra
    Jag skulle inte köpa en begagnad bil av Kristersson, inte heller en häst.
  • Konservativ
    KillBill skrev 2022-10-29 12:00:33 följande:

Är ni som röstade på Sverigedemokraterna nöjda med den SD-ledda regeringens bränsleprissänkning på 1 kr?

det är på tok för lite. (fast jag röstade inte på dem)
  • theotherone
    Konservativ skrev 2022-11-09 18:09:08 följande:
    Var inte löjlig. indraget presstöd är inte hot mot demokrati.
    Hade de velat dra in allt presstöd rakt av, så fine. Men eftersom SD enbart vill dra in presstödet för de som säger dumma saker om SD är det just ett hot mot demokratin.
  • Konservativ

Nej det är inte ett hot mot demokratin. Expressen är en blaska som inte tillför något och har inget med demokrati att göra. Förslaget från SD är barnsligt men det är ditt inlägg också.

• theotherone
    Konservativ skrev 2022-11-09 20:37:59 följande:

Nej det är inte ett hot mot demokratin. Expressen är en blaska som inte tillför något och har inget med demokrati att göra. Förslaget från SD är barnsligt men det är ditt inlägg också.

Åsikter som du inte håller med om är barnsliga. Noterat. Bra argumentationsteknik, där!

Jag försöker förklara lite enklare:
    dra in presstöd för alla = ok
    dra in presstödet enbart för de organisationer man inte håller med = inte ok

Detta borde väl vem som helst förstå?
  • Konservativ
    theotherone skrev 2022-11-09 21:06:27 följande:
    Åsikter som du inte håller med om är barnsliga. Noterat. Bra argumentationsteknik, där!

Jag försöker förklara lite enklare:
    dra in presstöd för alla = ok
    dra in presstödet enbart för de organisationer man inte håller med = inte ok

Detta borde väl vem som helst förstå?
    Det är barnsligt att påstå att indraget presstöd för skittidningen Expressen är ett hot mot demokratin. Det barnsliga är den extrema överdriften.
  • theotherone
    Konservativ skrev 2022-11-10 11:46:56 följande:
    Det är barnsligt att påstå att indraget presstöd för skittidningen Expressen är ett hot mot demokratin. Det barnsliga är den extrema överdriften.
    Om du missade det så anser jag att om ett parti vill dra in presstödet bara för de tidningar som uttrycker åsikter som partiet ogillar, då är partiets beteende ett hot mot demokratin. Kan du hålla med om det? Eller anser du att det är ok att dra in presstödet just för de tidningar som uttrycker åsikter som du ogillar, och behålla presstödet för de som uttrycker åsikter du håller med om?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen (efter 18 oktober 2022)