Anonym (J) skrev 2022-10-18 14:28:51 följande:
Ja, jag vill inte ha barnen varannan vecka och jag tycker om det liv vi lever bortsett ifrån att det är kärlekslöst. Allt behöver ju inte alltid vara jättebra eller jättedåligt, det finns ju gråzoner. Jag har väl någon förhoppning om att det går att lösa eftersom vi båda har sagt att vi älskar varandra så det finns något kvar även om vi inte ens kramas längre. Men det är intensivt med barn som ska skjutsas till aktiviteter, läxor som ska göras och ett hus som ska skötas. Det finns inte så mycket tid och ork från någons håll egentligen
Det är så vanligt. Var och varannan tråd handlar om det här. Man träffar någon, bygger livet man drömt om tillsammans. Livet tar tid och ork. Kärleken hamnar på undantag. Barnen blir stora. Separationer sker då. Livet man levde tar slut och en eller bägge omorienterar sig. Vissa, ganska många verkar det som, har haft en annan eller flera andra samtidigt. Men frun/mannen man är med är den man har bekvämligheterna med. Kärleken finns på andra håll. Det är inget att sätta sig till doms över om båda är med på det, men viktigt att ha öppna ögon för hur det påverkar en, och barnen. Ibland hade det varit bättre att separera tidigare.