KillBill skrev 2023-03-05 17:38:08 följande:
Nu är du ute och cyklar igen. Detta har inget med vindkraft att göra (ditt hat mot vindkraft börjar ta sig ohälsosamma proportioner). Att regeringen hemlighåller elstödet för privatpersoner (i strid med lagrådets rekommendationer) beror på att Jimmie, Ebba och Ulf inte vill att du och jag ska känna till hur mycket eldröd som betats ut till extremt förmögna som slösat el för att bl.s värma upp utomhuspooler.
Här kan då läsa om vad de flesta partiledare har för elräkning. Alla utom Ebba Busch svarade..
www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-hoga-blev-partiledarnas-elrakningar-i-december-1
Som sagt det räcker där, varför ska man se exakta siffror, om du har ett ute spa ska du inte hängas ut för detta, man väljer själv vart man vill lägga sina pengar på.
Har berättat om ett bil köp 2013, där press lägger ut dessa köpte länets flådigaste bil, dessa som det skrevs om var oss som inte lånat eller köpt via kredit. totalt helt onödigt o hänga ut folk på detta sätt.
Minns google ringde o fråga varför jag inte annonsera företaget på google, du har tusentals personer som google dig, dom berätta antal per dag o hela månader efter tidningen publicera bil köpen. Fick vilt främmande personer som fråga rakt ut, varför kör du enskilt bolag, man kan inte se eller nå dina inkomstuppgifter via den företagsformen. Hur kan du bo där du bor och köpa såna här bilar kontant Just därför svara jag, man ska inte vara så nyfiken.
När man förstår vad pressen kan ställa till med förstår man även varför regeringen införde sekretess, Ebba själv har varit uthängd i nästan 2 år i samband med sitt hus köp, både löpsedlar och ordentligt med debatter över hennes privata köp, det finns även trådar om hennes hus köp.
Mats Löfving sköt huvudet av sig själv i press uppståndelsen som uppstod kring Polisen o Staaf. Bara för att påpeka vikten av sekretess o vad press o publicering innebär, även för en helt vanlig svensson, drar det onödigt stor uppmärksamhet riktat mot en person.