Anonym (been there) skrev 2022-10-21 15:07:41 följande:
Vi har ju som sagt en lång historia tillsammans.
Ovanpå det är hon en mycket bra människa.
Det var väll det enda positiva i att vi gick kvar i det döda äktenskapet.
Den första ilskan hann lägga sig och man kom till insikt utan att bära agg mot varandra.
När man var mitt i det kunde man i stundens hetta känna: vad är hennes problem, jag gör allt för henne, saker som hon vet att jag inte tycker om att göra men ändå gjorde för hennes skull. Sen gör hon inte ett skit för min skull. Det var inte så att jag bad henne att göra något helt sjukt utan vad många andra skulle kalla vanilj/basic sex.
Samtidigt sa mitt bättre vetande att jag har innerst inne vetat hur hon är sedan starten av vårt förhållande och kan inte lasta henne för att jag inte bröt tidigare utan istället levde i en fantasivärld att saker skulle bli bättre.
Hur går det för dig? Har ni liknande problem med 2 historier eller din man visar inga känslor av annan anledning?
Tack för att du delade med dig. Du har helt rätt i det du skriver. vi har två olika historier och två olika kommunikationsstilar. Även i vårt förhållande så var det stereotypt han ville ha mer sex Än mig. När vi började hamna på glid så började jag använda sex som maktmedel? det har absolut inte lett till någon förbättring Och helt fel hanterat av mig såklart.